Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at man blir behandla dårlig som sykepleier av pasienter og pårørende? Kanskje rart spm men vurderer å søke og er konfliktsky

Anonymkode: 5c909...16e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sykepleie selv, men regner med at det spørs hvor man jobber og hvilke pasientgruppe man jobber med. Men du må huske på at man kan bli behandlet dårlig hvor som helst. Selv ved jobber der man ikke har pasienter, men kunder som i butikken

Anonymkode: 1e6de...a38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det. Jobber på en avdeling der pasientene kun kan være i 14 dager. Den korte tiden og usikkerheten rundt det å være i en sårbar situasjon++ kan gjøre enkelte pasienter og pårørende frustrerte. Da kan det fort komme noen stygge ord og kjeft. Alle mennesker er forskjellige og reagerer og uttrykker seg ulikt. 
Pasienter med demens eller i psykose har jeg opplevd å få mange gloser fra, trusler og blitt slått. 

Det gjelder å passe på seg selv, for noen ganger kan det være hardt psykisk å være helsepersonell når du gjør ditt aller ytterste for å hjelpe og støtte pasienten, mens i pasientens øyne mislykkes. I slike situasjoner gjelder det å prøve å ikke miste motet. 

Anonymkode: aefa8...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Psykisk syke uten selvinnsikt, manipulerende folk, perverse folk, selvsentrerte folk, psykopater, mennesker i delir og psykose. Du kommer borti mye rart avhengig av hvor du jobber. 

Anonymkode: aefa8...9e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sykepleie selv, men regner med at det spørs hvor man jobber og hvilke pasientgruppe man jobber med. Men du må huske på at man kan bli behandlet dårlig hvor som helst. Selv ved jobber der man ikke har pasienter, men kunder som i butikken

Anonymkode: 1e6de...a38

Ja, jeg har arbeidet i butikk i alle år. Det har gått greit selv om noen er ganske frekke.  

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt-, dagligdags. Også trusler om politianmeldelser mm. fra psykisk syke pårørende. Trivelig.

Anonymkode: 76be0...39d

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok noe du må regne med å komme borti ja, hvor ofte/mye kommer an på hvor du jobber selvfølgelig. Jeg studerer sykepleie og er selv konfliktsky og generelt litt innadvendt og stille, så jeg var spent på hvordan jeg kom til å takle situasjoner med misfornøyde/frekke/sinte pasienter og pårørende. Det har egentlig gått over all forventning, jeg merker at jeg forholder meg veldig profesjonelt og ikke lar det gå inn på meg sånn som jeg gjør privat. Man går jo inn i en annen rolle når man er på jobb. 

Anonymkode: 2a26c...c01

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok noe du må regne med å komme borti ja, hvor ofte/mye kommer an på hvor du jobber selvfølgelig. Jeg studerer sykepleie og er selv konfliktsky og generelt litt innadvendt og stille, så jeg var spent på hvordan jeg kom til å takle situasjoner med misfornøyde/frekke/sinte pasienter og pårørende. Det har egentlig gått over all forventning, jeg merker at jeg forholder meg veldig profesjonelt og ikke lar det gå inn på meg sånn som jeg gjør privat. Man går jo inn i en annen rolle når man er på jobb. 

Anonymkode: 2a26c...c01

Så godt å høre, er ganske introvert selv, men har så lyst til å gjøre noe meningsfylt :) Tenker nå uansett at sykepleierutdannelsen kan brukes til mye forskjellig, og er rimelig trygg sånn sett.. Så er kanskje verdt et forsøk

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at man blir behandla dårlig som sykepleier av pasienter og pårørende? Kanskje rart spm men vurderer å søke og er konfliktsky

Nei, jeg har bred erfaring og slike tilfeller er et mindretall (også innen psykiatri). Du må også huske at dette er noe du skal få mer trening i under studietiden og i praksis 🙂

Anonymkode: 92349...59a

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva som defineres som vanlig. Jeg er i kontakt med veldig mange pasienter, og en viss prosentandel er ikke særlig hyggelig å ha med å gjøre, men de fleste er veldig alrighte mennesker. Jeg tolererer ikke å bli snakket dårlig til forøvrig, så jeg ber folk om å oppføre seg ordentlig om de ikke gjør det. Noen tolererer å bli snakket til bedre enn andre kan man si, men de fleste skjerper seg selv om de ikke akkurat blir mer blid og imøtekommende. Jeg er forøvrig både introvert og konfliktsky som person, men jeg har lært meg til å være litt tøff når det trengs, og det lærer du nok du også :) Vold er noe jeg har opplevd svært sjeldent, og aldri av noen som er klar og orientert.

Anonymkode: 97ff0...203

AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse er at psykisk friske mennesker oppfører seg bra. De er som oftest glad for å se deg. Men, psykisk syke og demente kan være en stor utfordring. Du vet aldri hvor du har dem. 

Anonymkode: a902b...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...