AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 https://www.vitusapotek.no/sol%2c-fritid-og-reise/reiseapotek/antibac/antibac-pharma-vatservietter-20-stk/p/937276 Bare hyggelig vær rask Anonymkode: 83860...e00 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Dæven, det var en snill pris 20 håndrens.. Auch 😄 Men takk for tipset! Anonymkode: 6284d...82a 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Utsolgt nå! Det gikk fort med tanke på at de hadde 99+ på lager Anonymkode: 19f25...f05 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Nei takk! Helt unødvendig dersom man har tilgang på håndvask. Bra for huden er det heller ikke. Anonymkode: a0d5e...69f 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Aprilsnarr 😂😂😂. Er forlengst utsolgt. Anonymkode: a0d5e...69f
Djungelvrål Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Fatter ikke hvorfor det er et slikt overforbruk av antibac, har en flaske i veska som knapt har minket siden dette begynte. Hva bruker dere det til?? 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aprilsnarr 😂😂😂. Er forlengst utsolgt. Anonymkode: a0d5e...69f De fikk inn nytt i dag men ble utsolgt ila noen timer 🤓 Anonymkode: 83860...e00
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 De ligger jo mye høyere i pris på antibac enn andre apotek. Med tanke på at innkjøpsprisen ligger på 30 kr pr liter, er det hårreisende av det selges for 119 kr for 750 ml. Anonymkode: f996c...b16 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Fatter ikke hvorfor det er et slikt overforbruk av antibac, har en flaske i veska som knapt har minket siden dette begynte. Hva bruker dere det til?? Da bruker du alt for lite. Vi har brukt ca 2liter fordelt på 3 personer nå i mars. Spriter hendene etter hver gang vi tar på noe ute, men vi bor også i et episenter. Anonymkode: 19f25...f05 2
Djungelvrål Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du alt for lite. Vi har brukt ca 2liter fordelt på 3 personer nå i mars. Spriter hendene etter hver gang vi tar på noe ute, men vi bor også i et episenter. Anonymkode: 19f25...f05 Nei det gjør jeg ikke. Jeg tar på minst mulig i butikken. Vasker hender før og etter butikkbesøk og tar meg selv ikke i ansiktet mens jeg er der. De få gangene jeg bruker sprit er når jeg er på kjøpesenter og skal inn og ut av flere butikker. Men går jo ikke rundt på sentere i timesvis i disse tider. Jeg har brukt kanskje 30 ml. 2 liter er galskap, bader dere i det flere ganger daglig? har dere ikke vann og såpe der dere bor? Ikke rart apotek er tomme når folk ikke forstår hvordan antibac skal brukes. 2
Drizzt Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 Jeg har sett antibac på apotek med begrensninger 1 per kunde. Så det finnes, men man kan ikke hamstre.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 14 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei det gjør jeg ikke. Jeg tar på minst mulig i butikken. Vasker hender før og etter butikkbesøk og tar meg selv ikke i ansiktet mens jeg er der. De få gangene jeg bruker sprit er når jeg er på kjøpesenter og skal inn og ut av flere butikker. Men går jo ikke rundt på sentere i timesvis i disse tider. Jeg har brukt kanskje 30 ml. 2 liter er galskap, bader dere i det flere ganger daglig? har dere ikke vann og såpe der dere bor? Ikke rart apotek er tomme når folk ikke forstår hvordan antibac skal brukes. Om du bruker antibac så ofte så bruker du ikke stor nok mengde hvis du bare har en liten flaske over så lang tid. Du skal bruke 5 ml hver gang og hendene dine skal være våte i 30 sekunder. Hvis du bare hadde en liten flaske på 30 ml så skal dette holde til 6 håndvask. Det holder ikke med en liten dråpe for å drepe virus på hendene. 2 liter på 3 personer over 30 dager er ikke uoverkommelig mye. Når vi er ute spriter vi kanskje hendene 5-6 ganger hver i løpet av en tur. Vi har et barn som gjerne tar på lekeapparater så det blir litt ekstra mye klåing på ting. Nå skal det sies at vi har brukt litt av denne spriten til overflatevask på dørhåndtak osv i tillegg. Anonymkode: 19f25...f05 1
