AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Tar gjerne imot humoristiske forslag også for å roe nervene, men gjerne noe som kanskje har funket for andre med sosial angst. 😅 Jeg blir alltid veldig synlig og merkbart ukomfortabel i slike situasjoner, og gruer meg pga jeg ikke har snakket med disse naboene før. De sitter og drikker kaffe rett utenfor døren og jeg er nødt til å gå forbi og vet de er nysgjerrige på meg og sikkert vil snakke. Jeg skulle ønske jeg klarte å bokstavelig talt holde hodet kaldt, men det er umulig å finne noen teknikk som fungerer. Hjelp 😬 Anonymkode: 7892b...361
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Hei! Fint vær i dag. Håper det holder seg til påske. Nei, nå må jeg skynde meg til apoteket. Fått en fæl hoste. Vi snakkes. Hadet 👍😊 Anonymkode: e56b3...26b 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Du må bare lære deg å drite i det. Gikk til psykolog for samme problem, og der var svaret eksponering. Begynne i det små, gå ut å hils og gå videre. Sett i ørepropper, så de ser du skal ut på tur for eksempel. Hvis de begynner å spørre, si at du vil gå en tur nå, men at dere kan snakkes en annen dag. veit det er lettere sagt enn gjort😳 Anonymkode: 8f185...1d8 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Jeg har ikke sosial angst, men generell angst. Det som kan hjelpe meg er å identifisere «angsttanken». Altså, «nå blir jeg skikkelig ukomfortabel, redd, opprørt - og det er på grunn av den dumme sykdommen jeg har». Der er ikke MEG som er sprø, liksom. Det kan hjelpe litt. Ellers... Hva er det verste som kan skje? Du rødmer og stokker ordene? Det kan man heldigvis ikke dø av! Jeg mener absolutt ikke å bagatellisere frykten din, men det kan i hvert fall hjelpe meg å tenke slik. Hva så om naboene synes du er rar? Det er heller ikke farlig - bare ubehagelig. Og ubehaget går over! Det er også lov å si noe ala «hei, jeg har det veldig travelt nå, men ha en fin dag» og haste videre. Du MÅ ikke snakke med dem! Anonymkode: 945fd...874 6
FunnyBoy123 Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 (endret) Du trenger bare et spark på rumpa.. Du trenger jo ikke å snakke med de, bare si hei også går du? Hvorfor ha angst for noe? du lever kun 1 gang. Du har ikke tid til å gå rundt å vær engstelig hele tiden.. Endret 1. april 2020 av FunnyBoy123 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Du trenger bare et spark på rumpa.. Du trenger jo ikke å snakke med de, bare si hei også går du? Hvorfor ha angst for noe? du lever kun 1 gang. Du har ikke tid til å gå rundt å vær engstelig hele tiden.. Ja for hun har jo kjempelyst å ha angst, det er selvfølgelig helt frivillig... Lol Anonymkode: d54c6...7bb 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 10 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Du trenger bare et spark på rumpa.. Du trenger jo ikke å snakke med de, bare si hei også går du? Hvorfor ha angst for noe? du lever kun 1 gang. Du har ikke tid til å gå rundt å vær engstelig hele tiden.. Æsj, jeg vet jeg ikke burde bli provosert, for basert på brukernavnet prøver du vel bare å være morsom. Men det er du altså ikke. »Skjønner ikke at ikke folk bare kan slutte å ha kreft. Du trenger bare et spark i rumpa. Du har ikke tid til å gå rundt å være kreftsyk hele tiden!» Akkurat så dumt høres innlegget ditt ut for meg. Les deg litt opp på angst, så skjønner du kanskje at det ikke er noe man har valgt å ha. Det er ikke bare å skjerpe seg. Hadde det bare vært å skjerpe seg, så hadde man ikke hatt den diagnosen! Tro meg, jeg er drittlei av at angst (tidvis) styrer livet mitt. Jeg går i behandling for å bli frisk. Men det hadde vært pittelitt enklere å ha denne drittsykdommen hvis man ikke ble sett så ned på av enkelte. Dessverre mange som tror det er en tullesykdom som man bare kan slutte å ha når man vil. (Beklager avsporingen, TS) Anonymkode: 945fd...874 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 Enkelt: hodetelefoner Jeg slet med angst en periode - ikke sosial. Men jeg hørte mye på musikk og følte at hodetelefoner «lukket» verden litt mer ute. Solbriller eller hettegenser kan gjøre samme nytte, men hodetelefoner gjør gjerne at folk dropper smalltalk Anonymkode: 9eed6...c98 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 47 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Du trenger bare et spark på rumpa.. Du trenger jo ikke å snakke med de, bare si hei også går du? Hvorfor ha angst for noe? du lever kun 1 gang. Du har ikke tid til å gå rundt å vær engstelig hele tiden.. Byttenavn til IgnorantBoy123? Anonymkode: 9eed6...c98
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 si hei og gå videre Anonymkode: 29057...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Fint vær i dag. Håper det holder seg til påske. Nei, nå må jeg skynde meg til apoteket. Fått en fæl hoste. Vi snakkes. Hadet 👍😊 Anonymkode: e56b3...26b Hahaha 😂 Anonymkode: c4cba...cb9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt: hodetelefoner Jeg slet med angst en periode - ikke sosial. Men jeg hørte mye på musikk og følte at hodetelefoner «lukket» verden litt mer ute. Solbriller eller hettegenser kan gjøre samme nytte, men hodetelefoner gjør gjerne at folk dropper smalltalk Anonymkode: 9eed6...c98 Jepp, skulle til å foreslå det. Ha på hodetelefoner og vink til dem Anonymkode: c4cba...cb9
Kvinne87Rogaland Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 Jeg har ikke sosial angst, men liker ikke smalltalk. Jeg bare smiler og nikker, sier evt "Hei" på en blid måte og går forbi. Du MÅ ikke prate. Bare du ikke ser sur ut så går det fint 😊 Evt ha store synlige øreklokker på, smil og si hei på vei forbi. Da er det ingen som starter en samtale. 1
Agathe Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Lat som du snakker i telefonen og vink i det du går forbi! 1
Missbehave Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Hver gang jeg går et sted det er sannsynlig at jeg blir ukomfortabel eller går forbi folk jeg ikke ønsker å snakke me, har jeg på meg headset, så det vises at jeg ikke hører noe. Har gjort det siden jeg var barn. Da fokuserer jeg på musikk og det jeg skal gjøre.
Cinnamondiva Skrevet 2. april 2020 #16 Skrevet 2. april 2020 Hei, vet hvordan sosial angst føles. Pluss panikk anfallet, pleier å få sånt selv. Men det man kan forsøke å gjøre er å tenke på positive ting, prøve å le og prøve å snakke med naboene dine om hvordan du faktisk egebtlig har Det. Mulig de forstår eller har noen lignendes selv. Klem🌹⭐️
pessimistisk Skrevet 2. april 2020 #17 Skrevet 2. april 2020 Sleit veldig med sosial angst før, og det viktigste er faktisk å eksponere seg selv. Viktig å begynne i det små, sånn du ikke mister helt troen på deg selv de gangene du ikke mestrer situasjonene. Husker jeg ble så irritert når psykologen snakket om eksponering hele tiden, men har nå noen år senere innsett at dette har hjulpet meg. Merker at nå når man ikke kan være så sosial pga corona så kommer angsten krypende igjen, så jeg må nok jobbe med eksponeringen jeg også når ting roer seg😅 Et forslag kan være å gå forbi naboen med headset og gjerne se ned i mobilen første gang. Andre gang kan du droppe å se ned i mobilen, men gi de et smil dersom de ser på deg. Tredje gang kan du droppe headset og svare dersom de snakker til deg. Dette er jo bare et eksempel på hvordan eksponering kan fungere generelt. Ikke akkurat humoristiske tips, men det er det jeg kommer på i farten😅 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #18 Skrevet 2. april 2020 Jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver, da jeg har hatt det på samme måten selv. Mitt hovedproblem ble etterhvert rødmingen. Jeg følte jo alle da kunne se hvor svak jeg følte meg. Jeg begynte derfor med å si til meg selv i slike situasjoner ‘bli rød, bli rød, bliiii røøød da!!!’ Da hadde det motsatt effekt, og jeg ble ikke rød. Og den samme metoden brukte jeg om jeg var redd for å snakke med noen - ‘jeg driter i deg/dere, du/dere er ikke bedre enn meg, og jeg bryr mwg ikke!!!’. Kanskje dette kan funke for deg også? Dette, samtidig som at jeg har blitt tryggere i meg selv med årene hjalp meg masse. Nå prater jeg med alt og alle, helt frivillig... og liker det. Anonymkode: 7d2b2...0b5 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #19 Skrevet 2. april 2020 Ta på joggetøy, og lat som du jogger forbi. Blir du rød i ansiktet, så er det fordi du trener så hardt, antar de. Jogg forbi med et vink bare og hodetelefoner med musikk på ørene. Anonymkode: e7b76...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #20 Skrevet 2. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellers... Hva er det verste som kan skje? Du rødmer og stokker ordene? Det kan man heldigvis ikke dø av! Jeg mener absolutt ikke å bagatellisere frykten din, men det kan i hvert fall hjelpe meg å tenke slik. Hva så om naboene synes du er rar? Anonymkode: 945fd...874 Må bare kommentere dette. Jeg har også sosial angst og samme tanker som Ts. Men altså, det verste er faktisk at naboene ikke hilser på meg. De bare stirrer og når jeg vinker, smiler, sier hei så bare ignorerer de meg. Det er helt forferdelig. Så DET er det verste som kan skje. Sikkert ikke så ille for vanlige folk, men - ja. Så mitt råd til deg, Ts, er hodetelefoner og vinking. Ev en sykkel. Anonymkode: 1d996...652 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå