AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Ser til stadig her inne på forumet at det er mange som er spydige og frekke når feks kristne lager tråder her. Kan dere ikke heller vise litt medmenneskelighet og ikke hetse hverandre? Plager det noen at andre har en tro du ikke er enig i? Synes det er litt barnslig 🙂 Anonymkode: 51c1e...548 9
jabx Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser til stadig her inne på forumet at det er mange som er spydige og frekke når feks kristne lager tråder her. Kan dere ikke heller vise litt medmenneskelighet og ikke hetse hverandre? Plager det noen at andre har en tro du ikke er enig i? Synes det er litt barnslig 🙂 Anonymkode: 51c1e...548 Slem ateist: Mobber religiøse. Slem religiøs: Henretter ateister (og andre religiøse). Endret 1. april 2020 av jabx 10
MortenMinstelønn Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 De som kaller kristne for idioter og "de tror på julenissen," viser lavt nivå når det gjelder debattering. Men dette er på nett og folk er anonyme, så man kan vel ikke forvente noe annet. Jeg er ikke kristen selv, men jeg er forsiktig med påstander. Grunnen er: Vi vet ikke hva som skjer etter døden, vi vet ikke hva som skapte universet, vi vet ikke om det finnes liv andre steder. Takk for meg. 12
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, jabx said: Slem ateist: Mobber religiøse. Slem religiøs: Henretter ateister. Ja, hvis vi skal gjøre opp et regnskap her, så kan vi mobbe i det uendelige. Og da nevner vi ikke hvordan kristene ser på ateister, hva det blir skrevet om oss og hva de tror vi kommer til å ende opp med. De vil jo at vi skal brenne i evig tortur, tross alt. Anonymkode: b2c71...812 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Just now, MortenMinstelønn said: Jeg er ikke kristen selv, men jeg er forsiktig med påstander. Grunnen er: Vi vet ikke hva som skjer etter døden, vi vet ikke hva som skapte universet, vi vet ikke om det finnes liv andre steder. Men de kristne er IKKE forsiktige med påstander, om verken hva som skjer med dem, eller oss hedninger. Anonymkode: b2c71...812 3
jabx Skrevet 1. april 2020 #6 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev: Jeg er ikke kristen selv, men jeg er forsiktig med påstander. Grunnen er: Vi vet ikke hva som skjer etter døden, vi vet ikke hva som skapte universet, vi vet ikke om det finnes liv andre steder. Takk for meg. Vi vet hva som skjer etter døden. Det var ikke noe som "skapte" universet. Om det finnes liv andre steder er irrelevant for diskusjoner om religion. Vi har faktisk noe som heter vitenskap. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dere ikke heller vise litt medmenneskelighet og ikke hetse hverandre? Plager det noen at andre har en tro du ikke er enig i? Synes det er litt barnslig Jeg synes det går begge veier, og jeg ser i grunn relativt lite hets. Med mindre man mener det er hets bare fordi noen ikke er enig da... Anonymkode: b2c71...812 1
SoWhat? Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 Syns egentlig ikke at det er så mange spydige og frekke? Mulig jeg ikke har lest i de trådene du har da, men det er alltids noen. Sånt forbinder jeg med usikkerhet, og en bør bare overse det, selv om jeg er enig i at det er unødvendig støy i en tråd. Blir mer fascinert av de bastante som "vet" at det ikke fins noen Gud osv 🙂 men opplever ikke at de er frekke. Når det er sagt, så er alltid diskusjoner om tro litt utfordrende å delta i. Men helt enig at det bør gå an å vise respekt. Da kan jo diskusjonene bli mer interessante også. