AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Flere av de som dør av koronavirus dør på institusjon eller i eget hjem. Den siste døde, en i 50-årene var ikke engang testet for koronavirus enda han tilhørte risikogruppen! Dette går jo på helsa løs. Man får ikke nødvendig helsehjelp i tide, blir raskt verre og er for dårlig når man kommer på sykehus og må dø der. Hvor er pasientrettighetene? Dette går jo på rettsikkerheten løs. De eldre og de i risikogruppen dør fordi rikfolk skal på død og liv feriere i land med koronasmitte og drar det med seg til Norge. De blir jo indirekte mordere og ødelegger Norge økonomisk. Jeg mener ikke at de har all skyld. Det er myndighetene som burde vært strengere og påbudt karantene for alle som kom fra smitteområder. Anonymkode: 1c656...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Det er mange omstendigheter man ikke vet noe om. Man vet ikke engang om denne mannen ønsket helsehjelp og det er ingen tvang. Folk på institusjon med fastplass blir isolert og får helsehjelp i institusjonen. Mange har HLR-minus eller velger selv og ikke motta intensivhjelp/respirator. Anonymkode: 09829...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Går på rettssikkerheten løs gjør det vel ikke akkurat? 🤔 Anonymkode: 19e04...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Det som er skikkelig skummelt med dette viruset er at helsetilstanden kan snu så veldig fort. Kanskje trodde denne mannen at det bare var en liten forkjølelse og så ble han brått og akutt dårlig natt til onsdag? Jeg har hvert fall lest om mange tilfeller i utenlandske aviser som beskriver brått akutte tilfeller. Jeg registrerer at leger og sykehus her til lands har oppfordret folk til å ikke vente for lenge med å kontakte helsepersonell ettersom mange som har blitt innlagt har vært så dårlige at de skulle kommet mye tidligere. Men kanskje sykdomsforløpet brått kan snu til det verre i løpet av veldig kort tid? Det er mitt inntrykk hvert fall. Uansett har jeg troen på at de ansatte på f.eks sykehjem klarer å ta seg av beboerne godt der. Anonymkode: bacca...470 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Jeg tror også at en av hovedårsakene er dette med at formen kan snu veldig fort. Jeg er selv kronisk syk i risikogruppe som bor alene og som tidligere har hatt hjemmetjenester, men nå som de er avlyst er det ingen som ser til meg. Jeg hoster og har feber, men hverken fastlegen eller legevakten kunne tilby noe hjelp. Så jeg håper virkelig at jeg ikke plutselig blir mye dårligere, for da er det ikke sikkert at jeg klarer å ringe etter ambulanse. Anonymkode: f9e41...a7c
MyMichelle Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Jeg antar at de på institusjon får lindrende behandling, slik døende pleier få. På Ahus har de forskrifter om at coronapasienter skal få mer beroligende og mer morfin, enn andre døende. Fordi det er så skremmende og grusomt å kveles ihjel. Men de som dør hjemme får nok ingenting...
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Litt drøyt å kalle folk som har blitt syke av et av de mest smittsomme virusene vi har sett, for mordere. For alt du vet kan du være smittebærer selv. Forsiktig nå. Anonymkode: faeb4...17a 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 Altså, en vanlig person i 50årene må selvsagt selv oppsøke helsevesenet for å få hjelp, risikogruppe kan være så mangt. Det sitter ikke helsepersonell og ringer til alle i Norge som har høyt blodtrykk eller astma liksom. De som dør på institusjon har nok status hlr-, altså at man ikke forsøker å gjenopplive eller overbehandle. De fleste får lindrende behandling, og så er det sikkert en og annen som blir akutt dårlig og ikke rekker å få verken det ene eller andre. Anonymkode: 216f4...dba
Anbefalte innlegg