Gåsemor Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Hei. Jeg skal begynne på femar kur. Fikk bare en resept av gynekolog med at jeg kunne begynne neste syklus. Nå nærmet det seg og jeg lurte på om jeg skal ha noe oppfølging eller teste selv og ringte derfor gynekolog. Jeg skjønte ikke hva hun sa fordi hun motsa seg selv og surret. Når jeg hadde spurt for 3.gang hva hun mente, så ga jeg bare opp. Hun nevnte at jeg skulle ta en eggløsningstest og urinstix. Er det noen som kanskje vet hva som er vanlig?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Er vanlig å ta eggløsningstester Anonymkode: 5cb98...6fc
Gåsemor Skrevet 1. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2020 Det regnet jeg med, men fra hvilken dag? Og hvor mange dager? Hun sa kun dag 10, men synes det er rart å teste kun en dag. Da kan man vel risikere at eggløsning er en dag senere.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Jeg har gått på femar i flere sykluser nå. Og eggløsningen varierer veldig, vet den gjør det for mange. Jeg begynner å teste på cd 10. His meg har den kommet alt fra cd 12-22. De fleste gangene rundt cd 18. Clearblue advance eggløsningstester er gull verdt for meg. Da måler den østrogen først, da vet man det nærmer seg eggløsning, da tester man fram til den viser stigningen av LH, som gir eggløsning. Noen har korte topper med LH, og kan derfor misse den, og da er den her super. Koster litt, men for meg er den verdt hver krone. Lykke til😊 Anonymkode: e9a3a...f56 1
Gåsemor Skrevet 1. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på femar i flere sykluser nå. Og eggløsningen varierer veldig, vet den gjør det for mange. Jeg begynner å teste på cd 10. His meg har den kommet alt fra cd 12-22. De fleste gangene rundt cd 18. Clearblue advance eggløsningstester er gull verdt for meg. Da måler den østrogen først, da vet man det nærmer seg eggløsning, da tester man fram til den viser stigningen av LH, som gir eggløsning. Noen har korte topper med LH, og kan derfor misse den, og da er den her super. Koster litt, men for meg er den verdt hver krone. Lykke til😊 Anonymkode: e9a3a...f56 Takk for svar 😊 Har du testet noe urinstix også? Jeg skjønte ikke hva de mente med det nemlig. Har du gått flere sykluser på rad eller med pause imellom? Jeg har fått beskjed at jeg kan gå 3 sykluser på rad.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Jeg tester med strimler fra dag 10, først om morgenen og så morgen og kveld når de begynner å bli sterke. Kjøper strimler på for eksempel babyplan.no, billig og rask levering. Ellers har jeg aldri hatt noen oppfølging ved bruk av letrozol/Femar, men vet at noen har ul rundt dag 12. Anonymkode: ccd2c...480 1
Gåsemor Skrevet 4. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2020 Noen som vet hva gynekolog mener med urin stix? Jeg finner ikke ut av det ved hjelp av Google.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #8 Skrevet 4. april 2020 37 minutter siden, Gåsemor skrev: Noen som vet hva gynekolog mener med urin stix? Jeg finner ikke ut av det ved hjelp av Google. For eksempel: https://babyplan.no/produkter/eggloesningstest/babyplan-eggloesningstest-strimmel/å Anonymkode: ccd2c...480
Gåsemor Skrevet 4. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: For eksempel: https://babyplan.no/produkter/eggloesningstest/babyplan-eggloesningstest-strimmel/å Anonymkode: ccd2c...480 Det er jo eggløsningstest. For gynekolog assisitenten som ringte sa jeg skulle ta eggløsningstest og urinstix.. men kan jo være hun har sagt feil da. Skulle ønske de ga skriftlig informasjon til nybegynnere 😅
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #10 Skrevet 4. april 2020 På 1.4.2020 den 21.08, Gåsemor skrev: Takk for svar 😊 Har du testet noe urinstix også? Jeg skjønte ikke hva de mente med det nemlig. Har du gått flere sykluser på rad eller med pause imellom? Jeg har fått beskjed at jeg kan gå 3 sykluser på rad. Nei ikke urinstix, de har nok ment eggløsningstester, sikkert bare ordlagt seg feil. Jeg har hatt mange sykluser på rad. Tok tid å få i gang syklusene mine. Jeg tar trippel nå, + metformin og myo inositol. Anonymkode: e9a3a...f56
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Jeg har ikke tatt eggløsning test, bare tatt blodprøve etter skjema. Fått svar fra gynekologen at jeg har hatt eggløsning etter blodprøve svaret, og skal fortsette å prøve. Jeg fikk dog sein eggløsning nå,med enorme magesmerter, så jeg skjønte ikke at det var eggløsning,trodde jeg var alvorlig syk🙈😅. Menstruasjon kom akkurat 14 dager etter smerte h. Har pause måned nå,og spent på om eggløsning kommer av seg selv. Anonymkode: f6d04...270
Gåsemor Skrevet 10. april 2020 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke tatt eggløsning test, bare tatt blodprøve etter skjema. Fått svar fra gynekologen at jeg har hatt eggløsning etter blodprøve svaret, og skal fortsette å prøve. Jeg fikk dog sein eggløsning nå,med enorme magesmerter, så jeg skjønte ikke at det var eggløsning,trodde jeg var alvorlig syk🙈😅. Menstruasjon kom akkurat 14 dager etter smerte h. Har pause måned nå,og spent på om eggløsning kommer av seg selv. Anonymkode: f6d04...270 Deilig å slippe eggløsningstester da. Jeg synes helt ærlig det er litt stress og for min del blir det økt fokus på prøvingen da. Siden det har gått over lang tid prøver jeg å ha fokus på andre ting enn testing nå, men må teste denne måneden siden det er første runde med Femar. Hørtes vondt ut med sånne mens smerter. Har du alltid hatt det eller kun denne gang etter femar?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Ja, stresser ikke med de eggløsning testene. Så lenge du har fått bekreftelse fra gynekologen at du har eggløsning på Femar, er det bortkastet penger for min del. Vet jo hvem tid ca 1 1/2 uke eggløsning kommer, og da er det bare å ha sex annen hver dag,eller hver dag den perioden. Jeg prøvde 2 runder i fjor med Femar, hadde ikke så store smerter ved eggløsning da. Nå hadde ikke jeg hatt eggløsning/mensen siden oktober. Så når jeg tok Femar nå i mars var det enorme smerter. Hadde også en del smerter ved menstruasjon nå,men de var mer kortvarige. Nå er det 1 pause måned fra Femar, da noen også får eggløsning denne måneden,er det lov å håpe. (Har 1 barn fra før,dette er søsken forsøk) Anonymkode: f6d04...270
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 Jeg fikk en skriftelig oppskrift av min gyn. 1. 1 tbl (2.5 mg) hver dag fra cd3-7 2. Ha samleie annenhver dag fra cd 12- 20 3. Blodprøve cd 23 for å se om EL har vært Jeg testet og tempet på eget initiativ. Tok eggløsningstest hver morgen fra cd 10- 22. Fikk positiv EL test cd 18 og 19, og temphopp cd 18. Bruker å fortsette å teste noen dager etter positiv EL test for å være sikker. Kjøper mine EL tester på billigetester.no, kjøper sånne stix og har veldig god erfaring med dem. Hvor er du i syklus nå Gåsemor? Anonymkode: 77fa6...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå