GÃ¥ til innhold

Jeg bruker maske 😷😷😷😷

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk set litt rart på meg, men jeg bryr meg ikke 😷

Kanskje fordi jeg knapt går ut, men må jo ha mat.

Anonymkode: 221cb...03f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for informasjonen? 

Anonymkode: ea24b...684

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du kan prosedyre for å bruke den.

Anonymkode: 05a41...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle her inne lurte nok på om du bruker maske eller ikke så godt du oppdaterer oss..

Anonymkode: e811b...6d6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo og ser mange masker her. Drit i folks blikk. Masker er helt innafor i Asia, det er bare her i Vesten at vi liksom ikke har tro på det. 

Anonymkode: f58b2...f47

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle her inne lurte nok på om du bruker maske eller ikke så godt du oppdaterer oss..

Ja, jeg fikk faktisk ikke til å sove i natt fordi jeg lå å tenkte å funderte på det. 

Jeg lurer også på hvilket merke det er, er det med sånn fancy filter, hvilken farge har det og hvor ble det kjøpt, når og for hvor mye pr stk. Var det i en pakke på 100, 25 eller hvor mange?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo og ser mange masker her. Drit i folks blikk. Masker er helt innafor i Asia, det er bare her i Vesten at vi liksom ikke har tro på det. 

Anonymkode: f58b2...f47

Det ser unektelig dumt ut, spesielt om folk bruker de ute. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det ser unektelig dumt ut, spesielt om folk bruker de ute. 

Ser mange bruker de ute

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør også det. Man bør ta ansvar. 

Anonymkode: 6271f...ccb

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Er dette nødvendig?

Jeg tror at koronaviruset ikke er smittsomt hvis vi ikke opprettholder nærkontakt med smittede mennesker. Så legen bør bruke dem men ja, du kan bruker maske hvis du har det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte jeg skal begynne å bruke i butikken når jeg flytter til storbyen fra her jeg studerer. Flere er syke der og folk bor tettere. 

Anonymkode: eb15a...a3e

AnonymBruker
Skrevet

God aprilsnarr, du.

Anonymkode: 2431e...493

AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg mer på hvor du fikk tak i den. I nåværende situasjon der helsearbeidere risikerer smitte fordi de mangler utstyr ville jeg nok ikke brukt en professionell maske type N95. De burde være forbeholdt dem inntil de er produsert nok til oss vanlige.

Anonymkode: d6994...dee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah djiz jeg ER så lei av alt dette "man må være ekspert for å klare å bruke maske!"-pratet.

Det ER ikke rakettforskning. Hvis det hadde vært så "farlig" og umulig å gjøre rett hadde de ikke hatt lavere smittegrad i land der alle bruker maske. Selv en dårlig maske er bedre enn ingenting, og hindrer i stor grad at man smitter andre. Alle* som vurderer maske skjønner at det fortsatt ikke er trygt å slikke på fingrene og at man ikke skal fikle i ansiktet med uvaskede hender.

Anonymkode: 230e1...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt! :) Ukraina klarer å holde smittetallene lave pga maskebruk. Ikke bry deg om de som ser rart på det! 

Anonymkode: a56f5...354

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt! :) Ukraina klarer å holde smittetallene lave pga maskebruk. Ikke bry deg om de som ser rart på det! 

Anonymkode: a56f5...354

Og du kan vise til kildemateriale som underbygger din påstand? Man ikke bare hevde bombastisk at x er årsak til y. Vet du for eksempel hvor mange Ukraina tester pr million innbyggere? Jo færre man tester, desto lavere er smittetallene.

Ukrainas grenser er stengte, innenriksfly er innstilte, skoler og universiteter er stengte.

Anonymkode: 1995c...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Maske hjelper ikke mot økonomisk kollaps 💔

Anonymkode: 8b569...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah djiz jeg ER så lei av alt dette "man må være ekspert for å klare å bruke maske!"-pratet.

Det ER ikke rakettforskning. Hvis det hadde vært så "farlig" og umulig å gjøre rett hadde de ikke hatt lavere smittegrad i land der alle bruker maske. Selv en dårlig maske er bedre enn ingenting, og hindrer i stor grad at man smitter andre. Alle* som vurderer maske skjønner at det fortsatt ikke er trygt å slikke på fingrene og at man ikke skal fikle i ansiktet med uvaskede hender.

Anonymkode: 230e1...c71

Det å bruke maske (eller skjerf) hjelper helt klart samfunnet totalt. 

Det hjelper så man ikke smitter andre.

Men man risikerer faktisk å bli smittet selv, i større grad, fordi virus henger seg fast i masken. 

Så lenge man er klar over dette - helt i orden. 

Anonymkode: 34b0b...db9

AnonymBruker
Skrevet

Du bruker maske. Javel. Og du forteller oss dette fordi....?

Anonymkode: 1995c...06e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er visst en bachelor man kan ta for å lære dette ordentlig.

Anonymkode: ef4ce...0b7

• Opprett ny...