Gå til innhold

Er kontantstøtten lønnen til den som går hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer mener nei. 

Anonymkode: 47e36...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymkode: 8a2f0...930

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det. Kontantstøtten er min inntekt akkurat nå. 

Anonymkode: 3380d...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren mener at vi skal spare kontantstøtten på barnets konto også skal jeg jobbe kveld for å få inntekt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren mener at vi skal spare kontantstøtten på barnets konto også skal jeg jobbe kveld for å få inntekt. 

Haha. Morsomt. Det er det du skal si

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Den skal erstatte for tap av inntekt med å ha barn hjemme. Så du kan med god samvittighet ha den som lønn og supplere med kveldsvakter om du trenger det. Legg til barnetrygden også. 

Anonymkode: b82b9...0ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke han gå hjemme på dagtid, også jobbe kveldene.så kan du jobbe dagene, og Cabernet på kveldene? En har jo like mye tid med barnet sånn sett, men mest trolig sover barnet mye på den tiden på kvelden da. 

Anonymkode: 85721...d15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke folk som bor sammen og som har barn sammen ikke har felles økonomi. Hadde nektet helt fullstendig en slik fordeling.

Anonymkode: da5fc...616

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahhaha, særlig.

Anonymkode: b9fad...daa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsom han der...

Jeg hadde bedt han stikke den ideen oppi... og aldri nevne det igjen 😋

Anonymkode: fbd3f...6b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er et fint forslag hvis du ønsker å jobbe og dere har råd til det. Det blir tøffere og tøffere å komme seg inn på boligmarkedet og mange er helt avhengig av hjelp fra foreldre når den tid kommer.

Anonymkode: c17ff...100

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aprilsnarr

Anonymkode: 0340a...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke har råd, og begge må jobbe så er det mest rettferdig at han jobber på kvelden mens du er med barnet på kvelden, og du jobber på dagen mens han er med barnet på dagen. Som nybakt mor er du utslitt og trenger mye mer hvile (helt hinsides å jobbe ved siden av spør du meg) så da må du få ha hvilende mammajobb på kveldstid, og han oppestående pappajobb på dagtid som er mer krevende. 

Men mest av alt er det mest rettferdig at han jobber noen ekstravakter selv, og såklart kommer hjem å tar pappaansvaret sammen med deg som tar mammaansvaret. 

Kontantstøtten er ikke "lønn" det er en minimumssikring for at man skal ha råd til å ha barnet når man er hjemme i perm med nyfødt barn. Det er ikke som at dette er noen penger din private sparekonto har nytte av, slik deler av arbeidsinntekten han gir til hans sparekonto, så uansett hvordan man vrir på det er det du som individ som kommer dårligst ut. Egentlig bør han jobbe ekstra og gi deg lønn/kompensasjon fra ekstravaktene som du kan spare på din private konto, i tillegg til at normal lønnen hans (og din når du skal ut i jobb igjen og han i pappaperm) går til felles. 

Anonymkode: f0dd2...9ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si meg, er du den samme som har alle trådene om at samboeren din nekter å betale mer enn 50 % av utgiftene deres selv om du er nødt til å passe barnet på dagtid siden dere ikke har barnehageplass og han ikke gidder å være hjemme? Og så krever at du går rett på jobb kvelder og helger for å tjene dine 50%?

Driver han nå og krangler om at du skal jobbe enda mer fordi han nekter å telle kontantstøtten som en del av dine 50%? Den politiske intensjonen med kontantstøtten er å erstatte tapt arbeidsinntekt så en forelder kan være hjemme med barnet, den skal ikke fylle opp sparekontoen til ungen🙄

Fy fader, for en dust av en fyr. Hvordan holder du egentlig ut med ham? Det er en av de mest egoistiske mennene jeg har hørt om her inne. Dere står uten barnehageplass og hans løsning er at du fint kan jobbe deg i hjel kvelder og helger oppå barnepass hele dagen og hele natten alle hverdager, mens han selv har vanlig dagjobb og passer barnet tre-fire timer før leggetid og sover natten gjennom med barnefri. Og han skal hvertfall ikke påta seg noen større andel av familiens utgifter i denne perioden, ei heller vil han være hjemme på dagtid selv. Uff.

Anonymkode: 2b61f...999

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke har råd, og begge må jobbe så er det mest rettferdig at han jobber på kvelden mens du er med barnet på kvelden, og du jobber på dagen mens han er med barnet på dagen. Som nybakt mor er du utslitt og trenger mye mer hvile (helt hinsides å jobbe ved siden av spør du meg) så da må du få ha hvilende mammajobb på kveldstid, og han oppestående pappajobb på dagtid som er mer krevende. 

Men mest av alt er det mest rettferdig at han jobber noen ekstravakter selv, og såklart kommer hjem å tar pappaansvaret sammen med deg som tar mammaansvaret. 

Kontantstøtten er ikke "lønn" det er en minimumssikring for at man skal ha råd til å ha barnet når man er hjemme i perm med nyfødt barn. Det er ikke som at dette er noen penger din private sparekonto har nytte av, slik deler av arbeidsinntekten han gir til hans sparekonto, så uansett hvordan man vrir på det er det du som individ som kommer dårligst ut. Egentlig bør han jobbe ekstra og gi deg lønn/kompensasjon fra ekstravaktene som du kan spare på din private konto, i tillegg til at normal lønnen hans (og din når du skal ut i jobb igjen og han i pappaperm) går til felles. 

Anonymkode: f0dd2...9ba

Veldig dumt å uttale seg når man ikke vet hva man snakker om. Tror du må Google kontantstøtte. 

TS, du er sammen med og har dessverre i tillegg fått barn med en idiot. 

Anonymkode: 738c0...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig... Jeg tenker at din samboer er helt på jordet. Men det hjelper liksom ikke hva kg mener, dette er jo noe som du og samboer må finne ut av. Jeg synes forøvrig det høres helt vilt ut og skulle spare 7500 kr i mnd til barnet. 

Anonymkode: fab0a...dc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrevet

Da sier du at tja, det gidder jeg ikke. Da sender vi barn i barnehagen så jobber jeg slik jeg får min egen inntekt og kan ha kveldene fri med barnet.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...