AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 På den andre siden er du i en annen dimensjon der tiden ikke eksisterer. Tid er bare jordlignende fenomen. Anonymkode: 2086d...326
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Det svarte ikke på spørsmålet i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Fra Jesus sin tid? Lenge lenge før Jesus sin tid. Jesus er bare 2020 år gammel. Var en del folk i en del tusen år før han ble født. Anonymkode: 1c82b...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det svarte ikke på spørsmålet i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 Det går ikke ann å svare da ingen vet svaret Anonymkode: 2086d...326 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 Rart med det. Anonymkode: d95cf...8ca 3
Lipyros Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Nå har jo ingen på KG vært der siden vi enda lever. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 En ny himmel og en ny jord 21Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige byen, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. 3 Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal være deres Gud. 4 Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.» 5 Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» 6 Så sa han til meg: «Det er skjedd! Jeg er Alfa og Omega, begynnelsen og enden. Jeg vil gi den tørste å drikke av kilden med livets vann som gave. 7 Den som seirer, skal få dette i arv, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min sønn. 8 Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.» (Joh.Åp. 21) ... Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. 23 Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. 24 Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit.25 Byens porter skal aldri stenges etter dagen, for natt skal det ikke være der. 26 Alt det dyrebare og verdifulle folkene eier, skal de føre inn i den. 27 Men noe urent skal aldri komme inn i byen, ingen som gjør motbydelige ting eller farer med løgn, bare de som er skrevet inn i livets bok hos Lammet. (Joh.Åp. 21) Anonymkode: d549f...f61 3
Gjest Familytree Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Here we are with BBC Heaven! SHOCKING NEWS; Heaven is facing a overpopulation problem never seen since The Great Flood! And we are in contact with Peter Sissons on the field talking to the Minister of Heaven-Earth Relationships, Saint Michael, while we wait for God to make public statements.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Jeg tror ikke kroppen og utseende kommer dit, så alder spiller ingen rolle. Jeg sliter med med kompliserte relasjoner mellom folk i ulike tider av livet, men jeg tror heller ikke det eksisterer vonde følelser der, så det er nok i orden og tenkt på det også. Men jeg ser det absolutt ikke som sikkert at jeg vil være mye sammen med mannen min, men jeg vil nok ikke savne noe eller ikke ha det fint. Hvordan det skal ordnes er langt forbi min fatteevne, og jeg lever fint med det. Kanskje kan det til og med være flere sannheter på en gang slik at alle får det sånn som er best for dem? Anonymkode: ab8f1...b79 1
Anim92 Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Har hørt at man skal få "herlighetslegeme".. tipper vi har (om himmelen faktisk finnes) en slags annen "form" 1
Conal Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 Døden er oppløsningen til kilden (Gud). Du vil bli formløs. I dette tidspunktet vil du ikke kunne bry deg om noen da å være EN med Gud er alt for godt til å tenke på noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 Jeg kan godt gå med på at vi ikke har kropp i himmelen. At vi kanskje bare er sjeler som driver rundt. Men vi har jo personligheter likevel, fem år gamle meg er en annen enn voksne meg. Så hvilken "meg" er det som kommer opp? Den jeg var når jeg døde? Sånn at flesteparten er nittiåringer til sinns? Litt kjedelig hvis noen mistet foreldrene sine som barn, at man selv er nitti og foreldrene er i tyveårene liksom. Kan jeg treffe folk fra andre familier? Så gøy å plutselig snakke med Jeanne d'Arc. Anonymkode: 88801...f52 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan godt gå med på at vi ikke har kropp i himmelen. At vi kanskje bare er sjeler som driver rundt. Men vi har jo personligheter likevel, fem år gamle meg er en annen enn voksne meg. Så hvilken "meg" er det som kommer opp? Den jeg var når jeg døde? Sånn at flesteparten er nittiåringer til sinns? Litt kjedelig hvis noen mistet foreldrene sine som barn, at man selv er nitti og foreldrene er i tyveårene liksom. Kan jeg treffe folk fra andre familier? Så gøy å plutselig snakke med Jeanne d'Arc. Anonymkode: 88801...f52 Jeg tror det er den opprinnelige sjelen som går over. At vi har flere liv for å lære. Når vi dør evaluerer vi livene våre. At de store linjene og folkene vi møter allerede er bestemt på forhånd. Og så har vi så klart fri vilje som mennesker. Anonymkode: 69c26...c83 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Vi vil være den beste versjonen av oss selv. Vi vil altså kjenne hverandre igjen, men være vakrere og mer ungdommelige. Himmelen rommer mange, alle som vil 🥰 Anonymkode: 40067...743
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 Slik jeg har forstått det kan man opptre slik man vil i "himmelen". Man har egentlig ingen fysisk kropp, men om man velger en fremtoning så blir det noe som er gjenkjennbart for dem man viser seg for, og de velger gjerne 30-40-årene, med mindre det har mer betydning å fremstå som en annen alder. Det er ikke noe "plass" i himmelen, det er ikke et fysisk sted, så da kan det ikke blir overbefolket. Det er rett og slett umulig for oss å forstå, siden vi er begrenset av å måtte tenke med en fysisk hjerne, i et fysisk univers. Det finnes mange beretninger om nær-døden-opplevelser der de beskriver himmelen, f.ex. på youtube, her er en kanal som har samlet noen: https://www.youtube.com/channel/UCyIstVbBhilo1gdUmazkReQ Og her: https://www.youtube.com/user/IANDSvideos/videos Mange som har skrevet bøker om det også. Anonymkode: c6b8a...183
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan godt gå med på at vi ikke har kropp i himmelen. At vi kanskje bare er sjeler som driver rundt. Men vi har jo personligheter likevel, fem år gamle meg er en annen enn voksne meg. Så hvilken "meg" er det som kommer opp? Den jeg var når jeg døde? Sånn at flesteparten er nittiåringer til sinns? Litt kjedelig hvis noen mistet foreldrene sine som barn, at man selv er nitti og foreldrene er i tyveårene liksom. Kan jeg treffe folk fra andre familier? Så gøy å plutselig snakke med Jeanne d'Arc. Anonymkode: 88801...f52 Det er sjelen som er i himmelen, ikke personligheten i dette livet. Jeg tror på reinkarnasjon, og at vi har mange liv med mange personligheter. Personligheten er på en måte en "drakt" som sjelen ikler seg mens den er i fysisk form. Tricia Barker, hvis' kanal jeg linket til over, hadde en nær døden opplevelse da hun lå på operasjonsbordet. Da hun kom tilbake og våknet fra narkosen spurte de henne hva hun het, og hun sa "hennes navn er", for hun ville ikke tilbake til den personligheten med alle hennes problemer osv, hun var nå identifisert som sjelen på andre siden. Anonymkode: c6b8a...183 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 Bibelen sier vel ingenting om reinkarnasjon? Anonymkode: 88801...f52 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sjelen som er i himmelen, ikke personligheten i dette livet. Jeg tror på reinkarnasjon, og at vi har mange liv med mange personligheter. Personligheten er på en måte en "drakt" som sjelen ikler seg mens den er i fysisk form. Tricia Barker, hvis' kanal jeg linket til over, hadde en nær døden opplevelse da hun lå på operasjonsbordet. Da hun kom tilbake og våknet fra narkosen spurte de henne hva hun het, og hun sa "hennes navn er", for hun ville ikke tilbake til den personligheten med alle hennes problemer osv, hun var nå identifisert som sjelen på andre siden. Anonymkode: c6b8a...183 Hvordan kunne jeg møte en fremmed, som jeg kjente igjen personligheten til da? Personligheten var virkelig kjent. Anonymkode: 2086d...326
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med å forstå konseptet "himmelen". Sånn jeg har blitt fortalt så kommer man til Guds rike og får møte igjen slektningene sine. Det høres jo fint ut. Men, hvis jeg skal møte igjen bestefar. Og bestefar skal møte igjen sine foreldre. Og de igjen skal møte sine besteforeldre... Hvilken "tidsalder" er folk i? Møter jeg bestefar som barn, ung eller gammel? Og hva med hans tippoldeforeldre? Og er liksom hele verden der, da? Fra Jesu tid og til nå? Det høres ut som litt mye folk. 😅 Skjønner ikke hvordan dette kan gi noen mening. Eller funke i det hele tatt. Anonymkode: 88801...f52 Når man dør havner man i dødsriket. Ingen kan få kontakt med deg da og du forblir der til du blir vekket opp igjen på dommens dag. Man vil da bli dømt etter sine gjerninger. KUN de som står skrevet i Livets bok vil få komme til den nye jorden. Ikke alle kjente og kjære, men KUN de som Gud har valgt ut. De som ikke er utvalgt vil "dø den andre død" og være tapt for alltid. Gud vet hvem som er hans folk. Det står at han vet hvordan vi er selv før vi ble formet i mors liv. Kun Guds folk vil ha den hellige ånd, høre hans ord og kjenne han. Det betyr altså ikke alle kristne, men kun de som er hans folk. Angående den nye jorden så vil Gud lage en ny jord der hans folk skal bo. Den vil være helt annerledes enn den som finnes nå. Den gamle jorden vil da være helt borte. Det står også at vi vil få nye kropper og bli som "engler". Ingen sorg vil eksistere lenger og Gud vil da bo sammen med menneskene. Alt dette er hentet fra bibelen. Anonymkode: 57588...df2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå