Gå til innhold

Hva betyr det "å få et klokt imunnforsvar"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På dagsnytt 18 var det en som sa at det ikke nyttet å gjøre noe å forbedre imunnforsvar som hva vi spiser, men at det er bedre å ha et "klokt imunnforsvar"? Hva menes med det?

Hva er forskjellen på å ha klokt imunnforsvar og sterkt imunnforsvar?Takk for svar

Anonymkode: ec283...698

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det hun mente var at dersom man har et klokt immunforsvar så skjønner forsvarscellene instinktivt hva de skal varsle om, jakte på og drepe. Men ved "for sterkt" immunforsvar kan forsvarscellene gå bananas og til og med gå til angrep på kroppens egne, friske celler. Da har man jo en autoimmun sykdom. Ved et svakt immunforsvar så er jo kroppen mer mottakelig for infeksjoner, med ved covid19 så har jo aldri kroppen vært borti dette viruset før. Det er ikke blitt dannet noen antistoffer, og det finnes som kjent heller ingen vaksine. Så om man blir rammet/ikke rammet av dette viruset er langt mer tilfeldig, og jeg tviler sterkt på at det å bøtte innpå med C-vitaminer vil hjelpe mot dette. Men det blir jo forsket på verden rundt, og jeg skal ikke være bastant. Man skal generelt være forsiktig med å være bastant på noe som helst i disse dager.

Anonymkode: 6d96d...2e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar :)

Jeg bøtter ikke innpå noen c-vitaminer heldigvis. Ikke spist appelsin eller appelsinjuice eller noe annet på flere år nå, trur jeg så jeg er heldigvis trygg da. Skal fortsette med sjokolade inntakket heller og kjeks :)

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar :)

Jeg bøtter ikke innpå noen c-vitaminer heldigvis. Ikke spist appelsin eller appelsinjuice eller noe annet på flere år nå, trur jeg så jeg er heldigvis trygg da. Skal fortsette med sjokolade inntakket heller og kjeks :)

Og generell almennkunnskap tilsier at det å spise frukt og grønt (vasket først selvfølgelig) og ha et variert og sunt kosthold bidrar til et godt og klokt immunforsvar. Sjokolade og kjeks gjør deg bare tjukk. Og svaret ditt gjør at jeg lurer litt på om du ikke er et lite lykketroll 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/1/2020 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Og generell almennkunnskap tilsier at det å spise frukt og grønt (vasket først selvfølgelig) og ha et variert og sunt kosthold bidrar til et godt og klokt immunforsvar. Sjokolade og kjeks gjør deg bare tjukk. Og svaret ditt gjør at jeg lurer litt på om du ikke er et lite lykketroll 😉

Det å spise frukt og grønt er jo å styrke imunnforsvar som ikke er bra.

Ja, det gjør sikkert tjukk, men det er bedre det enn å styrke imunnforsvar som gjør vondt verre. Jeg vil ha et klokt imunnforsvar, så da spiser jeg sjokolade og kjeks så ikke forsvarscellene går bananas på selv de friske cellene. :)

• Opprett ny...