Gå til innhold

Nå kommer de første forslagene om skatteskjerpelser!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For såvidt for de som lurer så står det også: INGEN APRILSPØK: Dagsavisens hovedoppslag i dag er rådet om å innføre koronaskatt. Det ble først lansert for en uke siden, så det er ingen aprilspøk. 

Anonymkode: f6e16...a59

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør det jo enda mindre motiverende å jobbe, da velger jeg heller å ta mer ferie for å si det sånn. 

Økonomien blir enda mer tungrodd. Hvem skal betale liksom?

Anonymkode: 256bf...2d0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det jo enda mindre motiverende å jobbe, da velger jeg heller å ta mer ferie for å si det sånn. 

Økonomien blir enda mer tungrodd. Hvem skal betale liksom?

Alle må betale. Det som vi gjør nå er jo ikke gratis. :) Hvis man har trodd det så er man veldig naiv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør ikke komme overraskende på noen? 10% arbeidsledige betyr mindre inntekt til staten og flere utgifter. Er også mange sykemeldte og i omsorg for barn. Kommune og stat må jo ha penger til å drifte...

Anonymkode: 8dabc...401

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Dette står i Nettavisen.

Anonymkode: 6942c...2f2

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Sykt usosialt da? Å en prosent mer eller noe hadde vel vært mer rettferdig. 30 000 er masse penger for lavtlønte, lommerusk for rikinger...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle må betale. Det som vi gjør nå er jo ikke gratis. :) Hvis man har trodd det så er man veldig naiv. 

Det er rekordmange permitterte, en andel har fortsatt jobb, og resten sitter i offentlig sektor. Skal man betale ekstra av skattepengene man får ? 

Jeg har uansett planlagt å emigrere, så dette blir jo et fint påskudd hvis det blir enda mer nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ikke kom trekkende med oljefondet. Det er et fond for å betale pensjon. Til mer vi bruker, til flere minstepensjonister i fremtiden. Jeg sparer allerede til pensjon, nå kommer jeg til å øke innsatsen. 

Min bedrift har forresten gått ned frivillig i lønn i denne perioden. Slik er det i det private næringsliv. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslaget hans er veldig realistisk, tenker jeg, selv om det kommer til å svi for jeg pleier å bare betale rundt 10-15.000 i skatten på grunn av lav inntekt. :( 

https://www.nettavisen.no/okonomi/na-kommer-de-forste-forslagene-om-skatteskjerpelser-etter-koronakrisen/3423947300.html

Økonomiprofessor foreslår 30.000 kroner mer i skatt for alle.

Dette tenker jeg at fattige og middelklassen stort sett skal få slippe unna, og så får de rikeste ta støyten. Vanlige arbeidere sliter jo allerede fra før, mens de rike sitter der i kokainrus og bare såvidt registrerer at aksjene deres går litt ned i verdi.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Dette står i Nettavisen.

Anonymkode: 6942c...2f2

INGEN APRILSPØK: Dagsavisens hovedoppslag i dag er rådet om å innføre koronaskatt. Det ble først lansert for en uke siden, så det er ingen aprilspøk. Foto: Faksimile (Dagsavisen)

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke kom trekkende med oljefondet. Det er et fond for å betale pensjon. Til mer vi bruker, til flere minstepensjonister i fremtiden. Jeg sparer allerede til pensjon, nå kommer jeg til å øke innsatsen. 

Min bedrift har forresten gått ned frivillig i lønn i denne perioden. Slik er det i det private næringsliv. 

Tipper du tjener en del bedre enn kommunalt ansatte, som feks renholdere/hjelpepleiere/assistenter/miljøarbeidere....hadde nok fått en annen lyd den pipa di om du fra før av tjente dårligst av alle i samfunnet. 

Selvfølgelig pålegger man de som har mest å betale mer! Det er jo bare å reversere galskapen Erna og Co har vært med på de siste årene. Så slipper vi kanskje klassesamfunnet vi nå lever i.

Anonymkode: fada9...56a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Sykt usosialt da? Å en prosent mer eller noe hadde vel vært mer rettferdig. 30 000 er masse penger for lavtlønte, lommerusk for rikinger...

Ja, men hva hadde du forventet..? Det vi gjør er IKKE gratis. Alle må bidra! 

NB! 

Og økonomiprofessor Jo Thori Lind ved UiO viser til et annet forslag, nemlig at de offentlig ansatte med trygge jobber kan gå ned 20 prosent i lønn for å kompensere for de som nå er permitterte. - Det kan være nyttig å smake på, sier han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30k * 3 millioner skattebetalere = 90 milliarder. Greit nok, det er en anseelig sum. Men lommerusk i forhold til tapte inntekter og økte utgifter nå.

Vi må ta voldsomt hardt i. Langt færre offentlig ansatte, kutte i lønna i det offentlige, pensjoner må kuttes til et mininum, samme med trygd. Økt moms.

Anonymkode: 1cd53...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis betaler vi skatt i prosent. Et meget godt forslag for å få inn mye, er å øke prosentandelen for de som tjener mest. Da renner det masse inn i potten.

Anonymkode: 6eb00...dda

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

30k * 3 millioner skattebetalere = 90 milliarder. Greit nok, det er en anseelig sum. Men lommerusk i forhold til tapte inntekter og økte utgifter nå.

Vi må ta voldsomt hardt i. Langt færre offentlig ansatte, kutte i lønna i det offentlige, pensjoner må kuttes til et mininum, samme med trygd. Økt moms.

I know. Jeg tenker at dette er bare begynnelsen og det kommer til å komme langt verre forslag etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis betaler vi skatt i prosent. Et meget godt forslag for å få inn mye, er å øke prosentandelen for de som tjener mest. Da renner det masse inn i potten.

Anonymkode: 6eb00...dda

Alle kommer til å måtte bidra, og ikke bare de som tjener mest. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart vi får høyere skatt grunnet dette.Men mer enn en tusenlapp pr mnd går nok ikke for de som tjener under 500tusen. Så burde nok bli prosentvis høyere for alle, men 2500kr pr mnd har ikke jeg til overs som helsefagarbeider med grunnlønn på 403000  pr år. Betalte 100tusen i skatt i fjor og sitter d igjen med 300tusen. Ikke alt for mye med barn, bil og huslån. 

Anonymkode: 22983...473

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aprilsnarr eller..? Du mener seriøst at Norge skal kutte i antall offentlig ansatte, når den største krisen til Norge akkurat nå er altfor få offentlig ansatte..? 

Hallo, samfunnet kaller, de ville du skulle ta deg en rundtur i det offentlige og se hvordan ting funker.

Samtidig vil du ramme de som fra før av har minst..jaja, lykke til med samfunnet 👏🏻

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Vera said:

Aprilsnarr eller..? Du mener seriøst at Norge skal kutte i antall offentlig ansatte, når den største krisen til Norge akkurat nå er altfor få offentlig ansatte..? 

Hallo, samfunnet kaller, de ville du skulle ta deg en rundtur i det offentlige og se hvordan ting funker.

Samtidig vil du ramme de som fra før av har minst..jaja, lykke til med samfunnet 👏🏻

Papirflyttere og overflødige byråkrattopper kan man fint sparke. Daukjøtt. De er med på å gjøre Norge mer tungrodd, mindre konkurransedyktig, og vil dermed forsinke eller umuliggjøre prosessen med å komme seg på beina igjen.

Norge er dødsens avhengig av å være oljedopet, det ser man på krona, da den har sunket som en stein i takt med oljeprisen, selv om de andre nasjonene spyr ut nytrykte penger.

• Liker 3
  • Opprett ny...