AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Vi er i frivillig karantene på grunn av både barn og voksne i vår husholdning er i risikogruppe. Flere rundt her vi bor har andre på besøk, og har lekevenner til barna. Dette tørr ikke vi rett og slett ikke siden flere av oss er i risikogruppe, selv om ingen i nærmiljø enda har fått påvist smitte. Men hvis barna får lekevenn, så har kanskje den lekevennene en lekevenn til, og moren og faren til lekevennene har kanskje kontakt med en av sine venner. Eller de har kontakt med øvrig familie. Vi savner veldig å omgås både familie og venner, men holder kontakten digitalt. Jeg har fått noen litt pussige reaksjoner på valget vårt, og vi blir nok sett på som hysteriske, men få av de andre rundt oss er i risikogruppe. Hvordan syns du at folk reagerer på din frivillige karantene? Anonymkode: 2658a...e15 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Har ikke fått reaksjoner på det,alle jeg kjenner gjør det samme. Både familie og venner. Anonymkode: 74bc2...83c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Henger ikke med folk nå så aner ikke hva de tenker. Tror alle her gjør det samme. Anonymkode: 742fb...99f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Nei. Alle ønsker å gjøre som oss, men ikke alle får det vel til (feks de tør ikke avvise noen som kommer uanmeldt osv). Anonymkode: 14e2f...1ce
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Vi er også det. Og av de jeg kjenner gjør alle det samme. Virker heller som om folk reagerer på de som ikke gjør det. Anonymkode: de560...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Alle gjør det samme her også. Har ikke sett et menneske som er med noen andre enn de som de deler bolig med, utenom besteforeldre. Tror det har blitt reaksjoner om noen gjorde det annerledes. Anonymkode: 5bf05...410 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Det eneste jeg ser for meg er at mange kanskje tror at dere lyver om at det er frivillig, og at dere egentlig er smittet. Kan bli en del ryktespredning av sånt. Anonymkode: cc996...f3e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg ser for meg er at mange kanskje tror at dere lyver om at det er frivillig, og at dere egentlig er smittet. Kan bli en del ryktespredning av sånt. Anonymkode: cc996...f3e Hvorfor skulle folk tro det, når det er det vi blir fortalt at vi skal gjøre? Anonymkode: 742fb...99f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er i frivillig karantene på grunn av både barn og voksne i vår husholdning er i risikogruppe. Flere rundt her vi bor har andre på besøk, og har lekevenner til barna. Dette tørr ikke vi rett og slett ikke siden flere av oss er i risikogruppe, selv om ingen i nærmiljø enda har fått påvist smitte. Men hvis barna får lekevenn, så har kanskje den lekevennene en lekevenn til, og moren og faren til lekevennene har kanskje kontakt med en av sine venner. Eller de har kontakt med øvrig familie. Vi savner veldig å omgås både familie og venner, men holder kontakten digitalt. Jeg har fått noen litt pussige reaksjoner på valget vårt, og vi blir nok sett på som hysteriske, men få av de andre rundt oss er i risikogruppe. Hvordan syns du at folk reagerer på din frivillige karantene? Anonymkode: 2658a...e15 Jeg har respekt for sånne mennesker som deg som tar dette på alvor😇 Anonymkode: 07643...c29 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle folk tro det, når det er det vi blir fortalt at vi skal gjøre? Anonymkode: 742fb...99f Hæ? Hvem har fortalt hva hvem skal gjøre? Sto det ikke frivillig karantenè? Anonymkode: 30263...0f2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 Jeg ikke hørt at noen reagerer negativt på at folk er i frivillig karantene. Jeg har satt meg selv karantene fordi jeg er snørrete. Før jeg gjorde det handlet jeg til flere som måtte være i karantene pga ferie. Syntes det var pinlig å kjøpe så masse øl, så jeg sa jeg handlet til noen som var i utenlandskarantene. Kassadamen stirret på meg som om jeg skulle vært Styggen selv. Anonymkode: 65591...989
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvem har fortalt hva hvem skal gjøre? Sto det ikke frivillig karantenè? Anonymkode: 30263...0f2 Det er frivillig tvang. Anonymkode: 742fb...99f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 For oss og våre slektninger og venner er det en selvfølge å ikke treffes. Fordi man kan ha truffet en venn til, som har truffet en til osv. Anonymkode: 65591...989 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle folk tro det, når det er det vi blir fortalt at vi skal gjøre? Anonymkode: 742fb...99f Jeg bare fikk inntrykk av at TS har blitt bedt om noen barn kunne komme på besøk, sagt nei pga frivillig karantene og at de andre har syntes det hørtes rart ut. Det har kanskje noe med måten man sier det på? Jeg hadde i hvert fall blitt mistenksom hvis noen sa «kan ikke komme fordi vi er i karantene, men helt frivillig, ingen sykdom her i gården altså!» Høres litt ut som om man har noe å skjule... Anonymkode: cc996...f3e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Vi gjør akkurat det samme. Har ikke fått merkelige kommentarer. Men opplever at flere ønsker å møte oss og forstår ikke hvorfor vi ikke blir med på det. Det er nok heller jeg som synes det er merkelig å høre andre ha mye kontakt med andre (besøker venner, naboer og flere til hver kveld). Anonymkode: beec7...981 1
Tarmegenbolle Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 Merker ikke så stor forskjell fra vanlig, jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 Trudde alle var i frivillig karantene jeg? 😳 Jeg drar ikke på besøk noen steder. Verken i marka eller på besøk hos familie. Drar bare innom nærbutikken og apotek ved behov. Jeg har blitt bedt på date på tinder, men takket nei ,ed corona som unnskyldning. Men også litt fordi jeg ønsker å være hjemme å se på netflix og spise godteri. 🤪 Anonymkode: 92988...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trudde alle var i frivillig karantene jeg? 😳 Jeg drar ikke på besøk noen steder. Verken i marka eller på besøk hos familie. Drar bare innom nærbutikken og apotek ved behov. Jeg har blitt bedt på date på tinder, men takket nei ,ed corona som unnskyldning. Men også litt fordi jeg ønsker å være hjemme å se på netflix og spise godteri. 🤪 Anonymkode: 92988...8ee Samme her, bortsett fra at vi får mat og sånt levert. Alle jeg kjenner holder seg også hjemme, eller gjør de noe annet går de i hvertfall ikke offentlig ut med det. Anonymkode: 5a894...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 De fleste jeg kjenner holder seg også for seg selv, får mat levert på døren og unngår å forlate eget hus/hage. Kjenner to eldre personer som er i butikker, går tur sammen og litt sånne ting som jo er lov, men synes likevel at det er litt unødvendig av dem. Hvorfor kan de ikke bare holde seg hjemme i noen uker? Anonymkode: a4606...262
Anbefalte innlegg