Gå til innhold

Besøk fra søsteren min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en storesøster som er singel og uten så mange venner. Har veldig lyst til å be henne på besøk i påsken, helst et par dager med overnatting så vi kan ha en god påskemiddag og ta ting litt med ro. Hvis ikke kommer hun nok til å bli gående mest for seg selv. Hun bor bare ca en halvtimes kjøring unna, men saken er den at hun bor akkurat på den andre siden av grensa til nabokommunen. Det er snakk om noen få minutters kjøring mellom kommunegrensa og henne. 

Er det virkelig så strengt at hun ikke kan få komme på besøk? Hun er jo ofte over kommunegrensa uansett for å dra på kjøpesenteret etc. Det er bare snakk om et vanlig besøk i huset vårt, så helt usannsynlig at hun kommer til å brekke beinet eller noe sånt. Vi kan selvfølgelig droppe overnattingen, men da blir besøket så kort og det blir stress med å komme hjem på kvelden etc. Er veldig glad i henne og har så lyst til at vi kan møtes i stedet for at hun skal bli gående for seg selv... Er det SÅ nøye med den kommunegrensa?

Anonymkode: e9ec1...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du bare gjøre. Ikke hør på alle disse negativer rådene du kommer til å få under her.   Det er ikke noen kommunekarantene, men mange på KG innbiller seg at det er det. 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke noe forbud mot å besøke hverandre, selv over kommunegrensene. Kjør på så lenge dere er friske! Sikkert koselig for både henne og for dere. 

• Liker 3
Gjest Albbas
Skrevet

Kommunegrensa har ingenting å si med mindre en av kommunene har innført karantenekrav, eller dere skal på hyttetur. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta møte overSkype 

Anonymkode: 22876...d45

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da ber jeg henne med god samvittighet, så lenge vi holder oss friske, så klart. 

Anonymkode: e9ec1...51f

• Opprett ny...