Gå til innhold

Knatring nederst i høyre lunge - korona??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i en uke nå hatt bittelitt tørrhoste og det har ikke vært spesielt plagsomt. Ikke tegn til snørr, vond hals feber etc. 

Det jeg stusser over er at det knurrer og knatrer nederst i ene lungen, først hadde jeg det kun ved utpust men nå de siste par dagene også ved innpust. Det kommer ikke noe særlig med slim, litt men temmelig seigt. Ikke misfarget. Jeg er ikke tungpusta, røyker ikke men jeg snuser. Igår måket jeg taket selv og følte meg i kjempe form, ja jeg føler meg generelt frisk.  

Kjenner en vibrerende følelse og lyd når jeg sitter avslappet, nå mest på innpust. Jeg har tenkt på om jeg kan være smittet av korona, med milde symptomer. Klarer ikke å finne akkurat dette som symptom på nett og hadde ikke så lyst å ringe legekontoret i disse tider.. Bare lurer på om hva det kan være. Nærmeste jeg kommer på google er Bronkitt. 

Jeg vil ikke smitte mine kolleger, men jeg vet ikke om dette egentlig er et symptom som tilsier at jeg burde holdt meg hjemme? 

Anonymkode: 9b54a...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.4.2020 den 20.26):

Jeg har i en uke nå hatt bittelitt tørrhoste og det har ikke vært spesielt plagsomt. Ikke tegn til snørr, vond hals feber etc. 

Det jeg stusser over er at det knurrer og knatrer nederst i ene lungen, først hadde jeg det kun ved utpust men nå de siste par dagene også ved innpust. Det kommer ikke noe særlig med slim, litt men temmelig seigt. Ikke misfarget. Jeg er ikke tungpusta, røyker ikke men jeg snuser. Igår måket jeg taket selv og følte meg i kjempe form, ja jeg føler meg generelt frisk.  

Kjenner en vibrerende følelse og lyd når jeg sitter avslappet, nå mest på innpust. Jeg har tenkt på om jeg kan være smittet av korona, med milde symptomer. Klarer ikke å finne akkurat dette som symptom på nett og hadde ikke så lyst å ringe legekontoret i disse tider.. Bare lurer på om hva det kan være. Nærmeste jeg kommer på google er Bronkitt. 

Jeg vil ikke smitte mine kolleger, men jeg vet ikke om dette egentlig er et symptom som tilsier at jeg burde holdt meg hjemme? 

Anonymkode: 9b54a...7cb

Fant du ut årsak til knatrepusten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Villeorev80 skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke TS, men da jeg hadde knatrelyder i lungene var det grunnet bakteriell lungebetennelse. 

Anonymkode: 40e38...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan også ha knatring i lungene ved influensa og bronkitt blant annet. Trenger ikke være lungebetendelse

Anonymkode: 1d71e...fcd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Villeorev80 skrev (6 minutter siden):

4 år etter at tråden ble opprettet, så drar du den frem? 

Knatrelyd i lungene er typisk for lungebetennelse og noe man drar til legen for. 

Anonymkode: 21214...50a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan også ha knatring i lungene ved influensa og bronkitt blant annet. Trenger ikke være lungebetendelse

Anonymkode: 1d71e...fcd

Knatrer ved dyp utpust, ikke feber og hoste. Prøver å hoste opp men ikke mye som kommer. Fikk opp gult slim med blod idag. Har i tillegg vært veldig blank slimete i nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Villeorev80 skrev (Akkurat nå):

Knatrer ved dyp utpust, ikke feber og hoste. Prøver å hoste opp men ikke mye som kommer. Fikk opp gult slim med blod idag. Har i tillegg vært veldig blank slimete i nesen.

Hva med å ta en telefon/tur til legen? 

Anonymkode: 40e38...a51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...