AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg traff en mann på en datingapp for et par uker siden. Møttes raskt, pga koronasituasjonen ikke hatt mye nærkontakt, men holdt hender og kyssa i går da vi var på tur. Vi har snakket om at vi ønsker å bli bedre kjent med hverandre, virker som vi begge trives i hverandres selskap. I dag fortalte han meg at han har stomi. Måtte fjerne tykktarmen pga sykdom for noen år siden. Han lurte på om jeg visste hva det var og om det var noe som forandret innstillingen min. Jeg vet bare at stomi er pose på magen og at det er i den avføring havner. Jeg vil gjerne være tolerant og "komme over" dette "sjokket" (eller overraskelsen"). Jeg vet godt at stomien ikke forandrer ens personlighet og at man kan være en bra person også med stomi, det er ikke det. Men for meg var dette noe som kom nært, fort, og jeg kan ingenting om det. Før han fortalte at han hadde stomi var jeg veldig tiltrukket av han. Merket at tiltrekningen falt litt, men kjenner meg selv såpass godt at jeg tror det kun handler om at dette er ukjent for meg. Det jeg lurer på, er om noen har erfaring med å ha sex med en med stomi? Hva er det viktig å huske på? Er det noe jeg som partner må være obs på? Anonymkode: 5d9a3...498
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Hvor lenge er det siden han fikk stomi, og hvor gammel er han? Anonymkode: 45889...f95
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Ikke noe annerledes. Bare litt mer hensyn til det. Skifte posen rett før og finne stillinger som ikke sjeners av posen. 😊 Anonymkode: 892b8...780 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Jeg har ikke hatt sex med en med stomi, men er sykepleier og kjenner godt til hva en stomi er. Ser vell egentlig ikke på stomi som en begrensning hvis man skal ha sex. Den sitter jo veldig godt fast, er hudfarget og den er jo ikke gjennomsiktig. Kan ikke se at det er noe spesielt du må tenke på. Anonymkode: 510cb...3cc 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge er det siden han fikk stomi, og hvor gammel er han? Anonymkode: 45889...f95 Hvordan det? Anonymkode: 5d9a3...498 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe annerledes. Bare litt mer hensyn til det. Skifte posen rett før og finne stillinger som ikke sjeners av posen. 😊 Anonymkode: 892b8...780 Men kan posen fylles med avføring mens vi har sex liksom? Lager det lyd? Lukter det? Sorry, er helt blank på dette! Anonymkode: 5d9a3...498
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe annerledes. Bare litt mer hensyn til det. Skifte posen rett før og finne stillinger som ikke sjeners av posen. 😊 Anonymkode: 892b8...780 Man kan også sette på en propp mens man har samleie og da trenger man ikke ha pose. Anonymkode: 30751...e74 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kan posen fylles med avføring mens vi har sex liksom? Lager det lyd? Lukter det? Sorry, er helt blank på dette! Anonymkode: 5d9a3...498 Om man har propp så er det ikke pose på under samleie og dermed kommer det heller ikke noe avføring ut. Du kan jo bare snakke med han om det du lurer på? Det beste er jo å være åpen om det du lurer på. Anonymkode: 30751...e74 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan det? Anonymkode: 5d9a3...498 Jeg tenkte på hvor lenge han har hatt det og om han er vant til den selv. Mannen min har, og det tok faktisk noen år før vi hadde sex igjen etter operasjonen. Han trengte å bli vant til den selv, og tror og tryggere i egen kropp når han ble eldre. Nå går det veldig fint:-) Lykke til:-) Anonymkode: 45889...f95 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Hvis han har stomipose, og ikke har satt inn eller har propp kan det komme lyd og lukt. De fleste med stomi har masse hjelp og informasjon fra sykehus og organisasjoner, og de tar også deres seksualitet på alvor. Lykke til! Anonymkode: 16d8f...bab
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man har propp så er det ikke pose på under samleie og dermed kommer det heller ikke noe avføring ut. Du kan jo bare snakke med han om det du lurer på? Det beste er jo å være åpen om det du lurer på. Anonymkode: 30751...e74 Ja, jeg vet jo at jeg kan spørre. Men vi er helt i starten av datingen liksom, og jeg er akkurat nå der at jeg trenger å fordøye dette. Anonymkode: 5d9a3...498
