Gå til innhold

Korona-rensing av kontaktlista

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye kjedelig med styret som er om dagen. En av de mer uventede konsekvensene er at du lærer mer om folk du trodde du kjente og hvordan de ter seg i en krise. Hvem som er totalt ego, hvem som er den moralistiske tante Sofie, hvem som er hysteriske og hvem som beholder roen. 

Etter et lite sveip gjennom hva en del kjente og halvkjente har liret av seg på ulike sosiale medier har jeg begynt å rydde i vennelista. Det er primært mer fjerne venner jeg har blokkert eller slettet, men jeg vurderer faktisk å vurdere folk jeg kjenner litt bedre også. 

Hva tenker dere. Greit med en liten vårrengjøring på sosiale medier?

Anonymkode: f5508...25f

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤦‍♀️

Anonymkode: 3988d...95d

• Liker 1
Skrevet

Hadde heller brukt tiden på å rydde vekk vitenskapsfornektere

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg fjernet Trump-supporterne fra min venneliste da det var valg i USA. 😅 Fjernet også folk som registrerte at de var i trygghet i land som var blitt rammet av katastrofer (vet ikke om noen husker denne funksjonen på facebook? F.eks hvis det var terror i en storby så kunne man registrere seg som trygg. Jeg fjernet vennene mine som misbrukte denne funksjonen, som ikke var i det landet/byen...). Så jeg forstår deg om du fjerner denne type folk fra lista di 😂

Anonymkode: 3bd25...349

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Hadde heller brukt tiden på å rydde vekk vitenskapsfornektere

De ryker fra lista de. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De ryker fra lista de. 

Tommel opp :)

AnonymBruker
Skrevet

Har fjerna endel mennesker i tidligere år, og har derfor ikke så mange igjen på min liste. Men ja, jeg hadde nok fjernet enkelte om de fortsatt hadde vært på min liste. Bla, de som er blitt enda mer opptatt av å drikke, de som ikke gidder å forholde seg til korona regler med avstand. Vi hadde en situasjon nylig og da ble det tydelig hvem som kun tenkte på seg selv for å si det slik. Å unngå smitte var visst ikke så viktig for enkelte mennesker. 

Anonymkode: f60c5...8e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter splitt og hersk, om noen lurte.

Anonymkode: 4d0be...1a5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fjerna endel mennesker i tidligere år, og har derfor ikke så mange igjen på min liste. Men ja, jeg hadde nok fjernet enkelte om de fortsatt hadde vært på min liste. Bla, de som er blitt enda mer opptatt av å drikke, de som ikke gidder å forholde seg til korona regler med avstand. Vi hadde en situasjon nylig og da ble det tydelig hvem som kun tenkte på seg selv for å si det slik. Å unngå smitte var visst ikke så viktig for enkelte mennesker. 

Er det galt å drikke og nå da?

Anonymkode: eaa8c...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det galt å drikke og nå da?

Anonymkode: eaa8c...275

Jeg ønsker ikke å ha slike personer i mitt liv. Du derimot velger selv hvem du ønsker å ha rundt deg. Bare ikke forvent at andre er enige.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er interessant å vite hva folk som ikke er like som meg tenker og bryr seg om. Det gjelder sikkert mange i Norge, og det er nyttig å vite at mange i verden ikke er som meg. Dersom alle som var klimafornektere bare hadde klimafornektere som venner, ville de tro at hele verden var det, og jeg ser for meg mange uheldige konsekvenser av det. Det samme gjelde i så godt som alle andre temaer. Dessuten synes jeg det er fint å gi folk en sjanse selv om de ikke nødvendigvis er enig med meg eller trekker konklusjoner på for tynt grunnlag. De kan være fine mennesker som kan gjøre noe for meg likevel. Og så kan jeg gjøre noe for dem og gi dem et bredere perspektiv på livet. 

