AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Hei jeg har en fast jobb på hver tredje helg også jobber ekstra. Jeg har rett på 5 ukers ferie og satte opp hvilken uker jeg skal ta ferie. Jeg søkte sommerjobb ved siden av og tenkte at jeg kan jobbe et annet sted når jeg har ferie fra denne jobben. jeg hadde videointervju for sommerjobb. Hun dama som intervjuet meg likte meg og sa at hun skulle ringe til referansene mine. Jeg oppga to referanser på steder jeg ikke har jobbet lenge, sommerjobb i butikk og salgsjobb. Hun var ikke så interessert i disse, men lurte på om det er mulig at jeg oppgir min nåværende leder som referanse. Jeg ble redd med det først også tenkte jeg å prøve frem. Jeg snakket med han og han sa at jeg ikke kan jobbe i Oslokommune siden denne jobben er Oslokommune og det blir satt inn i systemet når jeg har ferie. Derfor kan jeg ikke jobbe i Oslokommune. han sa istedenfor å ta 5 uker ferie på rad så kan Jeg ta 2 uker og jobbe her i sommerferien. Han har lagt det inn i systemet fristen for å si ifra vêr igår altså 31.03. jeg vil ha den sommer jobben fordi det er en plass jeg har ønsket å jobbe i og det er en plass jeg kan lære mye av. Det er helsehus og jeg er student sykepleier på første året. samtidig vil jeg ikke miste denne jobben, fordi jeg har gode kolleger og en grei leder. Hva kan jeg gjøre og hvordan kan jeg løse dette? Hun venter svar fra meg, men alt har endret seg. Jeg sa til henne at jeg kan jobbe hele ferien utenom hver tredje helg. Jeg kan ikke det lenger og hvis jeg skal fortelle sannheten hvordan skal jeg formulere det. Hun har sendt en Case jeg skal løse og den er ikke så vanskelig, men tenkte å sende Casen og svaret om hvordan ting ble til henne samtidig så kan hun vurdere. Jeg vil ha dem jobben, men vet ikke hvordan jeg skal hå frem. Jeg kan ikke gå tilbake til sjefen min å spørre om han kan bli referanse så det er bare å glemme det. Tusen takk for svarene, trenger noen tips. Anonymkode: e3bdf...0b9
I Grosny Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har en fast jobb på hver tredje helg også jobber ekstra. Jeg har rett på 5 ukers ferie og satte opp hvilken uker jeg skal ta ferie. Jeg søkte sommerjobb ved siden av og tenkte at jeg kan jobbe et annet sted når jeg har ferie fra denne jobben. jeg hadde videointervju for sommerjobb. Hun dama som intervjuet meg likte meg og sa at hun skulle ringe til referansene mine. Jeg oppga to referanser på steder jeg ikke har jobbet lenge, sommerjobb i butikk og salgsjobb. Hun var ikke så interessert i disse, men lurte på om det er mulig at jeg oppgir min nåværende leder som referanse. Jeg ble redd med det først også tenkte jeg å prøve frem. Jeg snakket med han og han sa at jeg ikke kan jobbe i Oslokommune siden denne jobben er Oslokommune og det blir satt inn i systemet når jeg har ferie. Derfor kan jeg ikke jobbe i Oslokommune. han sa istedenfor å ta 5 uker ferie på rad så kan Jeg ta 2 uker og jobbe her i sommerferien. Han har lagt det inn i systemet fristen for å si ifra vêr igår altså 31.03. jeg vil ha den sommer jobben fordi det er en plass jeg har ønsket å jobbe i og det er en plass jeg kan lære mye av. Det er helsehus og jeg er student sykepleier på første året. samtidig vil jeg ikke miste denne jobben, fordi jeg har gode kolleger og en grei leder. Hva kan jeg gjøre og hvordan kan jeg løse dette? Hun venter svar fra meg, men alt har endret seg. Jeg sa til henne at jeg kan jobbe hele ferien utenom hver tredje helg. Jeg kan ikke det lenger og hvis jeg skal fortelle sannheten hvordan skal jeg formulere det. Hun har sendt en Case jeg skal løse og den er ikke så vanskelig, men tenkte å sende Casen og svaret om hvordan ting ble til henne samtidig så kan hun vurdere. Jeg vil ha dem jobben, men vet ikke hvordan jeg skal hå frem. Jeg kan ikke gå tilbake til sjefen min å spørre om han kan bli referanse så det er bare å glemme det. Tusen takk for svarene, trenger noen tips. Anonymkode: e3bdf...0b9 Dette var rotete. Hvis du jobber med helse i Oslo kommune, så ønsker kommunen at du ikke skal ha andre jobber i corona-perioden. 1
kvinne 4 Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 3 timer siden, I Grosny skrev: Dette var rotete. Hvis du jobber med helse i Oslo kommune, så ønsker kommunen at du ikke skal ha andre jobber i corona-perioden. Nei, det er snakk om sommerjobb. Siden arbeidsgiveren er den samme som er Oslo kommune, kan jeg ikke ta ferie og jobbe et annet sted med Oslo kommune som arbeidsgiver. Jeg skal ta to uker ferie som jeg ikke skal jobbe. Før var planen å ta alle fem ukene også jobbe i samme kommune, men det går ikke. Derfor har jeg tenkt å jobbe på begge stedene i sommeren om det med corona blir bedre. hvordan skal jeg formulere dette til henne da, altså lederen som intervjuet meg.