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte på hvor lenge han har hatt det og om han er vant til den selv. Mannen min har, og det tok faktisk noen år før vi hadde sex igjen etter operasjonen. Han trengte å bli vant til den selv, og tror og tryggere i egen kropp når han ble eldre. Nå går det veldig fint:-) Lykke til:-) Anonymkode: 45889...f95 Åja, sånn. Han er i 30-årene og har hatt den i 12 år ca. Takk for at du deler din erfaring! Aner ikke hvor han er når det kommer til selv-aksept eller om han har hatt noe intimt forhold til andre damer etter han fikk det. Har ikke snakka om det ennå. Anonymkode: 5d9a3...498
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg vet jo at jeg kan spørre. Men vi er helt i starten av datingen liksom, og jeg er akkurat nå der at jeg trenger å fordøye dette. Anonymkode: 5d9a3...498 Jeg synes spørsmålene dine er helt ålreite, og helt normale når man ikke vet noe om dette. Det er ikke alltid man har lyst til å dykke ned i sykdommene/tilstandene til folk med dem direkte, men faktisk lese seg opp litt først så man ikke virker helt "tapt bak en vogn". Anonymkode: 16d8f...bab 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 Var sammen med en som hadde stomi i mange år . Det var ikke noe problem . Problemet var at han hadde hatt kreft og blitt steril, så jeg måtte dessverre gjöre det slutt. Anonymkode: 7a6f9...b94
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, sånn. Han er i 30-årene og har hatt den i 12 år ca. Takk for at du deler din erfaring! Aner ikke hvor han er når det kommer til selv-aksept eller om han har hatt noe intimt forhold til andre damer etter han fikk det. Har ikke snakka om det ennå. Anonymkode: 5d9a3...498 Har han hatt den i 12-år er han helt sikkert trygg på dette selv. Ikke la dette stoppe deg om du ellers er tiltrukket av han🙂 Stomi er vårt minste problem i hverdagen:) Anonymkode: 45889...f95 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 Tusen takk AB over her (...bab) Jeg sitter her og googler og leser og ser youtube. Syns allerede jeg har blitt mer "vant" til det. Til deg over her med en mann med stomi- hvordan syns du det er å ha sex med ham da? I forhold til før han fikk det? Anonymkode: 5d9a3...498
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 Stor forskjell på ileostomi og kolostomi. Kolostomi er 1000 ganger lettere å leve med enn ilesotomi, og da finnes små caps, og tidligere plugger, avføring som vanlig, hva enn som er vanlig for personen. Generelt lettere å leve med. Jeg regner med han har ileostomi, hvis han har fjernet tykktarmen. Den er litt verre å leve med. Ja, det kan komme lyd, men de fleste lærer å kontrollere det nogenlunde med tvangsdiet, avføring skjer nesten konstant, men særlig i forbindelse med måltid. Når vi drikker væske så går den også gjennom tarmen, ikke bare via urinen. Det er ikke uproblematisk. Men det finnes magebelter, som han kanskje ikke har funnet enda. Da er posen ute av veien når man er intim. Finnes bedre belter i butikker i utlandet. https://www.glicoitaly.com/en/Ostomy-Bag-Belt-Blue I Norge får man elending lefse å bruke. Ellers finnes også finere stomiposer, til å ha utenpå posen som selger på nett fra utlandet, som oftest. Anonymkode: e6ac9...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man har propp så er det ikke pose på under samleie og dermed kommer det heller ikke noe avføring ut. Du kan jo bare snakke med han om det du lurer på? Det beste er jo å være åpen om det du lurer på. Anonymkode: 30751...e74 Propp er kun for de med kolostomi, de med ileostomi kan ikke bruke propp. Når jeg hadde utlagt tarm synes jeg å huske at de sluttet å selge propp også for de med kolostomi. Anonymkode: e6ac9...ff8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man har propp så er det ikke pose på under samleie og dermed kommer det heller ikke noe avføring ut. Du kan jo bare snakke med han om det du lurer på? Det beste er jo å være åpen om det du lurer på. Anonymkode: 30751...e74 Ikke pose på? Så tarmen er i fri / "på vift"? Anonymkode: f896e...dfb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke pose på? Så tarmen er i fri / "på vift"? Anonymkode: f896e...dfb Beklager, overse spørsmålet. Hadde et lite hjerneslag, og glemte i samme slengen at google finnes. Anonymkode: f896e...dfb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå