Gå til innhold

Alternativ til knipeøvelser???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså.. jeg hater knipeøvelser. Det er gørrkjedelig. Elsker styrketrening og vant med frivekter. Er det seriøst ingenting annet man kan gjøre for å trene bekkenbunnen??? 100 knebøy dagen?? Andre øvelser? Orker virkelig ikke disse knipeøvelsene.

Hilsen førstegangsgravid i uke 22.

Anonymkode: fe43f...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke så mye annet nei..

Men altså, det tar et par minutter av dagen din. Du kan gjøre dem hvemsomhelst, mens du spiser eller ser på tv eller venter på bussen.

Om DET er kjedelig, så bare vent til ungen er ute.. ta det som trening på å kjede deg, for det blir nok av lite stimulerende ting du må gjennom i tiden som kommer.

Anonymkode: ffa6e...b51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså.. jeg hater knipeøvelser. Det er gørrkjedelig. Elsker styrketrening og vant med frivekter. Er det seriøst ingenting annet man kan gjøre for å trene bekkenbunnen??? 100 knebøy dagen?? Andre øvelser? Orker virkelig ikke disse knipeøvelsene.

Hilsen førstegangsgravid i uke 22.

Det fins diverse greier som selges på eBay som du kan trene med. Slags apparater som du stapper mellom bena og kniper på. Det er mye mer gøy enn bare knipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo (og bør jo!) gjøre knipeøvelser samtidig som du trener andre ting! Dette var ikke jeg god på noen gang før etter jeg fødte og skjønte hvor viktig det er å ha med seg bekken og de dype magemusklene, som aktiveres om du kniper under øvelsene. (Hello, delte magemuskler!)

Anonymkode: 024a3...d3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, knebøy hjelper slett ikke på bekkenbunnen. Gjør knipeøvelser, jeg kan love deg at livmorprolaps og urininkontinens er kjedeligere. Dette er bare en brøkdel av mindre festlige ting du må gjøre fremover. Å leke «tittebø» eller synge «her kommer ole brumm» for hundrede gang er ikke særlig stimulerende det heller. 

Anonymkode: a2062...3d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo (og bør jo!) gjøre knipeøvelser samtidig som du trener andre ting! Dette var ikke jeg god på noen gang før etter jeg fødte og skjønte hvor viktig det er å ha med seg bekken og de dype magemusklene, som aktiveres om du kniper under øvelsene. (Hello, delte magemuskler!)

Anonymkode: 024a3...d3b

☝️

Anonymkode: 62ee0...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke om dette er noe å gjøre som gravid, men her er hva jeg gjorde ( ikke gravid)

Øvelse i Smith maskin, gjerne på kasse,"markløft"som begynner og slutter på toppen. Jeg aktiviserte bekkenbunnen bevisst da jeg var i bunnen av løftet,dette stabiliserte også kjernemuskulaturen i ryggen.

Men som sagt, om dette er noe for gravide vet jeg ikke.

Anonymkode: 1cdcc...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2020 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er noe å gjøre som gravid, men her er hva jeg gjorde ( ikke gravid)

Øvelse i Smith maskin, gjerne på kasse,"markløft"som begynner og slutter på toppen. Jeg aktiviserte bekkenbunnen bevisst da jeg var i bunnen av løftet,dette stabiliserte også kjernemuskulaturen i ryggen.

Men som sagt, om dette er noe for gravide vet jeg ikke.

Anonymkode: 1cdcc...4c1

Hei,

Jeg klarer fint å gjøre både markløft og knebøy selvom jeg er gravid, også med frivekter og hvertfall i smith! Synd SATS er stengt. Det var det jeg hadde håpet på å komme unna med. Kan ikke skjønne at sånne øvelser i kombinasjon med løping ikke styrker bekkenbunn, mens at «pingleøvelser» slik som kniping på sofa liksom skal gjøre det bedre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri holdt på med kniping. Tror jeg testa i to uker en gang for å sjekke effekt. 

Prøvde å være flink i starten av svangerskapet, men datt fort ut. Også leste jeg at noen har for stramme muskler der nede og kan gjøre vondt værre med kniping, så jeg slutta med det🤣 husker jordmor tøyde og tøyde meg under hele pressfasen min, og jeg revnet noe. 

Etter fødsel kneip jeg bare på sykehuset. Null problemer etterpå. Ingen lekkasjer, kan hoppe på trampoline tissa trengt og er så trang at sex ikke er noe særlig enda. Se det ann du! Merker om du begynner å lekke. 

Orgasme utløser jo muskelsammentrekninger da så du får onanere mye😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...