AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Som tittelen sier: Fortell hva du MÅ ha i matskapet/kjøleskapet/fryseren av matvarer/basisvarer. Syns det er så tomt hos meg, i forhold til hvor fullt det er om jeg får et glimt inn i andres skap. Anonymkode: 6dc65...8c6
tirben Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Egg, ost, tomater, skinke langtidsholdbar fløte, tomater, pasta, bønner, ris, kaffe, soyamelk, tørrgjær, mel, krydder, cottage cheese og olje. 2
rebony Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Ting som hakkede tomater, soyafarse, linser, bønner, agurk, bananer, epler, masse løk og hvitløk er vel det vi alltid tar med oss fra butikken av ren vane fordi vi spiser så mye av det. Også har vi så klart alt av ris, pasta, mel, sukker og krydder osv hjemme til en hver tid, resten kjøper vi ut i fra hva vi skal spise den spesifikke uken. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 Tørrvarer: -Tørka linser,bønner,belgfrukter etc - Næringsgjær -Frø,kjerner og nøtter -Krydder - kokosmelk -Mel - havregryn og granola -Hakket tomater -Tvp -Rosiner -Tørrgjær -Agar agar -Kaffe Kjøleskap: - Hjemmelagd soyayoghurt -Hjemmelagd mandelmelk - Eldorado margarin - Friske grønnsaker - Epler - Sopp soyasaus - Soyabeanpaste - Vegansk postei - Vegansk påleggspølse Fryser: - Tofu - Frosne grønnsaker Anonymkode: debd5...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Oi. Her var det lange lister. Jeg har veldig lite hjemme, men større kvanta. Spiser ganske ensidig for tida, men det er fordi dette ekstra hygienefokuset sliter meg ut. Jeg orker ikke spise variert. Anonymkode: 4e040...6dc
Brunhilde Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 Jeg har mye forskjellig, men det jeg MÅ ha av tørrvarer er: Mel, fint og grovt Havregryn Sukker Salt Ris Pasta Bakepulver Vaniljesukker Melis Kakao Kaffe (filter og frysetørret) Te Tørrgjær Andre ting jeg "alltid" har i hus er: Hermetiske tomater Posesupper Frosne grønnsaker Frosne middager (lager opp flere posjoner og fryser ned) Kylling Fisk Løk Smør Egg 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Egg, quinoa, bønner, linser, havregryn, chiafrø, hampfrø, ren hampprotein, havremelk, olivenolje, tørkede urter, krydder, frosne grønnsaker, frosne bær, frosne druer, frosne laksefileter, gulrøtter, champignon, hvitløk, lime, diverse grønnsaksjuicer, valnøtter, epler, bananer. Anonymkode: fc7ae...a47
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Mel, gjær, bakepulver, kakao, sukker, müsli, pasta, ris, poteter, gulrot, egg, store poser frosne grønnsaker, frosne bær, store esker frossen fisk, tunfisk på boks, bønner, hakket tomat, tomatpure, krydder, fiskeboller, nudler og noen posesupper/gryter, te, kaffe, melk, løk og hvitløk. Alt dette er i skapene til en hver tid. Alt annet handler jeg etter hva vi skal ha den uken. Anonymkode: c48c6...458
