AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Blir tiltakene utvidet, eller tror dere skole og barnehage blir åpnet opp? Anonymkode: 39d32...69d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Bare å smøre seg med tålmodighet og vente for å se hva som skjer! Jeg fikk gladnyheten i går om at jeg ikke er permittert mer og kan gå tilbake til jobb så jeg føler at jeg er veldig positiv om dagen! Anonymkode: a03f5...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare å smøre seg med tålmodighet og vente for å se hva som skjer! Jeg fikk gladnyheten i går om at jeg ikke er permittert mer og kan gå tilbake til jobb så jeg føler at jeg er veldig positiv om dagen! Anonymkode: a03f5...7d9 Når kan du gå tilbake til jobb da? Anonymkode: 39d32...69d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir tiltakene utvidet, eller tror dere skole og barnehage blir åpnet opp? Anonymkode: 39d32...69d Tror dessverre det er portforbud som er neste, og det vil bli langvarig. Anonymkode: c1918...51b 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Jeg håper de strammer inn! Og de må absolutt ikke åpne skoler og barnehager så snart vi ser en utflating! Hvis det skjer, så kommer viruset fort ut av kontroll! Anonymkode: 5250e...365 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Det blir færre tiltak i neste omgang. Tipper hytteforbudet, barnehager/småtrinn og kiropraktorklinikker o.l. blir gradvis mindre restriktivt. Det eneste jeg tenker kan bli MER restriktivt, er hvor mange personer man kan møte utenfor egen husstand. Det kan kanskje bli innskrenket til maks 2 personer totalt utenom egen kjernefamilie, som i mange andre land. Anonymkode: 84cd6...894 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når kan du gå tilbake til jobb da? Anonymkode: 39d32...69d På mandag! Anonymkode: a03f5...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dessverre det er portforbud som er neste, og det vil bli langvarig. Anonymkode: c1918...51b Elsker disse dommedagsprofetiene. 😍 Anonymkode: a03f5...7d9 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir færre tiltak i neste omgang. Tipper hytteforbudet, barnehager/småtrinn og kiropraktorklinikker o.l. blir gradvis mindre restriktivt. Det eneste jeg tenker kan bli MER restriktivt, er hvor mange personer man kan møte utenfor egen husstand. Det kan kanskje bli innskrenket til maks 2 personer totalt utenom egen kjernefamilie, som i mange andre land. Anonymkode: 84cd6...894 De 2 tingene motsier hverandre fullstendig. Anonymkode: d8ebf...c74 11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 Hytteforbudet har nok blitt en prestisjesak, så det tror jeg ikke ryker på en stund. Eventuelt blir det noen flere unntak som gir mening i smittevernshensyn. Barnehager og skoler ser ut til å stå først i køen når det gjelder oppmykning. Debatten i fagmiljøene handler ikke om enten/eller slik som her inne. Åpnes de, så vil det skje gradvis, kanskje bare de yngste barna først, kanskje en slags turnusordning. Anonymkode: 7415f...0b7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 Tenker at de ser hvor sårbart samfunnet er nå med disse tiltakene at de åpner for barnehage og småtrinn, men skjerper inn andre områder. Samfunnet kommer til å kollapse om det fortsetter slik som nå, og det har vi hverken råd til eller kapasitet til å fikse i nærmeste fremtid. Anonymkode: 16411...c05 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: De 2 tingene motsier hverandre fullstendig. Anonymkode: d8ebf...c74 Man trenger ikke være flere enn egen familie på hytta, og det er heller ikke vanlig med mange personer inne hos kiropraktoren. For de minste barna må det selvsagt gjøres unntak ved gjenoppstart av bhg og skole, men det er da ikke vanskelig å få til. Anonymkode: 84cd6...894
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Portforbud i 18 måneder, til vaksinen er på plass. Stengte butikker. Heimevernet leverer rasjonerte butikk- og apotekvarer hjem på døra. Man må fylle ut skjema hvis man skal gå tur med hunden. Ingen forsamlinger på mer enn 1 person blir lov. Alle får en smarttelefon med FHI-app som sporer hvor man har vært. Har man vært på feil sted, får man valget mellom 3 mnd i fengsel eller bot på 60 000 kr. Anonymkode: 2f830...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker disse dommedagsprofetiene. 😍 Anonymkode: a03f5...7d9 Vel. Jeg håper jeg tar feil, men det er ingen dommedagsprofeti. Smittetallene stiger markant hver dag, både i Norge og resten av verden. At det lempes på noe som helst over påske er en utopi, sannsynligvis vil det bli strengere = portforbud. Og ja, det blir langvarig. Kina har vært lukke ned med portforbud og lignende siden juletider, det er først nå de begynner å slippe bittelitt opp igjen. Så portforbudet her vil var minst til høsten. Anonymkode: c1918...51b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Jeg håper jeg tar feil, men det er ingen dommedagsprofeti. Smittetallene stiger markant hver dag, både i Norge og resten av verden. At det lempes på noe som helst over påske er en utopi, sannsynligvis vil det bli strengere = portforbud. Og ja, det blir langvarig. Kina har vært lukke ned med portforbud og lignende siden juletider, det er først nå de begynner å slippe bittelitt opp igjen. Så portforbudet her vil var minst til høsten. Anonymkode: c1918...51b Det gjør du. Anonymkode: a03f5...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 Skoler og barnehager åpner vel. Ellers tror jeg det blir minimale endringer. Hverken fra eller til Anonymkode: 685a5...cdb
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir tiltakene utvidet, eller tror dere skole og barnehage blir åpnet opp? Anonymkode: 39d32...69d Det kommer ann på hvor mange som blir smittet hver dag, om det øker på innleggelser og de som legges i respirator. Hittil har det bare økt. Det ville vært veldig merkelig hvis denne trenden fortsetter de neste to ukene at barnehager eller skoler åpnes. Allerede nå er folk begynt å slakke av på tiltak og er mer ute, mer på kjøpesenter, mer i butikken osv. Det går mot portforbud om trenden med økt smitte (økt respiratorbruk) og økt mingling fortsetter. Anonymkode: 76817...870
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan kanskje bli innskrenket til maks 2 personer totalt utenom egen kjernefamilie, som i mange andre land. Så det skal man gjøre, mens barn og unge skal mingle med 20-100 andre barn på skoler og barnehager? Anonymkode: 76817...870 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De 2 tingene motsier hverandre fullstendig. Anonymkode: d8ebf...c74 Ja men de kommer med mixed signals nå for tiden. Nå skal de slippe opp for organisert idrett og åpner fotballbanene. Men man kan ikke spille med samme ball og man må holde to meters avstand. Blir moro å se på hvordan det skal foregå. Anonymkode: 7e64f...321
Anbefalte innlegg