Gå til innhold

Karanteneskam

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å lese! Ta på deg briller! Les nedenfor! Det er de reglene som står nedenfor som gjelder!

korona-litt-mye-helt-avstand.png

Anonymkode: 3dd91...ea6

Nei hver enkelt butikk kan lage sine egne regler! Å det hadde du sett om du var smart nok til å klare å lese det som står i butikken. Men det er visst for mye å forvente av deg stakkar..

Anonymkode: 629d2...255

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du får skaffe deg briller å lese på en av de tusen plakatene de har hengt opp i butikken. Så ser du at folk som er i karantene selvfølgelig ikke har noe som helst å gjøre i butikken,de er ikke velkommen før karantenen er over. Det samme står det på apotekene at folk som er i karantene ikke får gå inn på apoteket.

Feil. Verken på butikkene eller på apoteket her står det slike plakater. Jeg tror du innbilder deg at alle butikker er som de du går på. Nå er det selvsagt mulig at du bor i en av de kommunene der kommuneoverlegen har bestemt at det er forbudt å gå i butikken dersom man er i karantene. Da kan det sikkert være slike plakater i alle butikkene i kommunen. 

Anonymkode: 79c3a...489

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er like regler over hele landet så trenger ikke prøve deg på dumme løgner!

Du tar feil. Noen kommuner har egne regler som er strengere enn de nasjonale. Ifølge de nasjonale er det lov å gå på butikken for å handle det nødvendigste om man er i karantene.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Noen kommuner har egne regler som er strengere enn de nasjonale. Ifølge de nasjonale er det lov å gå på butikken for å handle det nødvendigste om man er i karantene.

Ja for brus og sjokolade er jo heeeelt nødvendig for å overleve karantene..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger ikke gå til angrep bare fordi folk beviste en feil! De fleste av oss må på butikken for å kjøpe MAT for å overleve. Ikke sjokkis, selvom det er godt det og da..

Anonymkode: 1a609...8f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selv om du ikke liker det, så er det faktisk lov å handle på butikken mens man er i karantene. Så lenge man holder avstand og så lenge man ikke har noen symptomer. Noen butikker har hengt opp plakater om at folk som er i karantene ikke skal komme inni butikken, det betyr ikke at det er slik i alle butikker! Den ene butikken jeg handler i har slike plakater, en annen jeg pleier å handle i har IKKE slike plakater. 
Du kan gjerne mene at man ikke skal handle selv om man er i karantene, men det er faktisk lov - så lenge man holder avstand. 

Anonymkode: bd4b2...f80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke liker det, så er det faktisk lov å handle på butikken mens man er i karantene. Så lenge man holder avstand og så lenge man ikke har noen symptomer. Noen butikker har hengt opp plakater om at folk som er i karantene ikke skal komme inni butikken, det betyr ikke at det er slik i alle butikker! Den ene butikken jeg handler i har slike plakater, en annen jeg pleier å handle i har IKKE slike plakater. 
Du kan gjerne mene at man ikke skal handle selv om man er i karantene, men det er faktisk lov - så lenge man holder avstand. 

Når det står plakater som at det ikke er lov så kan du ikke bare velge å overse det nei.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke gå til angrep bare fordi folk beviste en feil! De fleste av oss må på butikken for å kjøpe MAT for å overleve. Ikke sjokkis, selvom det er godt det og da..

Jeg har ikke feil,i butikkene står det overalt at de som er i KARANTENE ikke har lov å gå inn i butikken.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det står plakater som at det ikke er lov så kan du ikke bare velge å overse det nei.

I DEN butikken ja! Men det er da andre butikker som ikke har de samme reglene..., herregud, nå gjør du deg bare vanskelig. 

FHI sier at man kan handle i matbutikken om det er nødvendig, selv om man er i karantene. Da går man på de butikkene som IKKE har slike plakater hengende. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke feil,i butikkene står det overalt at de som er i KARANTENE ikke har lov å gå inn i butikken.

Du snakker som om du har vært i alle butikker som finnes. Og dem er det mange av, så det finner jeg vanskelig å tro på gitt. Det som dog er lett å se, er hva myndighetene råder om karantene, det er vist tidligere i tråden. Så joda, du tar nok feil, det er jo til og med folk her som forteller at det ikke er tilfelle på butikken de har vært på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er visst du ikke kan lese! I butikkene står det krystallklart at folk som er i KARANTENE ikke har lov å være i butikken!

Står ikke en eneste plakat om det her hvor jeg bor! Og hvis du leser det som anonym ea6 har lagt ut et par ganger her så har folk i hjemmekarantene lov til å handle mat og gå på apoteket. Så ikke vær frekk! 

Anonymkode: 58b19...34e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de butikkene DU går på, mener du. Du er feil av deg å tro det er slik alle steder bare fordi det er slik i «dine» butikker. 

Skrevet

Det er lov å tenke selv.  Hvorfor så opptatt av reglene? 

Jeg ville selv aldri gått på butikken dersom jeg var i karantene.  Hvorfor skulle jeg utsette andre for en evt. smitte?  Jeg hadde fått noen andre til å handle for meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Jeg ville selv aldri gått på butikken dersom jeg var i karantene.  Hvorfor skulle jeg utsette andre for en evt. smitte?  Jeg hadde fått noen andre til å handle for meg. 

Enig. Men det som irriterer meg med denne tråden er at noen insisterer på at slik det er i hens butikk, slik er det i alle butikker i hele landet. Mulig det bare er en av disse som er ute etter noen og krangle med.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Zienna skrev:

Endelig en oppgående person takk! Nå tilbyr jo butikkene å kjøre varene hjem også så er ingen unnskyldning lenger for å gå i butikken når en er i karantene. Selv om en føler seg frisk så kan du likevel være syk uten å vite det å dermed smitte folk. Så en god regel er holde seg unna butikker når en er i karantene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt irrelevant at butikkene lager infoskriv. De kan ikke overprøve Fhi uansett. Når lokale butikker og tante Sofier lager egne strenge regler er det til mer skade enn hjelp. 

Eks: mille er i karantene etter en tur. Hun føler seg som alle andre friske, men er ikke testet. Dessverre har hun covid 19. Hun drar på kiwi, men idet hun kommer inn ser hun et skilt. Mille drar da til neste butikk og møter samme skilt og må på en tredje butikk. På denne runden har Mille i snitt sannsynligvis tatt seg i fjeset, kanskje hostet, men støtt på flere folk enn hun ville gjort om hun kun gikk på kiwi. 

Følg rådene til Fhi. 

Anonymkode: ff23f...2a9

• Opprett ny...