Gå til innhold

13 åring uten underliggende sykdommer død av corona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være noen få slike tilfeller for smittsomme sykdommer. Men sjansen for at barn uten underliggende sykdom dør av koronavirus er veldig, veldig liten.

Anonymkode: ea387...690

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barn er fremdeles nesten fritatt denne sykdommen selv om det er et par tilfeller på verdensbasis. 

Anonymkode: bfb88...2e5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Barn er fremdeles nesten fritatt denne sykdommen selv om det er et par tilfeller på verdensbasis. 

Anonymkode: bfb88...2e5

Men det er jo tidlig i forløpet enda.. 

Anonymkode: 30e7d...ac3

AnonymBruker
Skrevet

I går skrev de jo at en 14 åring var død av korona, det viste seg å ikke stemme, han døde av hjernehinnebetennelse. 

Anonymkode: 0ffac...ff8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går skrev de jo at en 14 åring var død av korona, det viste seg å ikke stemme, han døde av hjernehinnebetennelse. 

Anonymkode: 0ffac...ff8

Ja på flere av de yngste har de funnet en annen årsak etterhvert. Han som "kun" hadde psoriasis, gikk på en mild cellgiftkur som desverre viste seg å være utslagsgivende .

Anonymkode: b62bb...2b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo tidlig i forløpet enda.. 

Anonymkode: 30e7d...ac3

Her i landet ja, men ikke i Italia f.eks.

Anonymkode: 97c6b...c85

Skrevet

Jeg har ikke fått panikk enda, fikk det ikke av at denne 13, åringen døde heller. Det er ekstremt liten sjanse for at unge mennesker dør, men unntak finnes jo. Samtidig er det ikke normalen, og de aller fleste som får corona overlever. Trist for familien da.

Men panikk orker jeg ikke ha, fordi sykdom kan jeg ikke kontrollere. Mannen er på jobb, og vi er på butikk og apotek av og til. Sjansen for å bli smittet er jo der. Det kan også skje at noen jeg kjenner blir syke, men heller ikke noe jeg får kontrollert så mye.  Heller ikke død kan kontrolleres.

Å bekymre seg over noe som kan skje orker jeg ikke bekymre meg over. Derfor tar jeg heller og  tar en dag av gangen, og følger bare myndighetene sine råd. 

• Liker 3
Skrevet

Det døde i år to ungdommer av sesonginfluensa i lille Norge, men det er fortsatt svært få som bekymrer seg for influensa. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det døde i år to ungdommer av sesonginfluensa i lille Norge, men det er fortsatt svært få som bekymrer seg for influensa. 

Fordi korona er mer smittsomt og mer dødelig enn influensa! 

Anonymkode: 0178a...a8f

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi korona er mer smittsomt og mer dødelig enn influensa! 

Anonymkode: 0178a...a8f

Det var ikke poenget mitt, poenget mitt var at alle kan bli rammet av de fleste sykdommer. Men pga medias måte å fremstille det her på, ser det ut til at det gikk opp for folk først nå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg fryktet at de kom til å se andre tall en fra Kina. Kina hadde to uker ferie (om jeg ikke er feilinformert) og gikk rett over til stengte skoler. De har derfor ikke sett hvordan smitte skjer i skole og barnehager. Det er også et tallmateriale jeg føler ikke er interessant nok til å finne ut. Altså jeg ser ikke vitsen i å åpne opp fordi man mangler informasjon. Er det noe vi har lært er at tallmateriale har ført til for positive estimater, igjen og igjen. Det nærmeste vi kommer til å få som viser hva som skjer, er Sverige. Og jeg er ikke veldig imponert over tallene deres så langt.

Anonymkode: d2c8d...386

• Opprett ny...