AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Hvorfor står det her at det i noen tilfeller ikke skal være trygt da? 🤔 Anonymkode: 97ceb...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor står det her at det i noen tilfeller ikke skal være trygt da? 🤔 Anonymkode: 97ceb...2bf Fordi det i disse tilfellene kanskje ikke er trygt....det står der jo svart på hvitt Sånn ellers i et normalt svangerskap skal ikke orgasme gjøre noe skade. Og skulle det mot formodning gå galt, så ville det mest sannsynlig gjort det uansett. Anonymkode: 420bc...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det i disse tilfellene kanskje ikke er trygt....det står der jo svart på hvitt Anonymkode: 420bc...f6b Ja, men HVORFOR står ikke. Er det fordi orgasme= sammentrekning i livmor og kan føre til spontanabort? Jeg har opplevd spontanabort en gang tidligere, men hadde ikke trodd sex skulle være farlig for embryo. Anonymkode: 97ceb...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men HVORFOR står ikke. Er det fordi orgasme= sammentrekning i livmor og kan føre til spontanabort? Jeg har opplevd spontanabort en gang tidligere, men hadde ikke trodd sex skulle være farlig for embryo. Anonymkode: 97ceb...2bf Tidligere spontanabort er ikke nødvendigvis grunn til å avstå fra sex i senere svangerskap. De fleste spontanaborter skyldes som oftest at fosteret ikke er levedyktig, og ville skjedd uansett, uavhengig av orgasme. Gjentatte spontanaborter kan tyde på "svakhet" i livmor, som igjen kan bety at sex/orgasme kan være en risikofaktor i forhold til å spontanabortere og da gjerne pga sammentrekninger ja. Jeg er langt i fra ekspert på området, så skal ikke uttale meg noe videre tror jeg. Anonymkode: 420bc...f6b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #7 Skrevet 3. april 2020 På 1.4.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev: Hvorfor står det her at det i noen tilfeller ikke skal være trygt da? 🤔 Anonymkode: 97ceb...2bf Det kan være pga infeksjonsfare ved blødninger eller svak livmorhals. Senere i svangerskapet kan orgasme sette i gang en for tidlig fødsel, men jeg har aldri hørt at orgasmen kan være skadelig tidlig i svangerskapet. Tvert i mot så mener jeg å ha lest at orgasmen øker sjansen for befruktning når man er prøver. (Vi fikk sex-nekt i uke 28 pga fare for tidlig fødsel, pga orgasme og spermens egenskaper til å starte fødsel) Anonymkode: 12fc6...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå