Gå til innhold

Kristiansand (hvor burde man bo) søgne ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner til hvor man burde bo i Kristiansand? 

Kjenner noen til søgne/VEDDERHEIA er det en ok plass?  

Hvor burde man ikke bo? 

Familie med 2 barn her. 

Anonymkode: 15919...796

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søgne er helt topp. Samme med Vågsbygd, Randesund, Tveit osv. Noen steder er skolene fullere og kanskje flere grupper av ungdom. Men ingen steder jeg ikke vil anbefale. Så litt avhengig av alder på barn, interesser, hvilket hus dere ønsker og type nabolag 😊

Anonymkode: bc5b1...403

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søgne er helt topp. Samme med Vågsbygd, Randesund, Tveit osv. Noen steder er skolene fullere og kanskje flere grupper av ungdom. Men ingen steder jeg ikke vil anbefale. Så litt avhengig av alder på barn, interesser, hvilket hus dere ønsker og type nabolag 😊

Vi har 2 barn, 2år og 5 år, :)

Har hørt at det er et veldig kristelig sted kan det stemme :/? 

Vi er også ikke helt Norske jeg er halvt Norsk så litt mørk i huden, har hørt at Søgne da ikke er noe for oss :(

Men er helt forelsket i en tomannsbolig 

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=136606311&orgId=1661179205 

Synes den var veldig rimelig også. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er også ikke helt Norske jeg er halvt Norsk så litt mørk i huden, har hørt at Søgne da ikke er noe for oss :(

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=136606311&orgId=1661179205 

Kjempefint hus! 

Har aldri hørt noe negativt om Søgne i den forstand. Kjenner flere med utenlandsk opprinnelse som bor der.

Lykke til med huskjøp 😊

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring ikke verre enn andre byer i Norge. Det står nok sterkere hos de over 50 men andre steder er nok tallene annerledes.Og det er mye nye boligområder i Søgne med unge mennesker fra masse ulike kulturer. De jeg kjenner stortrives og da er det to med mørkere hudfarge. Ene adoptert og oppvokst i Søgne og andre flyttet for kjærligheten. Hvordan er det med jobb? Det er en litt kjip vei  hvis dere skal inn til Kristiansand 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søgne er nok en veldig fin plass for dere. Der har de til og med et frivillig arbeid som jobber med intergrering av mennesker fra andre land. Åpent hus heter det ☺️

Anonymkode: c09d5...d99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring ikke verre enn andre byer i Norge. Det står nok sterkere hos de over 50 men andre steder er nok tallene annerledes.Og det er mye nye boligområder i Søgne med unge mennesker fra masse ulike kulturer. De jeg kjenner stortrives og da er det to med mørkere hudfarge. Ene adoptert og oppvokst i Søgne og andre flyttet for kjærligheten. Hvordan er det med jobb? Det er en litt kjip vei  hvis dere skal inn til Kristiansand 

Mannen har hjemmekontor, mens jeg må nok inn til byen(sentrum) ja. 

Vi har forresten et barn på spekteret så har hørt at det fins en skole i Kristiansand (krossen) som vist ligger nærme byen/sentrum så tenker at kjøreveien hit må gås uansett, aner ingenting om skolene i Søgne noen som vet? 

AnonymBruker
Skrevet

Lund❤️

Anonymkode: 44730...fbe

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har forresten et barn på spekteret så har hørt at det fins en skole i Kristiansand (krossen) som vist ligger nærme byen/sentrum så tenker at kjøreveien hit må gås uansett, aner ingenting om skolene i Søgne noen som vet? 

Jeg vil varmt anbefale Oasen Skole. De er veldig dyktige på oppfølging av elever med særskilte omsorgsbehov. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil varmt anbefale Oasen Skole. De er veldig dyktige på oppfølging av elever med særskilte omsorgsbehov. 

Å takk for info 💞 hvor holder den til? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å takk for info 💞 hvor holder den til? 

Oi et kjapt Google søk viser nå at det er en kjempe kristen skole, så det går nok desverre ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg at de ikke er. Ofte kobler de inn barnevernet i håp om å bli kvitt en krevende elev. Hilsen en som har personlig erfaring med skolen pga barn med psykososiale utfordringer.

Anonymkode: e8cae...c3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt på østsiden av Kristiansand? Vi bor med barn på Hånes, og vi stortrives! Flere barnehager å velge mellom, skolene er bra( de begynner å bli litt gamle da, med behov for renovering) Bor man på Hånes kan man gå til skole eller barnehage, uansett hvor på Hånes man bor. Lauvåsen er er nytt boligfelt, men ligger i litt større avstand til skoler og Bhg. Sørlandssenteret er fem minutter unna i bil, likeså dyreparken. Ti minutter i bil til byen. Masse strender og sjø. 

Hørt mye fint om Søgne, men der er det enormt med kø hvis du jobber i byen. Både til og fra jobb. Det kommer jo ny vei, men usikker på når den er ferdig. 

Anonymkode: 1ddd0...360

Skrevet (endret)

Oasen er en kristen skole. Jeg vokste opp i nærheten av en av skolene, og de jeg kjenner som har gått der er fra veldig religiøse familier. Fra deres egen hjemmeside: https://oasenskole.no/verdigrunnlag/

Skolenes visjon er basert på de tre K-ene: kunnskap, karakter og kjennskap.

Kunnskap på høyt nivå

i samsvar med den enkeltes forutsetninger

Karakter

og livsstil som beskrevet i Guds Ord.

Kjennskap til Gud som Far,

Jesus som Frelser og Den hellige ånd som veileder.

___

Enig med personen over meg, Hånes har blitt veldig flott for barnefamilier. Søm også. Kjenner også til mange familier som trives på Justneshalvøya og Lauvåsen (nytt boligområde). :) 

Endret av Nightcrawler00
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i vedderheia, vokst opp her og flyttet tilbake når jeg skulle få familie. Det er et trygt og godt sted å bo. Nært skog og landlig, bussforbindelser og et godt velforeningssamfunn som passer på hverandre. Lokalskolene er mer en gode nok, behøver ikke spesial kristenskoler med mindre man er særskilt opptatt av dette. 

Anonymkode: c2901...112

AnonymBruker
Skrevet

Kristiansand og Søgne er ikke så kristent som mange skal ha det til :) Jeg er ikke kristen og merker lite til det i det daglige. Om du er avhengig av å inn til sentrum vil jeg tro at reiseveien fra Søgne etterhvert blir noe kjedelig, men det kommer jo ann på hvor glad du er i å pendle. Områdene rundt Vågsbygd og Lund er også veldig fine :)

Anonymkode: 2336f...a93

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2020 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det er kjedelig med rush og må kjøre i rushtiden, vil du nok spare opp mot en halv time på å bo øst for sentrum fremfor vest, men ellers vet jeg ikke om store forskjeller. Nå skal de snart gjøre om veien for å åpne den nye varoddbroa, men det er relativt kortvarig. 

Anonymkode: ab57c...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...