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det går begge veier, og jeg ser i grunn relativt lite hets. Med mindre man mener det er hets bare fordi noen ikke er enig da... Anonymkode: b2c71...812 Ingen kristne er feilfrie. Heller ikke ateister. Men er forskjell på mobbing og ikke-mobbing da. Anonymkode: faa3d...446 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen kristne er feilfrie. Heller ikke ateister. Men er forskjell på mobbing og ikke-mobbing da. Anonymkode: faa3d...446 Ingen er feilfrie nei 😉 Og ikke alle er enige med hverandre 😉 Anonymkode: b2c71...812 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 "Den som tror på ham, blir ikke dømt; den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn." Dette er litt av grunnen til mobbingen tror jeg, ingen liker å bli dømt. Anonymkode: b2c71...812 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Den som tror på ham, blir ikke dømt; den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn." Dette er litt av grunnen til mobbingen tror jeg, ingen liker å bli dømt. Anonymkode: b2c71...812 Men alle menneskene er jo i utgangspunktet dømt. Om man tar imot beskyttelse eller ikke har ikke noe med dømming å gjøre. Anonymkode: faa3d...446 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Men alle menneskene er jo i utgangspunktet dømt. Om man tar imot beskyttelse eller ikke har ikke noe med dømming å gjøre. Anonymkode: faa3d...446 Nei, det er jeg ikke enig i. Anonymkode: b2c71...812
MortenMinstelønn Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men de kristne er IKKE forsiktige med påstander, om verken hva som skjer med dem, eller oss hedninger. Blander du nå kristne fra 1700-tallet eller dagens islamister? Jeg opplever ikke troende spesielt truende. Eneste unntak var i Afghanistan. Kristendommen har gått fra maktinnhavere til en interesseorganisasjon. La de forlate oss nå og i fremtiden med en viss verdighet. 2
MortenMinstelønn Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, jabx skrev: Vi vet hva som skjer etter døden. Det var ikke noe som "skapte" universet. Wow! Du må ringe CNN og NYTimes! Du sitter på informasjon INGEN andre har! Så spennenende. 4
jabx Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Blir mer fascinert av de bastante som "vet" at det ikke fins noen Gud osv 🙂 Det er jo ingen som er så bastante som religiøse, som hardnaket påstår at Gud finnes. De som ikke tror på Gud har i det minste vitenskapen i ryggen. 1
jabx Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Wow! Du må ringe CNN og NYTimes! Du sitter på informasjon INGEN andre har! Så spennenende. Nei, dette er kjent stoff, i det minste for rasjonelle mennesker.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 5 minutter siden, jabx skrev: Det er jo ingen som er så bastante som religiøse, som hardnaket påstår at Gud finnes. De som ikke tror på Gud har i det minste vitenskapen i ryggen. Og gravitasjon er fortsatt bare en teori. Anonymkode: 376f7...2dd
SoWhat? Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Det er jo ingen som er så bastante som religiøse, som hardnaket påstår at Gud finnes. De som ikke tror på Gud har i det minste vitenskapen i ryggen. Ja, de fins sikkert de også. Men tro er tro, og jeg tror de fleste kristne kan tvile iblant. Det er bare kanskje ikke sikkert at de innrømmer det høyt? Hm Og så vet jeg at en kan oppleve ting og følelser som en føler en vet kommer fra Gud, og da er det lett å bli sikker. Vitenskapen er jo ingen fasit til enhver tid. Det er jo bare teorier og så langt en vet. Det er jo ting vitenskapen har fortalt oss er rett et visst antall år, men så viser det seg at det er feil? Skråsikkerhet syns jeg bare er veldig rart. All den tid at er det EN ting vi bør vite, så er det hvor lite vi vet... 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 2 hours ago, MortenMinstelønn said: Blander du nå kristne fra 1700-tallet eller dagens islamister? Jeg opplever ikke troende spesielt truende. Eneste unntak var i Afghanistan. Kristendommen har gått fra maktinnhavere til en interesseorganisasjon. La de forlate oss nå og i fremtiden med en viss verdighet. Nei, det gjør jeg ikke, jeg tenker på de kristne i dagens samfunn. Det er de som jeg mente når jeg skrev at de ikke holdt tilbake påstander. Jeg snakket for øvrig ikke om å være truende, ser ikke helt hvor du hentet det ifra. Anonymkode: b2c71...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå