AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #41 Skrevet 2. april 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle om det er 2-6 ganger mer dødelig enn influensa. For 99% som får viruset er symptomene tilnærmet ubetydelige, og de som dør eller får alvorlige symptomer er stort sett eldre og syke mennesker som uansett ikke har lang tid igjen å leve. Anonymkode: 80901...c02 Nei. Det er 1,2 millioner nordmenn i risikogruppene, og mange av dem har lenge igjen å leve. Folk som har blitt friske etter kreft, bruker litt blodtrykksmedisin, har astma osv osv, lever vanlige lange liv. Jeg blir kvalm av menneskesynet enkelte legger for dagen her, gamle og de med underliggende sykdommer kan gjerne dø, som om ikke de var mennesker med like mye verdi. Anonymkode: e3f10...8a2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #42 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper deg ikke hvis jødene har rett. Definerer du alle som tror på noe annet enn Jesus som ikke-troende? Ikke-troende tror sannsynligvis ikke på helvete, så det er ikke noe de bekymrer seg for å slippe 🙃 Poenget med den videoen er ikke at man skal slippe helvete, men at alle religioner kan ikke ha rett. Anonymkode: e3f10...8a2 Jesus er min Frelser hvertfall 🙂 Anonymkode: 8102b...6d1
Gjeste mann Skrevet 2. april 2020 #43 Skrevet 2. april 2020 For 10 år siden fikk jeg en kreftdiagnose med en 10 års overlevelse på ca 50%. Har med andre ord gått rundt de siste 10 årene med en 50% sjanse for å dø. Så min holdning til å være redd for Korona, med så lav dødsrate er nok preget av dette. Helt ærlig så har jeg ikke et eneste sekund engang vurdert å være redd for viruset. Jeg har en gammel mor som er i risikogruppa, er nok litt mer bekymret for henne. Men selv i denne gruppen så går det jo bra med ca 90% 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #44 Skrevet 2. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er 1,2 millioner nordmenn i risikogruppene, og mange av dem har lenge igjen å leve. Folk som har blitt friske etter kreft, bruker litt blodtrykksmedisin, har astma osv osv, lever vanlige lange liv. Jeg blir kvalm av menneskesynet enkelte legger for dagen her, gamle og de med underliggende sykdommer kan gjerne dø, som om ikke de var mennesker med like mye verdi. Anonymkode: e3f10...8a2 Er det noe nytt at folk her ikke har menneskesyn? For du har vel sett trådene og uttalelsene om de som sliter psykisk og er uføre vel? Hvis du ikke kan si deg enig, er du like ille selv. Anonymkode: 7df5d...576
money Skrevet 2. april 2020 #45 Skrevet 2. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei vi forstår ikke det. Dette er mer smittsomt enn vanlig influensa, seks ganger så dødelig og mye mer ubehagelig mens man er syk. Mener du virkelig at deres lille ivrige gruppe har sett noe og vet noe som WHO og myndigheter i alle land ikke har sett? Anonymkode: 25091...f78 Det er 6 ganger så dødelig i land der befolkningstettheten er høy og smitten sprer seg fortog helevesenet kneler raskt. Her i Norge har det over hoved ikke vist seg å være spesielt dødelig. Og selv om det skulle være 6 ganger så dødelig, så er det fortsatt ikke spesielt dødelig. Det er ikke i nærheten av så dødelig som virkelig dødelige infeksjsonssykdommer er 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #46 Skrevet 2. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men kan man kontrollere hva man er redd for? Anonymkode: 2201f...acc Man kan i alle fall prøve å ta kontroll når det er snakk om uunngåelige ting. Å dø er for eksempel nøyaktig like naturlig som å bli født, alle som lever skal også dø og det blir derfor en meningsløs ting å være redd for. Jeg vil ikke dø, har et kjempefint liv og masse mer jeg vil gjøre. Men dør jeg så er jeg borte så da spiller det ingen rolle. Jeg har ikke gått glipp av noe, for da fins jeg ikke lenger. Pussig, men sånn er det.... Anonymkode: efb21...7eb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #47 Skrevet 2. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle om det er 2-6 ganger mer dødelig enn influensa. For 99% som får viruset er symptomene tilnærmet ubetydelige, og de som dør eller får alvorlige symptomer er stort sett eldre og syke mennesker som uansett ikke har lang tid igjen å leve. Anonymkode: 80901...c02 Nei. Du har misforstått. Anonymkode: d6a6e...885
Fremhevede innlegg