AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Hvor ofte har du handlet mat? Har du vært på kjøpesenter/handlet annet enn mat? Utenom mat, hva er det du har vært nødt til å ha, som du har kjøpt? Hadde det vært krise om kun matvarebutikker og apoteker var åpne? Anonymkode: 86803...bb5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Vi har vært en gang i matbutikken og en gang på bakeren. Det har ikke vært krise om alt annet har vært stengt, heller en lettelse. Jo forresten, var å la inn en bestilling på en liten bokhandel og var innom Vinmonopolet... Men nå har vi til over påske. Anonymkode: 1eee8...d5e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Er på butikken hver dag sånn som jeg alltid har gjort. Anonymkode: 591df...574 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Handler mat ca hver 4. dag. Skulle gjerne handlet 1 gang i uken som jeg pleier, men pga. hamstrere er ikke dette lenger mulig. Hver fjerde dag har jeg også vært innom ca. 1 annen butikk, bytter på hvilken. Jeg kjøper ting jeg ikke absolutt trenger og bruker mer penger enn jeg pleier for å støtte dem. Jeg bor i en liten kommune som allerede sliter økonomisk, og det er svært viktig for meg å være med på å holde butikkene i live. Det er få andre ute, jeg plukker ikke på varer jeg ikke skal ha, og butikkene er svært påpasselige med smittehensyn i alle kanaler. Så dette har jeg ingen dårlig samvittighet for. Det hadde vært krise for disse butikkene om de ikke fikk lov til å ha åpent, ja. Anonymkode: 5fe6c...8b3 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Jeg var på jobb på kjøpesenteret hele forrige uke, og er omtrent daglig innom dagligvaren. Anonymkode: 555aa...a0c
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 (endret) Prøver å handle sjeldnest mulig, men det blir gjerne en gang i uka, før helgen. Da drar kun én av oss, og vi har ikke med barn i butikken lenger. Polvarer har vi fått via posten. Andre ting vi har trengt (leker, hobbyting, turutstyr), har vi bestilt på nett. Endret 1. april 2020 av Geirfuglen
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Handler mat én gang i uken 😊 Ingenting annet. Anonymkode: 73c89...3af 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 To ganger. Går bare i matbutikk, ingenting annet. Men blir nok en tur på polet før helgen, veldig lyst på vin. Anonymkode: d8b05...971 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 (endret) To ganger. Da kun matbutikk. Endret 1. april 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 Tre butikker, fordelt på to turer. To matvarebutikker, pluss Vinmonopolet. Hadde ikke vært krise for meg om alt annet enn mat og apotek var stengt, men om det hadde vært krise punktum vil jeg ikke tippe om. Anonymkode: eeac8...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 Jeg sender mannen siden han likevel er på jobb av og til (Han er en av tre-fire som er igjen på kommunehuset). Han har vært på matbutikk og byggevarebutikk. I dag blir det kanskje båtbutikk i tillegg. Jeg har vært på klesbutikk på nett. Anonymkode: de86f...430 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 Handler 1-2 ganger i uka, men det gjorde jeg også før denne situasjonen. Har også vært en tur på apotek og en tur for å finne noen hobbyartikler til ungene. Anonymkode: c9823...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Jeg har handlet mat en gang, og mannen en gang. Nærmeste apotek er i nabokommunen, så vi bestiller medisiner på nett og får dem levert på døra som vanlig. Anonymkode: 71a0c...a54 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Handler ca. annenhver dag, noen ganger blir det oftere. Butikken ligger veldig nære, så er fort gjort å poppe innom, ta det jeg vil ha, betale i selvbetjeningsautomaten og gå igjen. Utover dagligvare har jeg vært et par turer på biltema for å handle skruer og litt diverse småtteri. Anonymkode: 70820...bd6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 Vi handler mandag og fredag. Skal vi ha fersk frukt og grønt må man nesten ta det over to ganger. Ellers er vi ikke innom noen steder. Mulig jeg tar en tur på polet på fredag og kjøper en vin til helga bare. Å så må jeg innom bokhandelen å kjøpe noe greier til skolen siden jeg ikke får vært innom bokhandelen på høyskolen. Anonymkode: b1728...340 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 Jeg synes det er litt vanskelig. Jeg har ikke noe stort behov for å gå på shopping nå, men jeg ønsker jo å støtte mine favorittbutikker som holder åpent i denne tiden. Jeg vet de sliter med bortfall av inntekt, og ønsker de skal overleve. Og butikkene har jo heller ikke fått pålegg om å stenge - så jeg antar at det er LOV å handle i dem også. Selv om det ikke er nødvendige ting. Samtidig blir man jo uglesett av enkelte om man går i butikken unødvendig i disse dager. Det er mange som mener vi har et slags uskrevet portforbud, og at man er et fælt menneske som ikke holder seg mest mulig hjemme. Jeg vil absolutt ikke spre smitte, og skjønner jo godt hvorfor man blir oppfordret til å være hjemme. Men samtidig synes jeg synd på fine butikker, restauranter med takeaway osv som kanskje går konkurs nå. Anonymkode: 831cd...d39
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 To ganger på tre uker (i morgen er det tre) Anonymkode: 8b34a...c2f 1
cattleya Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 Handler annenhver dag kanskje. Prøver å storhandel men er ikke vandt til det og glemmer alltid noe...Hadde vært dritkjipt om alt utenom matbutikk var stengt ja...
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 Jeg har vært på posten en gang, og matbutikken en gang. Ellers bestiller jeg mat som jeg får levert på døra. Gjør det en gang i uka i disse tider. Jeg er i risikogruppen, derfor ønsker jeg ikke å gå mye ut. Anonymkode: 77ea4...d19 1
Anbefalte innlegg