kvinne 4 Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Jeg har hørt at man kan ta ferie å jobbe, men siden arbeidsgiveren er Oslo kommune er det slik at det ikke går??
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Hvorfor går ikke det? Jeg er fast ansatt hver 3. helg på en arbeidsplass, men har søkt flere sommerjobber ved andre arbeidsplasser innenfor samme kommune. Har ikke forstått på sjefen min eller de jeg har søkt hos, at dette skal være et problem. Anonymkode: 86036...17b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Når du kun jobber hver tredje helg skal det ikke være noe problem. Anonymkode: a7660...721
kvinne 4 Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 Det er snakk om jeg kan jobbe i ferien min i samme kommune, for eksempel at jeg tar ferie fra omsorgsboligen i Oslo kommune og jobber i helsehus i Oslo kommune. Det er det han sier at det ikke går. Ble usikker nå som dere sier at det ikke har noe å gjøre med det og at man kan jobbe uten at det blir noe problem.
I Grosny Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 8 timer siden, kvinne 4 skrev: Nei, det er snakk om sommerjobb. Siden arbeidsgiveren er den samme som er Oslo kommune, kan jeg ikke ta ferie og jobbe et annet sted med Oslo kommune som arbeidsgiver. Jeg skal ta to uker ferie som jeg ikke skal jobbe. Før var planen å ta alle fem ukene også jobbe i samme kommune, men det går ikke. Derfor har jeg tenkt å jobbe på begge stedene i sommeren om det med corona blir bedre. hvordan skal jeg formulere dette til henne da, altså lederen som intervjuet meg. Sommerjobb er mest sannsynlig fortsatt i Coronaperioden, og følgelig uaktuelt. Bortsett fra det, så sier du fra om hvilken jobb du har så nøyaktig som du kan.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 Oslo kommune er din faste arbeidsgiver, så du kan ikke ta ferie fra din faste stilling for å jobbe et annet sted med Oslo kommune som arbeidsgiver, men du kan ta ferie fra din faste stilling og jobbe hos en annen arbeidsgiver i den perioden. Dersom du ønsker å jobbe et annet sted med samme arbeidsgiver kan du gjøre det i tillegg, men da har du ikke lov til å ta ut ferie i den perioden, så du kan jobbe fast helgevakt + noen dager på det andre stedet så lenge det ikke overskrider lovlig overtidsbestemmelser. Så det du svarer lederen for sommerjobben er at det har vært en misforståelse og du har trodd det er mulig å ta ut ferie fra din faste jobb for å arbeide hos dem, det har vist seg at er feil, så du har ikke mulighet til å jobbe fem uker der. Svar at du gjerne tar noen vakter der i tillegg, men at det må avklares med din nåværende stilling hvordan det kan løses. Og så er du ærlig med din faste leder, kanskje du kan bytte de faste vaktene dersom du veldig gjerne vil jobbe et annet sted? Det nytter i alle fall ikke å forsøke og lure noen av dem da de garantert har samme lønningskontor og det vil bli oppdaget. Anonymkode: 8054b...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #11 Skrevet 7. april 2020 Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har vært ærlig og sagt til henne at jeg har fått sommerjobb og at jeg ikke turte å spørre sjefen min om han kan bli referanse for meg og at jeg ønsker å jobbe hos de. Istedenfor vikariat i sommeren får jeg jobbe som ekstravakt i helsehuset. Dette er da etter at ting har blitt litt roligere med corona. tusen takk. Anonymkode: e3bdf...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå