Gå til innhold

Er redd for å dø

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du mest redd for døden i seg selv, eller det som kommer etter døden?

Anonymkode: da4bc...d51

Egentlig bare redd for å dø nå. Er bare 34 år. Er litt redd for det som skjer etter døden også.

Anonymkode: 79a28...6a7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at om jeg får dette så kommer jeg til å dø, og er også redd for foreldrene mine. De er sunne og friske men de er i 60 årene. Jeg er også frisk, men likevel er jeg redd. Flere som er redde. Er det noe spesielt stor grunn til å bekymre seg?

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet, vi alle skal dø endag.

Anonymkode: 7bbf3...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet, vi alle skal dø endag.

Så klart. Men jeg tror at om jeg blir veldig gammel så kommer jeg til å tenke at det er greit.

Skrevet

Veldig bortkastet tid å gå rundt å bekymre seg over noe som antagelig ikke skjer med det første. Jo da alle skal dø, men de fleste ikke av dette viruset. Sannsynligheten for at du dør av corona i den aldersgruppa du er 0,2 prosent, det vil si at 99,8 prosent overlever inkl de som også har risiko faktorer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke myndighetene hadde hauset opp dette så hadde det vært en helt vanlig influensasesong. I 2017 døde det 1700 av influensa i Norge, og ingen av dem ble førsteside. De kunne like gjerne gjort det samme det året, og folk hadde bitt på like forbanna, forstår dere det?

Anonymkode: aad6b...077

Ja, skikkelig opphauset. Landene pleier å bruke ishaller til å oppbevare alle likene og militæret til å transportere de døde alle andre år også... Ikke noe uvanlig ved dette i det hele tatt, neida. :ironi:

Anonymkode: e3f10...8a2

• Liker 1
Skrevet

Er ikke redd for meg selv personlig, men kanskje litt redd for morfaren min, og foreldrene mine.

De er unge og friske, (under 60) så er ikke REDD REDD, men bekymret.

Jeg er dog redd for å skulle se samme situasjon som i Italia og Spania, i Norge, og redd for verden generelt. 

Samtidig er jeg redd for at tiltakene vil få store økonomiske konsekvenser, som vil gjøre store mengder av nordmenn arbeidsløse, som vil ødelegge styrken til landet generelt.

Men, jeg er positiv i forhold til at jeg tror hele greia vil gå over uten altfor store konsekvenser for de fleste!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er redd for at om jeg får dette så kommer jeg til å dø, og er også redd for foreldrene mine. De er sunne og friske men de er i 60 årene. Jeg er også frisk, men likevel er jeg redd. Flere som er redde. Er det noe spesielt stor grunn til å bekymre seg?

Se innslaget med Ingvard Wilhelmsen på Lindmo 23.03 :) Han snakker om hvordan man skal takle dette 🙂 

https://tv.nrk.no/se?v=MUHU06001220 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart. Men jeg tror at om jeg blir veldig gammel så kommer jeg til å tenke at det er greit.

Jo fortere du innser at gud har skapt en sjebne for oss og vi må leve det. Alt er blitt skrevet på forhånd. Når du svelger den sannheten så blir det lettere å tenke på døden

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår deg godt hvis du ikke har det så bra nå, da også jeg er redd for foreldrene mine, men prøv å ikke la angsten ta overhånd: Ikke vær redd, min venn

... og er du fortsatt redd, så ikke nøl med å si ifra, og jeg kan forsøke å muntre deg opp så godt jeg kan i disse krisetider - i mellomtiden vil jeg anbefale dette eventyret om en liten pingvin og vennene hans - husk at det alltid, alltid finnes håp, også når livet og fremtiden ser mørk ut.

Ønsker også deg alt godt videre, og ta vare på deg selv; vi kommer alle til å dø en dag uansett hva vi enn gjør, og den tiden som er igjen av livet vårt - enten det er noen måneder, eller mange år - er en tid for liv, ikke for frykt.

Så ikke vær redd, for selv om vi ikke kan overvinne viruset i seg selv, kan vi overvinne frykten for det.

- Brian

Anonymkode: bdb3b...43a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mange som er redd for å møte Gud, med altfor god grunn, men Jesus har jo sonet all verdens synd, så dem som tar sin tilflukt til Han har ingen grunn til å frykte. 🙂

Anonymkode: 8102b...6d1

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange som er redd for å møte Gud, med altfor god grunn, men Jesus har jo sonet all verdens synd, så dem som tar sin tilflukt til Han har ingen grunn til å frykte. 🙂

Hvorfor er de redde for Gud? Har Jesus sonet all skylden til verden eller alt vi har gjort? 🤔🤔

Anonymkode: 7df5d...576

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er de redde for Gud? Har Jesus sonet all skylden til verden eller alt vi har gjort? 🤔🤔

Anonymkode: 7df5d...576

Mange er redde f.eks. fordi Gud tillater så masse lidelser i denne verden. Og fordi vi har spottet Gud. Med andre ord pga. våre synder. Ja, Guds nåde er stor mot oss. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er redde f.eks. fordi Gud tillater så masse lidelser i denne verden. Og fordi vi har spottet Gud. Med andre ord pga. våre synder. Ja, Guds nåde er stor mot oss. 🙂

Er du redd for å dø og så finne ut at Gud egentlig er hindu/jøde/muslim/katolsk/sikh eller noe? Det hadde jo vært kjipt for deg antar jeg. 

"Christians, Christians - oh yes, I'm afraid the Jews were right "

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for å dø og så finne ut at Gud egentlig er hindu/jøde/muslim/katolsk/sikh eller noe? Det hadde jo vært kjipt for deg antar jeg. 

"Christians, Christians - oh yes, I'm afraid the Jews were right "

Jesus har sonet mine synder 🙂 Men ikke-troende har iallefall mulighet til å slippe helvete 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Denne voldsomme frykten for korona er jo først og fremst medieskapt. Det er jo egentlig er ganske ufarlig virus, så det er ikke rasjonelt for unge og friske å være redd på egne vegne.

Anonymkode: 85fb4...d35

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke myndighetene hadde hauset opp dette så hadde det vært en helt vanlig influensasesong. I 2017 døde det 1700 av influensa i Norge, og ingen av dem ble førsteside. De kunne like gjerne gjort det samme det året, og folk hadde bitt på like forbanna, forstår dere det?

Anonymkode: aad6b...077

Nei, dette er MYE mer smittsomt enn influensa. Og også mer dødelig. 

Anonymkode: d6a6e...885

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ouf. Ja, selvfølgelig. Men å si "slutt å være det" til noen med redsel, angst o.l. er like hjelpsomt som å si "slutt å være det" til noen som er fysisk problemer. Det eneste man oppnår er å vise lite empati.

Anonymkode: 2201f...acc

Man skal selvfølgelig snakke med respekt, men det er mulig å trene opp kjernemuskulatur for å få mindre vondt i ryggen, og det går an å gjøre aktive ting for å lure hjernen til å være mindre redd. Dersom man smiler, danser, hører musikk, gjør gøye ting, er sammen med folk, aktivt skifter tanketema osv, så vil kjemi kunne lure hjernen til å være mindre redd. 
Jeg er ikke redd for å dø, for jeg syns det er mange ting i livet som er vanskelig som hadde vært deilig å slippe, men jeg har mye fint i livet også, så jeg vil helst leve. Men det er svært lite sannsynlig å dø av dette, så om det var noe jeg ønsket, burde jeg nok prøve noe annet.

Anonymkode: f5500...dad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange andre ting du burde være mer redd for. Å kjøre/sitte på i bil, for eksempel, mye farligere for deg enn Korona-viruset.

Anonymkode: 6ef55...8d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei vi forstår ikke det. Dette er mer smittsomt enn vanlig influensa, seks ganger så dødelig og mye mer ubehagelig mens man er syk.

Mener du virkelig at deres lille ivrige gruppe har sett noe og vet noe som WHO og myndigheter i alle land ikke har sett?

Anonymkode: 25091...f78

Spiller ingen rolle om det er 2-6 ganger mer dødelig enn influensa. For 99% som får viruset er symptomene tilnærmet ubetydelige, og de som dør eller får alvorlige symptomer er stort sett eldre og syke mennesker som uansett ikke har lang tid igjen å leve. 

Anonymkode: 80901...c02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jesus har sonet mine synder 🙂 Men ikke-troende har iallefall mulighet til å slippe helvete 🙂

Det hjelper deg ikke hvis jødene har rett.

Definerer du alle som tror på noe annet enn Jesus som ikke-troende? Ikke-troende tror sannsynligvis ikke på helvete, så det er ikke noe de bekymrer seg for å slippe 🙃 Poenget med den videoen er ikke at man skal slippe helvete, men at alle religioner kan ikke ha rett. 

• Opprett ny...