Gå til innhold

Ikke lett å finne en mann en kan elske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å finne en mann som en kan elske og leve lykkelig i alle sine dager. 

Noen som valgte en mann å bo med og få barn med fordi en ikke fant noen andre? Når en fant en mann som virket bra og grei og som en stort sett hadde det fint sammen med. 

veldig mye fokus på å finne mannen i sitt liv og sin store kjærlighet. Men mange finner ikke dette. Er for mye press, tror mange går inn i forhold fordi en ikke vil være utenfor og ender opp med mann og barn. Stort press på å få et liv med barn - da det gir status. Men burde være mer fokus på at det viktigste er at en trives med livet sitt, selv om en nærmer seg 40 og ikke har kjæreste og er barnløs. 

Ikke bare bare å knipse med fingrene, og så kommer drømmeprinsen liksom. 

Anonymkode: 3491f...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å finne en mann som en kan elske og leve lykkelig i alle sine dager. 

Da har du ikke møtt meg. 

Jeg kan bygge hus, går i dress på jobb og lager mat som en gud. Og jeg kan elske når du vil. Samt at jeg jogger med hunden når du vil være alene. Så sånn er det. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være singel enn å være sammen med en nørd. Hei og hå!

Anonymkode: c5b32...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å være singel enn å være sammen med en nørd. Hei og hå!

Anonymkode: c5b32...472

Ja, flere burde tenkt sånn men er stort fokus på å passe i malen med mann, hus og barn. Det virker tryggere, men gir ofte ikke noe bedre liv og en sitter i klisteret. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som tok den første og beste. Da jeg var tidlig i 20-årene så taklet jeg dårlig å være singel. Men fant etterhvert ut at familielivet ikke var min greie. Ble skilt etter 9 år og to barn. Nå er jeg singel og er helt ferdig med barn. Vi samarbeider bra og har 50-50 samvær med barna. Jeg og eksen er venner, men forholdet tok slutt fordi vi ikke klarte å ha sex og ha et kjøresteforhold lenger. Følelsene var helt borte og det hadde aldri vært det helt store heller. Det burde ikke være noe press om familieliv. Alle må finne sin egen greie. 

Anonymkode: f97a6...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner at folk tør å ha litt ryggrad, ihvertfall at de ikke får barn de egentlig ikke har lyst på for å oppfylle det de tror er normen. Barn bør være ønsket. 

Anonymkode: a1d4c...b1d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner at folk tør å ha litt ryggrad, ihvertfall at de ikke får barn de egentlig ikke har lyst på for å oppfylle det de tror er normen. Barn bør være ønsket. 

Dette må jeg si meg enig i. Barn redder heller ingen forhold. Mange får barn nr to eller tre når parter ikke er så gira, det skaper ofte trøbbel

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner må for all del bare bli enda mer kresne enn i dag, men da blir det færre som får forhold. Det er ikke nok høye, mørke, kraftige menn med store hender, markerte underarmer, høy selvtillit som er handy til at alle skal få mer enn sex.

Anonymkode: 062a8...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tolker TS motsatt av deg: Hun ønsker barn og familieliv, men finner ikke rett mann. 

TS, jeg synes ikke det handler om å «senke kravene», men kanskje å stille andre krav. Kanskje er det ikke «lyn fra himmelen» som er viktigst for deg? Kanskje er du ikke en person som opplever det sånn? 

Du bør på ingen måte gå inn i et kjærlighetsløst forhold (og i hvert fall ikke involvere barn i det). Men prøv om du kan frigjøre deg litt fra Hollywood-fortellingen om hva kjærlighet er og se om det kan finnes dype og fine relasjoner som utvikles mer over tid?

Anonymkode: 0bab6...af0

Skrevet

Det er en utfordring den andre veien også. Mye tullehøner og fasadepyntende lykkejegere ute å går desverre.

Den spesielle "drømmedama" uteblir. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tolker TS motsatt av deg: Hun ønsker barn og familieliv, men finner ikke rett mann. 

TS, jeg synes ikke det handler om å «senke kravene», men kanskje å stille andre krav. Kanskje er det ikke «lyn fra himmelen» som er viktigst for deg? Kanskje er du ikke en person som opplever det sånn? 

Du bør på ingen måte gå inn i et kjærlighetsløst forhold (og i hvert fall ikke involvere barn i det). Men prøv om du kan frigjøre deg litt fra Hollywood-fortellingen om hva kjærlighet er og se om det kan finnes dype og fine relasjoner som utvikles mer over tid?

Anonymkode: 0bab6...af0

Lettere sagt enn gjort. Drømmeprinsen finnes ikke for meg. Så hvorfor vente på en som aldri kommer. Får da bare ta en som en har det stort sett fint sammen med. Denne mannen viste seg å være alt annet enn bra. Sitter fint i det med barn og en eks en ikke er på talefot med og med høyt konfliktnivå. Livet kan være kjipt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...