Gå til innhold

Kan orgasme føre til spontanabort tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet? 

Anonymkode: 97ceb...2bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 08058...5b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor står det her at det i noen tilfeller ikke skal være trygt da? 🤔

Screenshot_20200401_184819.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det i disse tilfellene kanskje ikke er trygt....det står der jo svart på hvitt

Sånn ellers i et normalt svangerskap skal ikke orgasme gjøre noe skade. Og skulle det mot formodning gå galt, så ville det mest sannsynlig gjort det uansett.

Anonymkode: 420bc...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det i disse tilfellene kanskje ikke er trygt....det står der jo svart på hvitt

Ja, men HVORFOR står ikke. Er det fordi orgasme= sammentrekning i livmor og kan føre til spontanabort? 

Jeg har opplevd spontanabort en gang tidligere, men hadde ikke trodd sex skulle være farlig for embryo. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men HVORFOR står ikke. Er det fordi orgasme= sammentrekning i livmor og kan føre til spontanabort? 

Jeg har opplevd spontanabort en gang tidligere, men hadde ikke trodd sex skulle være farlig for embryo. 

Tidligere spontanabort er ikke nødvendigvis grunn til å avstå fra sex i senere svangerskap. De fleste spontanaborter skyldes som oftest at fosteret ikke er levedyktig, og ville skjedd uansett, uavhengig av orgasme. 

Gjentatte spontanaborter kan tyde på "svakhet" i livmor, som igjen kan bety at sex/orgasme kan være en risikofaktor i forhold til å spontanabortere og da gjerne pga sammentrekninger ja. Jeg er langt i fra ekspert på området, så skal ikke uttale meg noe videre tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Det kan være pga infeksjonsfare ved blødninger eller svak livmorhals.

Senere i svangerskapet kan orgasme sette i gang en for tidlig fødsel, men jeg har aldri hørt at orgasmen kan være skadelig tidlig i svangerskapet. Tvert i mot så mener jeg å ha lest at orgasmen øker sjansen for befruktning når man er prøver.

(Vi fikk sex-nekt i uke 28 pga fare for tidlig fødsel, pga orgasme og spermens egenskaper til å starte fødsel)

Anonymkode: 12fc6...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...