Djungelvrål Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du bruker antibac så ofte så bruker du ikke stor nok mengde hvis du bare har en liten flaske over så lang tid. Du skal bruke 5 ml hver gang og hendene dine skal være våte i 30 sekunder. Hvis du bare hadde en liten flaske på 30 ml så skal dette holde til 6 håndvask. Det holder ikke med en liten dråpe for å drepe virus på hendene. 2 liter på 3 personer over 30 dager er ikke uoverkommelig mye. Når vi er ute spriter vi kanskje hendene 5-6 ganger hver i løpet av en tur. Vi har et barn som gjerne tar på lekeapparater så det blir litt ekstra mye klåing på ting. Nå skal det sies at vi har brukt litt av denne spriten til overflatevask på dørhåndtak osv i tillegg. Anonymkode: 19f25...f05 Jeg bruker nok, men jeg har bare vært på kjøpesenter 2 ganger, bensinstasjon en gang, gartneri en gang siden dette startet. Og det som jeg skrev ingen hensikt å bruke om man skal i matbutikk eller bare i en butikk og hjem. Vasker hender.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, Apocalypte skrev: Jeg bruker nok, men jeg har bare vært på kjøpesenter 2 ganger, bensinstasjon en gang, gartneri en gang siden dette startet. Og det som jeg skrev ingen hensikt å bruke om man skal i matbutikk eller bare i en butikk og hjem. Vasker hender. Det er aboslutt en hensikt med å bruke det rett etter du har berørt f.eks en betalingsterminal på butikken. Hvis du ikke umiddelbart spriter hendene så kan du overføre virus til posen du bærer, rattet på bilen, dørhåndtaket på huset ditt, klærne dine som du tar på osv. Derfor spriter vi hendene rett etter vi har berørt utsatte flater og ikke venter til vi er hjemme. Anonymkode: 19f25...f05 1
Gjest tranedatter Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 Vask henda deres, skitne folk! Antibac er bra om man ikke har tilgang til vann og såpe, ellers duger det bra nok! 😝
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, Apocalypte skrev: Fatter ikke hvorfor det er et slikt overforbruk av antibac, har en flaske i veska som knapt har minket siden dette begynte. Hva bruker dere det til?? sprayene hendene hele dagen. Er så mye lettere å bare spraye hendene til sønnen min kjapt mange ganger for dagen enn å be han vaskene hendene hele tiden. Han vasker jo selvsagt hender etter han har vært på do eller før han skal spise,men nå sprayer jeg hendene hans mange ganger for dagen itellegg. Anonymkode: 4d06d...e3b 1
Djungelvrål Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er aboslutt en hensikt med å bruke det rett etter du har berørt f.eks en betalingsterminal på butikken. Hvis du ikke umiddelbart spriter hendene så kan du overføre virus til posen du bærer, rattet på bilen, dørhåndtaket på huset ditt, klærne dine som du tar på osv. Derfor spriter vi hendene rett etter vi har berørt utsatte flater og ikke venter til vi er hjemme. Anonymkode: 19f25...f05 Bilratt, dørhåndtak, ratt, nøkler, mobil, veske, lommebok er jo konstant skitne. Lommebok og veske kan ikke sprites. Det er derfor man vasker seg når man kommer inn etter man har vært ute og handlet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 Håndvask er minst like bra. Nå er det jo ikke alltid man har tilgang på vann og såpe, men dersom man holder seg mest mulig hjemme/i nærområdet slik som anbefalt nå så behøver man absolutt ikke 2 liter per måned for en familie på 3! Selv helsevesenet kommer til å slite snart med mindre tilgangen på antibac økes, så vask hendene og la være å ta på masse greier, folkens! Anonymkode: d539b...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 sprayer hendene* Anonymkode: 4d06d...e3b
Anbefalte innlegg