Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 1. april 2020 Jeg merker jeg blir provosert over de som klager over at de kun får 66% inntekt ved permitteringer nå i denne krisen , og krever og får en høyere sats bare fordi dette er en pandemi. Har snakket med folk som mener de som eier dyrere hus eller bor i dyrere distrikter burde få MER penger. Hva med de som har fått skader eller mistet jobben før dette? De får også 66%, og må klare seg på det. Vi eier ett rekkehus fra 80 tallet, jeg er student og mannen omskoleres grunnet sykdom, vi kjøpte likevel hus når begge hadde full fast jobb, men vi kan likevel betjene lånet og sove godt om natten til tross for at jeg ble student når han hadde jobb, men nå går på skole med 66% inntekt. Poenget mitt: Det er vårt eget ansvar å ikke ha forbruk man ikke kan betjene i en krise. Man kan tape inntekt ved fysisk og psykisk sykdom eller nedskjæringer før og etter Coronakrisen også, og da synes jeg ikke det er riktig at pga Coronakrisen skal de som rammes få en enda høyere sats enn de som rammes av andre typer årsaker, og før Corona viruset. Jeg vil gjerne ha en enebolig, men det må vente til jeg føler det er økonomisk sikkerhet for det! Litt på spissen så kan ikke jeg si til Nav at jeg ønsker enebolig med stor hage , så da må jeg få mer penger ved en krise enn de som har valgt å bo i leilighet eller rekkehus :S Anonymkode: aacb3...c3f 56
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Tråden ble slettet istad grunnet feil plassering i forumet. Anonymkode: aacb3...c3f