AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Mitt barn fotfølger meg dagen lang, og selv om jeg setter h*n igang med aktiviteter, blir disse avbrutt sekundet jeg f.eks går inn på kjøkkenet. Barnet får mye oppmerksomhet, kos og lek fra meg, så jeg vet at h*n ikke mangler dette. Kanskje h*n bare er veldig sosial? Barnet favoriserer også mor tydelig over far og alle andre Anonymkode: 60eff...71f
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Tror ikke det er så vanlig at de leker særlig mye alene når de er så små. Vi har en treåring som vi kaller lekemonsteret 😄 Tror de leker mer selvstendig først når de blir 4-5.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Min lekte i korte økter aleine i den alderen. Nå er den 20 mnd og den leker mye lengre. Jeg er aleine uten noen form for avlastning, så her måtte det bli slik. Den kunne klenge på meg men jeg sa at mamma skal «sier det jeg må gjøre» så nå må du leke litt. Også ga den seg veldig kjapt med sutringen. Samme gjelder TV bruk, den hyler hvis den ikle får se på TV, den hylingen overser jeg. Etter veldig kort tid så begynner den heller leke eller se i boken sin. barn er forskjellig, og man må finne det som passer seg. Noen trenger mer oppmerksomhet enn andre. Men kommunikasjon er viktig, de forstår mye😊 Anonymkode: e867c...d7f
Kaisada Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Joda de kan leke alene, og det hjelper om de er trygge barn. Det er viktig at man som forelder lar barnet leke alene og være i fred litt. Mange blir overstimulert av hypre foreldre som ikke klarer å senke lista litt og tenker at barnet må underholdes for å ha det bra. Første steg på veien til å utvikle en manipulerende tyrann. Sett barnet i gang med aktivitet om han ikke kommer på noe selv. Og vær i rommet, men gjør andre ting. La barnet være i en egen boble en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Min erfaring er at det går veldig i perioder. Min er snart 2,5 og har dager hvor han leker mye og lenge alene, og så har han andre dager hvor han trenger mye underholdning, nærhet og aktivisering. Sånn har det vært lenge. Sistnevnte har gjerne sammenheng med dårlig nattesøvn, tannfrembrudd, forkjølelse, utviklingssprang etc etc. Anonymkode: 4c34e...044
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 Det er nok svært forskjellig fra barn til barn. Jeg har 2 barn, det eldste barnet lekte ikke for seg selv i den alderen, skulle hele tiden leke med oss, og aktiviseres av oss. Trengte mye fysisk aktivitet, og elsket å være sosial. Yngste barnet kunne på den alderen, sitte rolig og leke med tog bane i 2 timer. Han var veldig rolig, likte å leke alene og krevde lite fysisk aktivitet. Anonymkode: 17259...e8c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Min er snart to og leker i ca 30 sekunder alene hvis jeg forsøker å jobbe, kanskje fem minutter om jeg melder at det er leggetid 😂 Anonymkode: e0554...6bd
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 Jeg tror det varierer en god del. Vår som blir 2 i mai har nettopp begynt å leke litt alene. Det er som regel noen minutter av gangen, men det skjer stadig oftere at hun holder på ei stund. Da leker hun som regel med et av kosedyrene sine, og snakker med det i stedet for meg. Det er ikke lenge siden jeg spurte ei venninne når de begynner å leke alene, og svaret var at det hadde egentlig sønnen hennes på 3 alltid gjort. Da han var yngre, måtte hun være i rommet, men han kunne godt pusle for seg selv mens hun holdt på med sitt. Datteren min vil være med med en gang jeg prøver å gjøre noe (som husarbeid), hun leker mest selv hvis jeg sitter i ro og slapper av med kaffekoppen. Anonymkode: 4fef4...2cc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #10 Skrevet 3. april 2020 På 2.4.2020 den 0.06, AnonymBruker skrev: Min lekte i korte økter aleine i den alderen. Nå er den 20 mnd og den leker mye lengre. Jeg er aleine uten noen form for avlastning, så her måtte det bli slik. Den kunne klenge på meg men jeg sa at mamma skal «sier det jeg må gjøre» så nå må du leke litt. Også ga den seg veldig kjapt med sutringen. Samme gjelder TV bruk, den hyler hvis den ikle får se på TV, den hylingen overser jeg. Etter veldig kort tid så begynner den heller leke eller se i boken sin. barn er forskjellig, og man må finne det som passer seg. Noen trenger mer oppmerksomhet enn andre. Men kommunikasjon er viktig, de forstår mye😊 Anonymkode: e867c...d7f "Den"???😂😂😂 Anonymkode: 1434b...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå