Gå til innhold

Bakgrunnsmusikk under middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har hatt bakgrunnsmusikk under bryllupsmiddagen? Tenker f.eks en som spiller piano eller noe i den duren.

Anonymkode: 111a7...1c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke bakgrunnsmusikk.

Selv om du ikke spør, så er min mening at det bør ikke være bakgrunnsmusikk under middag da det er slitsomt / støyende og spesielt for de som har nedsatt hørsel. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut ja, man vil jo enten fokusere på maten, prate med de som sitter nærmest eller høre på taler :)

Anonymkode: c2270...2bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres slitsomt ut ja, man vil jo enten fokusere på maten, prate med de som sitter nærmest eller høre på taler :)

Vi skal ikke ha taler :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2020 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke ha taler :) 

Det høres likevel slitsomt ut :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke giftet meg selv, men som bryllupsgjest ville jeg synes det var veldig slitsomt med bakgrunnsmusikk. Det er så mye støy i et sånt lokale at det vanligvis er vanskelig å høre de rundt deg i utgangspunktet. Musikk vil gjøre det enda mer slitsomt, og helt håpløst for de med høreapparater.

Anonymkode: 4759e...014

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært borti det, men tenker at det kan være greit med litt bakgrunnslyd til å begynne med, før praten tar seg opp. Det må selvsagt være så diskret at ikke hørselshemmete plages.

Anonymkode: 29488...657

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde en gitarist som spilte og sang. Ikke sånn en meter fra bordet, men med avstand, så det ikke ble oppå bordet. Det var italienske viser og ganske dempet og rolig, og veldig koselig. Det var få taler og da spilte han jo ikke. 

Dette var i Italia, og der er en vant til mer liv og "støy" enn her. Men jeg syns det er veldig fint med bakgrunnsmusikk. Ville valgt piano nå. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært borti det, men tenker at det kan være greit med litt bakgrunnslyd til å begynne med, før praten tar seg opp. Det må selvsagt være så diskret at ikke hørselshemmete plages.

Anonymkode: 29488...657

Akkurat. Jeg har vært i både bryllup og div store selskap her i Norge. Og det er så sykt pinlig med stillhet blant gjestene som jeg har opplevd. Ihverfall den første tiden. Nei, det er grusomt 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det i mitt bryllup. Ikke høyt volum, og en spilleliste med rolige og behagelige sanger. Synes det var veldig fint :)

Anonymkode: 3aa5a...c58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det. La folk prate. Det er ikke alle som liker musikk til maten.

Anonymkode: a7edc...581

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp det. La folk prate. Det er ikke alle som liker musikk til maten.

Anonymkode: a7edc...581

Hvordan i all verden kan noen mislike musikk til maten? Hva er problemet? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hvordan i all verden kan noen mislike musikk til maten? Hva er problemet? 

Er man følsom for støy kan ekstra bakgrunnslyder, særlig i en situasjon med mye mennesker og mye lyd, være utrolig slitsomt og i verste fall være med på å ødelegge kvelden. Jeg sliter med der pga sykdom, og har blitt overrasket over hvor plagsomme sånne ekstralyder, som jeg knapt la merke til før, kan være.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hater bakgrunnsmusikk. Overalt skal det spilles musikk nå for tiden. I klesbutikker, på restauranter.. Det er ikke ro å få noe sted. Dropp bakgrunnsmusikk, det er bare slitsomt.

Anonymkode: 23099...6f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en funksjonshemming som mellom annet gjør det vanskelig for meg å fokusere på en samtale dersom det er mye støy/lyder der jeg er. Jeg hører alt, klarer ikke å filtrere, det er som å ha på 3-4 radioer på en gang.. For meg hadde musikk i tillegg til all den samtalen som foregår i en slik setting trolig gjort at jeg ikke hadde klart å prate med noen, i tilllegg gjort meg veldig sliten. Hvis du vil ha musikk ville jeg heller hatt et musikalsk innslag der noen spilte eller sang mens alle var stille og hørte på. 

Anonymkode: 60d10...0bd

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, Daria skrev:

Er man følsom for støy kan ekstra bakgrunnslyder, særlig i en situasjon med mye mennesker og mye lyd, være utrolig slitsomt og i verste fall være med på å ødelegge kvelden. Jeg sliter med der pga sykdom, og har blitt overrasket over hvor plagsomme sånne ekstralyder, som jeg knapt la merke til før, kan være.

Å. Ok. Da skjønner jeg jo. 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som grøt for mine ører iallfall, sliter nok med mange stemmer på en gang. Klarer nesten ikke å prate i selskaper. Har en hjerneforstyrrelse. 

Anonymkode: 8fd01...a5e

AnonymBruker
Skrevet

De færreste plages av musikk i bakgrunn til en middag. Og det er akkurat de folkene som har svart deg nå. 

Du kjenner gjestene dine best. Våre fremtidige gjester har verken høreapparat eller noen som helst form for hjerneforstyrrelser så vi kjører bakgrunnsmusikk. 

Anonymkode: 5ef77...fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste plages av musikk i bakgrunn til en middag. Og det er akkurat de folkene som har svart deg nå. 

Du kjenner gjestene dine best. Våre fremtidige gjester har verken høreapparat eller noen som helst form for hjerneforstyrrelser så vi kjører bakgrunnsmusikk. 

Anonymkode: 5ef77...fbc

1 av 6 har en hørselsutfordring, så jeg tror nok det er noe du ikke vet om noen i omgangskretsen din.

Anonymkode: 4759e...014

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...