AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #21 Skrevet 1. april 2020 Ja, men ikke konsekvent. Det tar meg et par minutter, og tid er i hvert fall noe jeg har nok av for tiden. Anonymkode: 68438...80c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #22 Skrevet 1. april 2020 Jeg ville ikke sitere noen. Men er det virkelig noen som kjøper brød i disse dager??? Jeg gjør det ikke vanligvis en gang, etter flere ganger ha sett enkelte stå og kladde for å kjenne om brøet er ferskt. Men i disse dager trodde jeg virkelig enda flere tenkte seg om to ganger... Anonymkode: a80b7...981 3
Skywalker Skrevet 1. april 2020 #23 Skrevet 1. april 2020 Vasker brød og alle andre bakervarer grundig i vaskemaskinen. 9
Nerine_ Skrevet 1. april 2020 #24 Skrevet 1. april 2020 5 minutter siden, Skywalker skrev: Vasker brød og alle andre bakervarer grundig i vaskemaskinen. Med vaskepulver håper jeg? 1
Skywalker Skrevet 1. april 2020 #25 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Med vaskepulver håper jeg? Zalo. Store mengder Zalo. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #26 Skrevet 1. april 2020 Nei, anser det som lite sannsynlig at en koronasmittet har plantet korona på embalasje som jeg tilfeldigvis kjøper. Og hvor tilfeldigvis dette viruset fortsatt eksisterer når jeg har varen med hjem fra butikken. Og at man igjen skal klare å overføre dette viruset fra forpakningen og inn i munn, nese, øyne. Anser det derfor ikke som nødvendig å vaske embalasje. Anonymkode: 671e3...4ce 2
Nerine_ Skrevet 1. april 2020 #27 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, Skywalker skrev: Zalo. Store mengder Zalo. Bra, du må invitere til skumparty når restriksjonene er borte😁 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #28 Skrevet 1. april 2020 Setter det i kjøkkenvasken, litt zalo og skyller av, bare for sikkerhets skyld. Tar ikke lang tid og grei forholdsregel. Anonymkode: 0d296...ce4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #29 Skrevet 1. april 2020 Jeg har ikke gjort det. Men så kom jeg over denne bloggen der hun skriver at de nok ble smittet på matbutikken 😥 Så er nok lurt å være forsiktig🦠 https://www.linntheresedagsland.no/2020/03/oliver-innlagt-pa-sykehuset-med-koronaviruset/ Anonymkode: 4057e...380 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #30 Skrevet 1. april 2020 Det orker jeg ikke. Så redd er jeg ikke. Varene på hylla har stått der i mere enn tre dager, plastposen du tar har ligget innpakket i mye mere enn tre dager, og du vasker forhåpentligvis både kjøkkenoverflater og hender regelmessig på kjøkkenet uansett. Anonymkode: b932c...823 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #31 Skrevet 1. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke sitere noen. Men er det virkelig noen som kjøper brød i disse dager??? Jeg gjør det ikke vanligvis en gang, etter flere ganger ha sett enkelte stå og kladde for å kjenne om brøet er ferskt. Men i disse dager trodde jeg virkelig enda flere tenkte seg om to ganger... Anonymkode: a80b7...981 Jeg handler alltid brød før jeg er tom, så de nyinnkjøpte brødene ligger alltid i frysen et par dager før de blir tatt opp. Men så er vi ikke redde for å bli smittet heller. Vi isolerer oss heller fra de rundt oss så vi ikke sprer smitten Anonymkode: c7b95...f33 2
Skywalker Skrevet 1. april 2020 #32 Skrevet 1. april 2020 Seriøst: Jeg unngår å kjøpe varer (bakervarer, frukt og grønnsaker m.m.) som ligger åpent og uinnpakket i butikken. Holder avstand til andre, og unngår best mulig å holde i selve håndtaket til handlevogna. Finnes det Antibac tilgjengelig i butikken bruker jeg det før jeg handler -og etterpå, før jeg setter meg i bilen igjen. Forsøker å ikke puste direkte i retning av andre i butikken. Handler for 14 dager av gangen for å unngå best mulig å omgås andre nå. Og for å sikre at jeg har det jeg trenger i tilfelle jeg må i karantene. I tillegg har jeg ei "beredskapskasse" med litt hermetikk, og tørrvarer for ytterligere to-tre uker for både hundene og meg, i tilfelle isolasjon over lengre tid. Det er bare mine to hunder og meg i heimen, og vi bor på landsbygda med trygg avstand til naboer. Dagene går stort sett med å rusle til skogs med hunder og dagstursekk uten å møte folk. Sjansen for å bli smittet er altså relativt liten. Den største risikoen er om viruset viser seg å være luftbårent. Da er nok ikke to meters avstand nok. Jeg kan godt skjønne at folk som bor tett (by, familie m.m.) er bekymret. Vi må bare håpe det beste, og at krisa snart er over. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #33 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, Tantadi skrev: Vasker dere varene fra butikken etter handel? Har ikke sett noen offisielle råd om dette, men her i huset vasker vi alt av varer før det settes i skap og skuffer. Har jo hørt at viruset lever opptil 3 døgn på feks plast. Er jo litt tungvindt, men sannsynligvis nødvendig. Hva gjør dere? Nei! Hvorfor? Anonymkode: 0e6ff...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #34 Skrevet 1. april 2020 Nei. Jeg kan til nød vaske visse grønnsaker om jeg føler de er blitt litt slitne her hjemme. Anonymkode: 655e2...8a0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #35 Skrevet 1. april 2020 Ja, her vasker vi alle varer med en gang de kommer innenfor døren. Har familie i risikogruppen og tar ingen sjanser. Handler bare 1 gang i uken og vasker og tar av all emballasje som går med en gang, tar ikke mye tid. Og er ikke veldig stor forskjell fra slik vi pleier å gjøre det. Oppbevarer det beste av tørrvarer i glass så pleier å tømme det oppi og kaste emballasje til vanlig, og frukt og grønnsaker har vi også i egne bokser i kjøleskapet så tar alltid av plasten på disse og før de går inn. Anonymkode: 020bd...13a 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #36 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, Tantadi skrev: Vasker dere varene fra butikken etter handel? Har ikke sett noen offisielle råd om dette, men her i huset vasker vi alt av varer før det settes i skap og skuffer. Har jo hørt at viruset lever opptil 3 døgn på feks plast. Er jo litt tungvindt, men sannsynligvis nødvendig. Hva gjør dere? Nei. Vasker frukt og grønt før jeg spiser det, men det gjorde jeg før Corona også. Anonymkode: 2de28...a28 2
jabx Skrevet 1. april 2020 #37 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Setter varene i kjøkkenvasken, dusjer med sprayflaske med Zalo-/salmiakkvann og skyller. Har varen papirinnpakning tørker jeg i stedet over med en klut med såpevann. Men brødet... gjør jeg ikke noe med. Anonymkode: 3bc7f...f10 Det holder egentlig å tørke over med mikrofiberklut, i verste fall fuktet med såpevann, men mikrofiberet skal visst røske med seg både bakterier og virus uansett.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #38 Skrevet 1. april 2020 Jeg bestiller mat på nett. Lar alle varene stå i posen i et døgn før jeg tar de ut. Det enste jeg tar ut av posen er det som skal oppbevares kaldt. Har en egen hylle i kjøleskapet til dette og har på engangshansker når jeg legger det inn. Vasker hendene grundig etterpå. Anonymkode: 357b7...641 2
Tantadi Skrevet 1. april 2020 Forfatter #39 Skrevet 1. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke gjort det. Men så kom jeg over denne bloggen der hun skriver at de nok ble smittet på matbutikken 😥 Så er nok lurt å være forsiktig🦠 https://www.linntheresedagsland.no/2020/03/oliver-innlagt-pa-sykehuset-med-koronaviruset/ Anonymkode: 4057e...380 Hærregud..Stakkar liten. Håper det går bra med han❤️
Fremhevede innlegg