Gå til innhold

Permittert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er permittert 50%. Skal jobbe 2,5 dager per uke. Tirsdag-torsdag- og halve fredag.

Nå krever arbeidsgiver at jeg i tillegg møter opp hver mandag fra kl 08-09 for å delta på faste møter for oss ansatte. Jeg syns disse møtene kunne legges til dager jeg likevel er på jobb, men andre ansatte har 'kapret' mandagene. For at kabalen skal gå opp, krever da altså min sjef at jeg stiller på møte hver mandag. Selv kunne jeg tenkt meg å disponere fritt de dagene jeg ikke jobber. 

Jeg irriterer meg litt over dette, hva syns dere blir riktig?

Anonymkode: dbc6c...0a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lang vei til jobb? Jeg bor såpass nærme jobb at jeg bare hadde spasert bort på 2 minutter, men om du har lang vei så hadde jeg nok satt ned foten. Det blir mye frem og tilbake bare for en time. Har du muligheten til å flytte fredagen til f.eks mandager? Sånn at du arbeider halv mandag + hel tirsdag og torsdag. 

Anonymkode: 31b4d...ef1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lang vei til jobb? Jeg bor såpass nærme jobb at jeg bare hadde spasert bort på 2 minutter, men om du har lang vei så hadde jeg nok satt ned foten. Det blir mye frem og tilbake bare for en time. Har du muligheten til å flytte fredagen til f.eks mandager? Sånn at du arbeider halv mandag + hel tirsdag og torsdag. 

Anonymkode: 31b4d...ef1

Har kort vei til jobb. Er vel mer prinsippet i det, som irriterer meg. 

Har dessuten 2 barn i barne- og ungdomsskolen, så det er mer enn nok å styre med, om jeg ikke skal stresse til jobb på en dag jeg egentlig skal ha fri. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kort vei til jobb. Er vel mer prinsippet i det, som irriterer meg. 

Har dessuten 2 barn i barne- og ungdomsskolen, så det er mer enn nok å styre med, om jeg ikke skal stresse til jobb på en dag jeg egentlig skal ha fri. 

TS

Synes kanskje det er litt smålig. Kan du evt. be om å få gå en time tidligere på en av de dagene du skal være der for å gjøre opp for timen du er der? 

Anonymkode: 480d2...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Da burde du i såfall fått betalt får den tida du er der. Jeg hadde blitt irritert jeg også. Men noen ganger så må man bare møte opp. Bare møt opp. Ikke gjør det til en greie i hodet ditt 

Anonymkode: 050cb...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...