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 I kjøleskapet: Ost, smør, peanøttsmør, egg, soltørket tomat i olje, kalamata-oliven + masse grønnsaker som tomat, paprika i flere farger, agurk, løk, hvitløk, purre/ vårløk. Soyasaus, Oystersaus og sriracha. I tørrmatskapet: Pasta, ris, cous-cous/ bulgur, olivenolje, rapsolje, hvetemel, havregryn, tørrgjær, sukker, salt, mye forskjellig krydder, hønsebuljong, diverse hermetikk som mais, kidneybønner, kikerter, hvite bønner i tomatsaus, grønne erter, hakkede tomater. Kaffe og te. I fryseskap: Brokkolli-topper, spinat, hvitløksbaguetter, brød, laks el.ørret-filet. Skapene mine inneholder alltid mer enn dette, men disse tingene har jeg alltid Anonymkode: d09f5...9c7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 Kjøleskap: Egg, ost, melk, noe form for pålegg, noen typer grønnsaker, smør, gulrøtter I skapet: Salt, pepper, krydderblanding, hvitløkspulver, olje, natron, bakepulver, vaniljesukker, kakaopulver, sukker, pasta, ris, havregryn, hvetemel, kikerter, hakkede tomater, poteter Prøver også å alltid ha brød/baguetter, noe fisk, noe kjøtt og bær/grønnsaker i fryseren, men er noen ganger det går tomt uten at jeg fyller på med en gang. Anonymkode: 16d04...80b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Kjøttdeig, smør, biff (entrecôte/ytrefilet/indrefilet/mørbrad), egg, ost, krydder. Anonymkode: bcb52...5cc
Illumi Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 Tørrvarer: Knekkebrød, havregryn, linfrø, solsikkefrø, pasta, ris, couscous, quinoa, linser, kikerter, hermetisk mais, hakkede tomater. Kjøleskap: egg, smør, melk, yoghurt, ost. Fryser: bær, laks, kyllingkjøttdeig, fryste grønnsaker.
SoWhat? Skrevet 4. april 2020 #13 Skrevet 4. april 2020 Alltid ulike typer mel, gjær og salt og sukker. Lager pasta, brød og scones ganske ofte, så da får en mye ut av dette. Ellers litt ulike krydre og ihvertfall pepper og paprika. Egg har jeg alltid. Melk og oster. I fryseren supper, div.pasraretter og bakverk som brød og scones og baguetter samt rundstykker. Ellers har jeg alltid kaffe. Ofte te også, og vann med kullsyre. Jeg har som regel mye mer, men dette er jeg avhengig av å ha. Og tomater og løk 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #14 Skrevet 4. april 2020 Tørrvarer/langholdbarhetsvarer: bønner og linser tunfisk makrell i tomat tacosalsa/krydder Raps- og olivenolje kokosolje ulike kryddere sukrin, honning og hvitt sukker havremel, sammalt hvetemel, speltmel bakepulver, vaniljesukker/essens ulike frø og nøtter sjokolade tørre kjeks kaffe, te og kakao rødløk/hvitløk I kjøleskap skyr yoghurt/gresk yoghurt mager kesam Egg rapskokos-smør havre/mandeldrikk farris/bris ferskpresset juice gulrøtter brokkoli epler bananer fryser Frosne bær frosne bananer (til smoothie) spinat wokgrønnsaker fisk/kyllingfilet brød/rundstykker har som regel mer i kjøleskap, men dette har jeg alltid stående. Jeg bor alene ☺️ Anonymkode: ab5e8...d0e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #15 Skrevet 4. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tørrvarer/langholdbarhetsvarer: bønner og linser tunfisk makrell i tomat tacosalsa/krydder Raps- og olivenolje kokosolje ulike kryddere sukrin, honning og hvitt sukker havremel, sammalt hvetemel, speltmel bakepulver, vaniljesukker/essens ulike frø og nøtter sjokolade tørre kjeks kaffe, te og kakao rødløk/hvitløk I kjøleskap skyr yoghurt/gresk yoghurt mager kesam Egg rapskokos-smør havre/mandeldrikk farris/bris ferskpresset juice gulrøtter brokkoli epler bananer fryser Frosne bær frosne bananer (til smoothie) spinat wokgrønnsaker fisk/kyllingfilet brød/rundstykker har som regel mer i kjøleskap, men dette har jeg alltid stående. Jeg bor alene ☺️ Anonymkode: ab5e8...d0e Glemte knekkebrød - har bestandig en del i skapene🤓 Anonymkode: ab5e8...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå