AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Del Skrevet 1. april 2020 Jeg trenger nett for å spille på PlayStation. Har et dårlig wifi inkludert i leien hvor jeg bor og har ikke mulighet for å sette opp eget bredbånd da det ikke finnes fiber og den ene linja som går til huset er brukt av huseier (nettet jeg deler med dem).. Har sjekket litt rundt og eneste løsning ser ut til å være mobilt bredbånd. Har sett litt på priser og funnet ut at det er billigere å evnt oppgradere eget mobilabonnement, og heller dele nettet fra mobilen.. er det like greit? Vil det funke? Er lei av lagging og høy ping og vet ikke hva jeg skal gjøre. 😤 vil bare kunne spille uten problemer! Anonymkode: 51f4c...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Del Skrevet 1. april 2020 Jeg har mobilt bredbånd fra Telia og er veldig fornøyd. Betaler 600 kr i måneden for 200 GB. Kan ta med det mobile bredbåndet overalt, boksen er veldig liten og man kan putte den i lommen hvis man vil. Anonymkode: 82698...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Del Skrevet 1. april 2020 Mobilt bredbånd er nøyaktig det samme som du får via mobilen, så du kan fint bruke det til å teste om det vil fungere for deg. Det eneste som kan skille er om du har telia eller telenor-dekning. Bruker det her med ekstra ekstern antenne (mobilt bredbånd, telia), og på en god dag har jeg ping på 40, meget sjeldent å komme under det. Anonymkode: d1e1c...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Del Skrevet 1. april 2020 Må bare legge til at i mitt tilfelle, der jeg bruker antenne til mobilt bredbånd, så er det jo selvfølgelig noe annet enn mobilen mtp. dekning (fordi jeg bor et sted hvor dekningen er litt dårlig fra før av). Men i prinsippet så er det likt, begge deler bruker det samme nettet - 4G. Anonymkode: d1e1c...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Del Skrevet 1. april 2020 Latency eller ping som det også heter er det viktigste når du skal spille online, det kommer også an på hvilke spill du spiller. Raske skytespill krever lav ping hvis man i det hele tatt skal klare å være med. Det er godt mulig at du har lavere ping med mobilt bredbånd enn med en dårlig WIFI-tilkobling der det er flere som bruker den samme tilkoblingen samtidig. Du kan laste ned speedtest appen på mobilen, så kan du teste tilkoblingen på WIFI og med bare mobildata. Anonymkode: 30c1f...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå