AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Hva er det med vippsing og kronerulling til butikker, cafeer og virksomheter? Folk lar treningsabonnement løpe, selv om de har fått tilbud om å fryse, folk betaler for frisørtime de skulle hatt, de vippser butikker som ber om bidrag. Jeg har frosset/sagt opp/senket forbruket mitt og passer på hver krone jeg har, siden fremtiden nå er usikker. Jeg har en sikker offentlig jobb i helsevesenet, men en vet jo aldri hvordan ting blir. Jeg skjønner jo det er en måte å tenke fellesskap, hjelpe hverandre, men jeg er faktisk ikke villig til å betale for ingenting. Denne perioden er jo en mulighet for noen til å spare, da det ikke går en krone til fornøyelser og sosialt liv. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7f7ad...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Jeg er for så vidt enig med deg. Stortinget/regjeringen bruker enorme summer på å avhjelpe situasjonen for både små og store bedrifter, studenter og permitterte. Hvem skal betale for dette? Hvor skal pengene taes ifra? Det er selvsagt deg og meg i form av økte skatter, nedskjæring på ulike velferdsgoder og økte avgifter. Det som hadde vært interessant, er om det i regnestykket forflyttes penger. F eks vil det bli mindre utgifter til reiseaktivitet både hos myndigheter og kongehuset. Forflyttes det penger derfra, eller er alt friske penger som skattebetalerne skal dekke inn? Jeg liker lite at studenter roper og gauler om at de vil ha penger. De påstår at de mister inntekter på småjobber ved siden av studiene. Hva da med uføre som også til vanlig sper på økonomien med en liten jobb? De får ingenting. Skal man støtte opp om økonomien nå, så må man kanalisere pengene i retninger hvor krisepakkene ikke går: bedrifter som klarer å holde folk i jobb, f eks de som selger fagarbeidertjenester, f eks rørleggere, elektriker, tømrere. Varehus som selger møbler, maling, byggvarer. Har selv hatt rørlegger på besøk, og det er bare å holde avstand, så går det helt fint. Anonymkode: e8282...d7d
MiniMjau Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Skjønner de som støtter opp om små butikker i lokalsamfunnet....men jeg gidder ikke gi penger til feks Sats for et medlemskap jeg ikke får brukt.
Anbefalte innlegg