AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Ryddet i skapet forrige uke og fant en skviseflaske moss maktekstrakt jeg tror jeg brukte i brød for 2 år siden. Det står på korken best før 09.09.2018. Har siden jeg fant den og luktet på den hatt for meg at eg vil ha den i varm melk... har aldri prøvd det før, men fikk nå på kvelden etter å ha kastet opp, ekstremt lyst på maltekstrakten i varm melk. Er det ok å drikke den selv om den gikk ut for over 1,5 år siden? Eller må jeg kaste den? Anonymkode: 717cf...2df
Brunhilde Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Det er sannsynligvis helt ok å drikke så lenge det er "best før" og ikke "holdbar til" merking.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Det er så mye sukker i den (57%) at du kan se på den som naturlig konservert. Den vil tape seg på smak, men ikke bli dårlig på noen farlig måte. Anonymkode: ac5e3...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Det går nok fint, har brukt sirup utgått på dato mange ganger, ingen problemer med det i hvert fall. Helt ærlig er jeg mest spent på om det blir godt jeg, så oppdater gjerne når du har prøvd! Anonymkode: 7b321...e9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå