Gå til innhold

Rimelig og fin sofa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig kan vi begynne å se på sofa til det nye huset. Vi har ikke uendelig med penger, så jeg har kikket mest på Jysk og IKEA. Men ser mange dårlige anmeldelser når jeg finner noe som ser greit ut. For eks denne, Vesterhavet hjørnesofa fra Jysk:

Hjørnesofa VESTERHAVET lys grå høyre

Mange skriver at den er hard og ukomfortabel, at den nupper skikkelig fort. Eks på anmeldelse: "Etter kun 1 måned er sofaen ekstremt nuppete der sitteputene møtes. Undres hvordan denne ser ut etter 1 år. I tillegg er stoffet veldig statisk så vær forberedt på støt. Anbefaler ingen å kjøpe denne sofaen."

Lurer på om noen har noen lure tips? Vil ha en sofa som ligner den over i størrelse og design, men jeg har rett og slett ikke råd til å betale mer enn 11 000 for en sofa. Sikkert umulig, men jeg prøver!

Anonymkode: b29a5...114

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS. Hva synes dere er finest av en stor, for eks sekssetersofa, eller to tresetere?

Blir jo litt vanskelig å innrede etter tven med to tresetere. Vi ser veldig mye på tv.

Skrevet

Spørsmålet er jo hvor mye du får i den størrelsen under 11k, må den være så stor, eller kan du feks gå for en mindre sofa men legge til en stol ved siden av? 

Jeg liker Nockeby veldig godt, behagelig å sitte i og trekket kan vaskes. Mamma og pappa har Landskrona (finnes i 4seter også) med tilhørende stol, noe som fungerer utmerket for dem. Slitesterkt stoff/sofa, noe som var viktig for mamma da hun ikke gidder å kjøpe ny sofa hvert 2 år.

Ser du har oppdatert tråden, hvor du spør om seksseter vs treseter, da blir jo igjen spørsmålet med et budsjett under 11k, hvor skal du finne en seksseter til den prisen? Vi har en treseter og en to seter som skaper et fint hjørne til TV'en. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Spørsmålet er jo hvor mye du får i den størrelsen under 11k, må den være så stor, eller kan du feks gå for en mindre sofa men legge til en stol ved siden av? 

Jeg liker Nockeby veldig godt, behagelig å sitte i og trekket kan vaskes. Mamma og pappa har Landskrona (finnes i 4seter også) med tilhørende stol, noe som fungerer utmerket for dem. Slitesterkt stoff/sofa, noe som var viktig for mamma da hun ikke gidder å kjøpe ny sofa hvert 2 år.

Ser du har oppdatert tråden, hvor du spør om seksseter vs treseter, da blir jo igjen spørsmålet med et budsjett under 11k, hvor skal du finne en seksseter til den prisen? Vi har en treseter og en to seter som skaper et fint hjørne til TV'en. 

Takk for svar :) Nockeby så fin ut, men er redd det blir for liten plass. Mannen er to meter lang, og vi er vant til å kunne ligge i hver vår ende og se på film. Kanskje treseter og toseter kunne vært noe. Synes kanskje det ser litt mer stilig og luftig ut også, enn den tunge hjørnesofaen?

AnonymBruker
Skrevet

Finn.no.  Der kan du gjøre noen skikkelige varp om du har litt tålmodighet. Eneste er dette coronagreiene som kanskje gjør lysten til å dra hjem til folk litt mindre.

Anonymkode: a89d2...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn.no.  Der kan du gjøre noen skikkelige varp om du har litt tålmodighet. Eneste er dette coronagreiene som kanskje gjør lysten til å dra hjem til folk litt mindre.

Anonymkode: a89d2...f0e

Ja, kjenner på det! Men har uansett tenkt å vente til ting har roet seg litt :) 

Skrevet

Anbefaler deg å ta en titt her. Dansk design til en rimelig pris. Fine moderne sofaer fra 8000 kr. Jysk ville jeg styrt unna.

https://no.sofacompany.com

image.thumb.jpeg.71538fc5d44c10d53a5b62cd106be35e.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Se på Diana hos Fagmøbler. 

Har du stor plass, saturday/Sunday u-sofa fra Bohus. Ligger en del på Finn! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...