AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Der har de sagt, ikke nødvendig, feil bruk kan gjøre det verre, samme som her.... Vel, klart det funker, at man ikke har tilgang på nok masker betyr ikke det ikke funker. Det beskytter og nest viktig er det at det hindrer smitte, fra både de med og uten symptomer. Vi kan jo bare gjøre det enkelt, at vi alle tar ansvar selv. Dekke til nese og munn. Vi trenger ikke bli fortalt dette fra overmakten, det er logisk. Dessuten er det jo dokumentert i andre land. Anonymkode: 83685...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Ja lurer og på om dette kan ha noe for seg. Korona sprer seg jo med dråpesmitte gjennom lufta, en maske eller munnbind bør hindre dette. Hadde viruset vært såkalt luftbårent hadde det siķkert ikke hjulpet. Dette hjelper ikke mot smitte fra overflater etc som man tar på, men på kollektivtransport og i byen etc. må det da hjelpe. Anonymkode: e4d36...5cf 1
Tiuren Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Det at USA, med Donald i spissen, mener noe betyr ikke stort for meg. Jeg bor ikke i NY.... Men hvor har du denne informasjonen fra? For meg an du godt "bedekke" deg med maske og hva du vil, men jeg velger å følge myndighetenes råd.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 N95 masker og P3 masker hjelper betydelig!! Er en grunn for at leger osv bruker det. Hadde alle brukt det hadde smitten blitt redusert vesentlig. At noen kan si at man ikke burde bruke maske er rett og slett utrolig! Anonymkode: b8dd6...f47 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette hjelper ikke mot smitte fra overflater etc som man tar på, men på kollektivtransport og i byen etc. må det da hjelpe. Anonymkode: e4d36...5cf Jo det gjør faktisk det. Dråpene fra en smittet person vil jo falle ned på overflater... Anonymkode: f1b0c...b79 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: N95 masker og P3 masker hjelper betydelig!! Er en grunn for at leger osv bruker det. Hadde alle brukt det hadde smitten blitt redusert vesentlig. At noen kan si at man ikke burde bruke maske er rett og slett utrolig! Anonymkode: b8dd6...f47 Alle masker av alle graderinger hjelper. Også hjemmelagde. Spesielt for å hindre dråper ut fra en smittet. Anonymkode: f1b0c...b79 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 25 minutter siden, Tiuren skrev: Det at USA, med Donald i spissen, mener noe betyr ikke stort for meg. Jeg bor ikke i NY.... Men hvor har du denne informasjonen fra? For meg an du godt "bedekke" deg med maske og hva du vil, men jeg velger å følge myndighetenes råd. Og hva mener du om Sør-Korea sin håndtering av dette da? De flatet ut kurven i begynnelsen av Mars, og antall aktive saker har sunket siden midten av Mars. Og de har bare 165 dødsfall til nå. Og der bruker ALLE maske. Anonymkode: f1b0c...b79 2
Jdz Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du om Sør-Korea sin håndtering av dette da? De flatet ut kurven i begynnelsen av Mars, og antall aktive saker har sunket siden midten av Mars. Og de har bare 165 dødsfall til nå. Og der bruker ALLE maske. Anonymkode: f1b0c...b79 Nå hadde jo vi knapt nok smittetilfeller i begynnelsen av mars, men de tiltakene vi har gjort her ser jo også ut til å fungere, selv uten bruk av maske? Nå måler vi jo ikke aktive sykdomstilfeller i Norge, men smittekurven ser i alle fall ut til å flate ut. Jeg er ikke noen ekspert på virusinfeksjoner eller smittevern, men jeg velger å heller stole på WHO, helsemyndigheter og fagfolk enn anonyme brukere på KG.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, Jdz skrev: Nå hadde jo vi knapt nok smittetilfeller i begynnelsen av mars, men de tiltakene vi har gjort her ser jo også ut til å fungere, selv uten bruk av maske? Nå måler vi jo ikke aktive sykdomstilfeller i Norge, men smittekurven ser i alle fall ut til å flate ut. Ta en liten titt på kurven over antallet tester som utføres først du.... Avflatingen i de siste dagene reflekterer mindre testing, ikke en reell nedgang i antall tilfeller. Anonymkode: f1b0c...b79 1
Anbefalte innlegg