Gå til innhold

Hvem har ansvaret for sexen i parforhold ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Ulikt sexbehov er ofte igjennstand for interne problemer i mange  parforhold , og  kan vera  innledning til utroskap og samlivsbrudd. 

Sexbehov / lysten blir påvirket av en rekke motivasjonsfaktorer.  

Mange opplever at sexbehovet  er på topp under innledningen i eit forhold, men så avtar det etter kort tid.    Etterhver kommer  de iden situasjon at de glir ifra hverandre på det sexuelle, den eine part føler at det handler mer om pliktsex.

Kanskje stod ikkje  sexen så høyt   på agendaen når de innledet forholdt,  og  når ein er forelsket så "legger ein seg ofte flat" for å få innfridd sitt ønske.

Spørsmålet er om ikkje det er begges ansvar å ivareta hverandres sexbehov.  ? 

Sitter du / dere med ein følelse av at sexualiteten var en side som blei lagt lite vekt , og at dere oversåg noe her ? 

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er begges ansvar å stille hverandres behov for mange ting. 

Anonymkode: 53c0e...53c

• Liker 6
Skrevet

Sex er et samspill mellom to* mennesker og som skal falle begge naturlig, og ikke en oppgave som gjøres. 

*eventuelt flere

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 hours ago, Helena0102 said:

Sex er et samspill mellom to* mennesker og som skal falle begge naturlig, og ikke en oppgave som gjøres. 

*eventuelt flere

Og når samspillet overhodet ikke fungerer, hva da? Er jo enig i at sex aldri må bli en jobb. Kanskje det rett og slett er for få skilsmisser, samlivsbrudd og avsluttede kjæresteforhold?

Endret av Resignert
  • Liker 2
Skrevet

Å ty til utroskap var vel litt drøyt, da er det iallefall mangel på kommunikasjon. Atter en gang er løsningen kommunikasjon og enighet, akkurat som 80% av alle trådene her inne😂

Når en sexpartner hoverer sin umettelig trang til sex eller har vanvittig høy sexlyst, kan det virke sexdrepende til den andre parten. Man føler at man ikke strekker til, og må risikere å pule uten lyst i noen tilfeller... Da er det den med høy sexlyst som må jenke seg et par hakk, eller bruke andre hjelpemidler som sexleketøy eller spise en pose Skipper lakrisbåter😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge to. Utroskap er den mest patetiske og egoistiske valg man tar bare fordi man ikke får nok sex i forholdet man er i. Da er det mye bedre at man gjør det slutt å heller være singel. Så man kan mingle og knulle med andre så mye man vil; uten at det sitter noen i felles hjem å blir dypt såret når sannheten blir oppdaget. Kommunikasjon er den viktigste nøkkelen i et forhold. Uten det så har man absolutt ingenting. 

Anonymkode: bce74...cc2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Begge ? men i realiteten blir det alltid den som har mindre sex lyst. Den er han eller hun som styrer showet. Dette fører ofte til bitterhet til den som blir avist. En måte å forhindre dette er "pliktsex" men det er ikke alle som tåler det. 

Anonymkode: bd3c3...a37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begge har ansvaret for det som skjer når vi først holder på. Men han har (tatt) ansvaret for initiativ. Har dessverre blitt sånn at jeg ikke rekker å bli kåt/tenke sex, før han tar initiativ igjen. Savner litt å forføre...

Anonymkode: 33819...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke er seksuelt attraktiv da, men hen er sammen med av andre grunner? 

Anonymkode: 091e1...9fb

Skrevet

Det er begge sitt ansvar, og som noen har skrevet over her, så er kommunikasjon og samspill det viktigste. I de fleste tilfeller der sexlivet låser seg så er det ofte mangel på kommunikasjon og samspill som er årsaken. Den som har mest sexlyst, må klare å sette seg inn i situasjonen til den som har minst sexlyst. Den som har minst sexlyst, må først og fremst prøve å finne ut av hva som må til for å økt sexlysten. Ofte blir grunnlaget for å øke sexlysten lagt i hva dere gjør sammen ellers i hverdagen og fritiden. Er dere flinke til å gjøre ting sammen, sørge for at dere har alenetid hvor dere kan snakke uforstyrret og finne på noe som begge synes er gøy, er mye gjort. Det er et komplisert samspill, og det beste man kan gjøre er å gå i seg selv å finne ut hva man selv kan gjøre og kontrollere for å få det bedre sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må inngå kompromiss og møtes på midten 

Anonymkode: 4f7bb...27d

Gjest Alterego666
Skrevet
10 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Men, produksjonsutstyret må først på plass  !.  

Ja. Når jeg analyserer KG, ser jeg at en stor koordineringsjobb er på sin plass for å matche velfungerende produksjonsteam.

Skrevet

I mine forhold forventet damene at jeg skulle ta insj. Så for hver gang jeg tok insj så ble jeg avvist men det passer ikke, vil ikke, vondt i hodet osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så klart begges lyst og ansvar.

Anonymkode: b39db...070

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Resignert skrev:

Og når samspillet overhodet ikke fungerer, hva da? Er jo enig i at sex aldri må bli en jobb. Kanskje det rett og slett er for få skilsmisser, samlivsbrudd og avsluttede kjæresteforhold?

Da gjør man det slutt?? Noen passer bare ikke sammen. Å leve sammen er veldig vanskelig og krevende. Noe ikke de fleste evner eller takler så godt. Sex er ekstra kjærlighet som skal være der som en bonus når det er stund for det. Man må sette mer pris på ting og la ting være mer naturlig, være tålmodig og finne en god dynamikk. Det forsvinner i mange parforhold etter en liten stund ser jeg. Man blir mer krevende overfor en partner og alt dette forsvinner i skyggen og når man skal kreve goder og behandler en partner som en selvfølge, så blir det gnisninger og gnisten og gleden forsvinner. 

Anonymkode: 8e133...738

AnonymBruker
Skrevet

store pupper bidrar automatisk til sex, det er min personlige mening. 

Anonymkode: 98d1d...9a7

Skrevet

Sannsyneligvis begge 2 :)

Skrevet

Ja, det er begge sitt ansvar. Det er heller ikke slik at den med mest behov, har den riktige lysten. 

Tror dessuten det kan føles som økt lyst, dersom man kjenner på at partneren har mindre lyst. At det kan kjennes verre enn det er? Tror dette, fordi eg har hørt om forhold der det har snudd, og da har plutselig ikke partneren egentlig det ekstreme behovet for sex likevel. 

Men synes heller ikke at manglende lyst skal være en hvilepinne for å nesten aldri ha sex heller. Det er lov å jobbe sammen for at det skal bli bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...