Men jeg har skjult mennesker som hver dag legger ut alt som skjer i livet deres, for da har vi ingenting å snakke om når vi treffes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke slette, men har et par langt opp i halsen nå. Daglige poster om meg meg meg... Smerter i kroppen som overgår alle andres men som tydeligvis ikke var noe hinder alikevel for toppturen, psyken som akk er så elendig nå som treningssenteret og psykologen er stengt, endeløs sanking av hjerter og sympati, Hver bidige dag... Og alle selfiene med filter og sitatene om hvor sterke de er i seg selv, naturgudinner og løvinner med kraft fra moder jord og de gamle gudene og det er ikke måte på... Kanskje jeg burde slette dem egentlig, før jeg klikker og kommenterer noe om å dra huet ut av sin egen boble og se på utenlandske nyheter eller spørre naboen om de trenger hjelp f eks. 

Anonymkode: 5760c...f47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 4/2/2020 at 12:13 AM, AnonymBruker said:

Det er mye kjedelig med styret som er om dagen. En av de mer uventede konsekvensene er at du lærer mer om folk du trodde du kjente og hvordan de ter seg i en krise. Hvem som er totalt ego, hvem som er den moralistiske tante Sofie, hvem som er hysteriske og hvem som beholder roen. 

Etter et lite sveip gjennom hva en del kjente og halvkjente har liret av seg på ulike sosiale medier har jeg begynt å rydde i vennelista. Det er primært mer fjerne venner jeg har blokkert eller slettet, men jeg vurderer faktisk å vurdere folk jeg kjenner litt bedre også. 

Å, leste korona rensing av kontaktlinser 

Anonymkode: ac2b9...b21

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal ikke slette, men har et par langt opp i halsen nå. Daglige poster om meg meg meg... Smerter i kroppen som overgår alle andres men som tydeligvis ikke var noe hinder alikevel for toppturen, psyken som akk er så elendig nå som treningssenteret og psykologen er stengt, endeløs sanking av hjerter og sympati, Hver bidige dag... Og alle selfiene med filter og sitatene om hvor sterke de er i seg selv, naturgudinner og løvinner med kraft fra moder jord og de gamle gudene og det er ikke måte på... Kanskje jeg burde slette dem egentlig, før jeg klikker og kommenterer noe om å dra huet ut av sin egen boble og se på utenlandske nyheter eller spørre naboen om de trenger hjelp f eks. 

Du sa, det, urkvinner.. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om alle kjedemeldingene som skal "fylle fb med positive bilder" av hunder, blomster, natur og fugler (som er totalt uinteressante), og selfier fordi "vi kvinner har så lett for å kritisere hverandre" (av alle ting). 

Blæh. Det finnes grenser for hvor mye "positivitet" totalt uten mål og mening jeg er interessert i å bli spammet ned med. 

Anonymkode: e250e...c8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om alle kjedemeldingene som skal "fylle fb med positive bilder" av hunder, blomster, natur og fugler (som er totalt uinteressante), og selfier fordi "vi kvinner har så lett for å kritisere hverandre" (av alle ting). 

Blæh. Det finnes grenser for hvor mye "positivitet" totalt uten mål og mening jeg er interessert i å bli spammet ned med. 

Anonymkode: e250e...c8e

Foregår alt dette på facebook? 

Herlighet, skjønner dere blir matte!

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2020 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Artig tråd! Slettet et par moralister (korona-politi) selv! ;)

Denne krisen har også fått meg til å innse hvem av vennene mine som er mindre intelligente..

Anonymkode: f695c...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Jeg fjernet Trump-supporterne fra min venneliste da det var valg i USA. 😅 Fjernet også folk som registrerte at de var i trygghet i land som var blitt rammet av katastrofer (vet ikke om noen husker denne funksjonen på facebook? F.eks hvis det var terror i en storby så kunne man registrere seg som trygg. Jeg fjernet vennene mine som misbrukte denne funksjonen, som ikke var i det landet/byen...). Så jeg forstår deg om du fjerner denne type folk fra lista di 😂

Anonymkode: 3bd25...349

Hvorfor brukte de funksjonen når de ikke var på stedet det gjaldt?? For oppmerksomhet? Hva i alle dager.... 🤦‍♀️

Anonymkode: f695c...10c

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, leste korona rensing av kontaktlinser 

Jeg også ... vandrer ut igjen ...!

• Opprett ny...