Gå til innhold

Slutt å bruke engangshansker i butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt bortkasta, og totalt idiotisk. De gir en falsk trygghet, og de aller fleste bruker dem feil. Man svetter oppi dem, og drar bare med seg mer smitte ved feil bruk. Vask heller hendene.

var umulig å få tak i en pakke nå, så jeg må kjøpe ekstra oppvaskhansker for å vaske eklere ting, og hive de nå. Vil ikke bruke hanskene til oppvasken for å vaske bad og dørhåndtak. Blir mye ekstra oppvaskhansker framover ser jeg. Må kjøpe en pakke ekstra hver uke nå, bare for å få vasket do. Veldig irriterende.

Kan heller ikke tilberede kjøtt på samme måte som jeg pleier, fordi folk bruker hanskene på tull. Så da må jeg bruke ekstra bestikk for å slippe å ta på kjøttet. 

Anonymkode: ccc1a...58f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kan ikke du vaske håndtak, do osv, for så å vaske hender etterpå? Du må ikke ha hansker for å vaske. 

Selvfølgelig gjør jeg det, men klorin er ikke bra for huden.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at andre folk skal slutte å bruke hansker på tull, slik at du skal kunne bruke engangshansker på tull? 🤔

Tror disse hanskene gir deg falsk trygghet. Vask først, så hendene. 

Anonymkode: 04e00...aa2

Å bruke enganghansker i butikken er bortkasta. Å beskytte huden mot sterke kjemikalier er noe helt annet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke skadelig for huden din å ta på kjøtt, så det er bortkastede hansker

Anonymkode: ad2f0...f4f

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke skadelig for huden din å ta på kjøtt, så det er bortkastede hansker

Anonymkode: ad2f0...f4f

Men det er ekkelt å ta på kjøtt.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vask med noe som er bedre for både huden og miljøet? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt må ha hansker for å ta på kjøtt og annet tull kan du bruke vanlige brødposer el. som votter....

Anonymkode: dd6d7...f1f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Så vask med noe som er bedre for både huden og miljøet? 

Nei. Clorin er effektivt, dreper det meste, og billig. Miljøet er ikke førsteprioritet hos meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt må ha hansker for å ta på kjøtt og annet tull kan du bruke vanlige brødposer el. som votter....

Anonymkode: dd6d7...f1f

God ide. Det kan jeg gjøre når jeg tar på kjøttet. Men kan ikke vaske på badet på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke enganghansker i butikken er bortkasta. Å beskytte huden mot sterke kjemikalier er noe helt annet.

Høres ut som det er du som bruker hansker bortkastet. Du trenger ikke bruke engangshansker når du rengjør hjemme. Må da være bedre å bruke oppvaskhansker som kan brukes om igjen. Et par til badet og et par til annet. Du trenger heller ikke bruke klorin over alt i hjemmet ditt. Så jeg forstår ikke helt problemet. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Clorin er effektivt, dreper det meste, og billig. Miljøet er ikke førsteprioritet hos meg.

Det ser vi 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Aprilsnarr 🙈

Anonymkode: 43529...35c

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør vaske oftere om du har behov for å desinfisere boligen din. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er du som bruker hansker bortkastet. Du trenger ikke bruke engangshansker når du rengjør hjemme. Må da være bedre å bruke oppvaskhansker som kan brukes om igjen. Et par til badet og et par til annet. Du trenger heller ikke bruke klorin over alt i hjemmet ditt. Så jeg forstår ikke helt problemet. 

Jeg bruker ikke klorin overalt i hjemmet nei. Det hadde vært ulevelig. Og vaskemidler er noe drit å få på hendene. Nei jeg bruker ikke hansker som har vasket do og andre ekle ting om igjen. Det kastes.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du bør vaske oftere om du har behov for å desinfisere boligen din. 

Jeg desinfiserer nå de ekleste tingene med det. Bruker annen såpe til resten av boligen. ;) 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser vi 

Dette miljøhysteriet biter ikke på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aprilsnarr 🙈

Anonymkode: 43529...35c

Haha. Nei. Det hadde jeg glemt, men det hadde faktisk vært en god en, hvis det var det ;) 

Skrevet

Jeg desinfiserer nå de ekleste tingene med det. Bruker annen såpe til resten av boligen. ;) 

Dette miljøhysteriet biter ikke på meg. 

Friske mennesker trenger ikke å vaske toalettet med klorin. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Friske mennesker trenger ikke å vaske toalettet med klorin. 

Jeg gjør det uansett. Blir nok litt mer oppvaskhansker nå fremover, og de blir kasta. Ikke tale om at jeg bruker hansker som er brukt til noe så ekkelt om igjen.

• Opprett ny...