AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg kom hjem fra reise for ti dager siden. Har vært frisk hele tiden, men har selvfølgelig holdt meg hjemme i karantene. I dag var jeg på butikken for første gang, da jeg leste at de i karantene uten symptomer kunne handle "nødvendigheter". Jeg holdt avstand og tok kun i de tingene jeg handlet. Kjøpte 6 ting. Selvfølgelig traff jeg en kollega på vei ut. Han så skikkelig dømmende på meg: "Har ikke du vært på reis? Når kom du hjem?" "Søndag 22 mars" svarte jeg. Så sa han bare "jaha" og gikk inn. Så nå fikk jeg skikkelig angst. Burde jeg ikke gjort dette? Moren min har handlet til meg tidligere, men nå er hun i karantene selv. Anonymkode: 4e2de...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Karanteneskam? Nei. Det smarteste er jo å få andre til å handle for seg, men for noen er det vanskelig å få til. I noen kommuner har kommuneoverlegen bestemt at de i karantene har ikke skal gå i butikken. Det gjelder også i min kommune. Her handler frivillige fra Røde Kors til de som ikke har noen til å handle for seg. Så vil man vite om det er ok å gå på butikken når man er i karantene kan man sjekke sin kommunes infoside. Synes kommuneoverlegen det er greit, er det de nasjonale retningslinjene som gjelder. Så får nå bare folk glo stygt om de absolutt vil. Anonymkode: 79c3a...489 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Uff, jeg skrev det over. Slettet og omformulerte meg, og glemte korrekturlese 🙄, «har» i linje 4 skal bort. Anonymkode: 79c3a...489 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Noen butikker er litt strengere enn andre. Min lokale butikk vil ikke ha noen som er i karantene inn. Anonymkode: 45bb8...8f3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Å folk lurer på hvorfor det sprer seg så fort..Svaret er nok fordi idiotene som er er i karantene ikke er smart nok til å skjønne at de KUN skal holde seg hjemme når de er i karantene!! Anonymkode: 629d2...255 8
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å folk lurer på hvorfor det sprer seg så fort..Svaret er nok fordi idiotene som er er i karantene ikke er smart nok til å skjønne at de KUN skal holde seg hjemme når de er i karantene!! Anonymkode: 629d2...255 Og det har du bestemt? FHI skriver at de i karantene uten symptomer kan handle det mest nødvendige i butikken. Og folk lurer på hvorfor vi har så mye psykiske problemer i dette samfunnet. Det er på grunn av folk som deg som bare er frekke og lager kvalme. 13
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev: Og det har du bestemt? FHI skriver at de i karantene uten symptomer kan handle det mest nødvendige i butikken. Og folk lurer på hvorfor vi har så mye psykiske problemer i dette samfunnet. Det er på grunn av folk som deg som bare er frekke og lager kvalme. Hva med å lese hva det står på plakatene i butikken?? Der står det krystallklart av folk som er i karantene ikke har lov å være i butikken! Anonymkode: 629d2...255 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Og det har du bestemt? FHI skriver at de i karantene uten symptomer kan handle det mest nødvendige i butikken. Og folk lurer på hvorfor vi har så mye psykiske problemer i dette samfunnet. Det er på grunn av folk som deg som bare er frekke og lager kvalme. Folk skjønner ikke forskjellen på karantene og isolasjon vet du... Anonymkode: 58b19...34e 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å folk lurer på hvorfor det sprer seg så fort..Svaret er nok fordi idiotene som er er i karantene ikke er smart nok til å skjønne at de KUN skal holde seg hjemme når de er i karantene!! Anonymkode: 629d2...255 Nå sprer du desinformasjon. Nedenfor ser du av plakaten til folkehelseinstituttet hvor det klart står at når du er i hjemmekarantene så kan du gjøre nødvendige ærend. Ikke lat som du er ekspert når du helt klart ikke er det. Du bør ikke skrive om at andre ikke er smarte nok eller at de er idioter.. Anonymkode: 3dd91...ea6 16
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk skjønner ikke forskjellen på karantene og isolasjon vet du... Anonymkode: 58b19...34e Er visst du ikke kan lese! I butikkene står det krystallklart at folk som er i KARANTENE ikke har lov å være i butikken! Anonymkode: 629d2...255 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å lese hva det står på plakatene i butikken?? Der står det krystallklart av folk som er i karantene ikke har lov å være i butikken! Anonymkode: 629d2...255 Hvordan vet du hvilken butikk TS har vært i? Jeg har ikke sett slike plakater i butikkene her ihvertfall. Er det slik som dette du er som person? For da bør ivertfall du isolere deg, for alles beste. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev: Hvordan vet du hvilken butikk TS har vært i? Jeg har ikke sett slike plakater i butikkene her ihvertfall. Er det slik som dette du er som person? For da bør ivertfall du isolere deg, for alles beste. du får skaffe deg briller å lese på en av de tusen plakatene de har hengt opp i butikken. Så ser du at folk som er i karantene selvfølgelig ikke har noe som helst å gjøre i butikken,de er ikke velkommen før karantenen er over. Det samme står det på apotekene at folk som er i karantene ikke får gå inn på apoteket. Anonymkode: 629d2...255 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er visst du ikke kan lese! I butikkene står det krystallklart at folk som er i KARANTENE ikke har lov å være i butikken! Anonymkode: 629d2...255 Det er ikke varehandelen som er myndigheten som setter karantenereglene det er helsemyndighetene. Vi skal forholde oss til regjeringen og Folkehelseinstituttet ikke til forståsegpåere og bedrevitere på KG eller på Coop. Anonymkode: 3dd91...ea6 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: du får skaffe deg briller å lese på en av de tusen plakatene de har hengt opp i butikken. Så ser du at folk som er i karantene selvfølgelig ikke har noe som helst å gjøre i butikken,de er ikke velkommen før karantenen er over. Det samme står det på apotekene at folk som er i karantene ikke får gå inn på apoteket. Anonymkode: 629d2...255 Jeg har linser og ser vanvittig godt! Det er ikke slike plakater her heller, men det står plakater om håndvask og at man ikke skal komme inn med symptomer! Når det er sagt bør man jo prøve å få andre til å handle for seg i hjemmekarantene! Anonymkode: 14aa6...6c6 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: du får skaffe deg briller å lese på en av de tusen plakatene de har hengt opp i butikken. Så ser du at folk som er i karantene selvfølgelig ikke har noe som helst å gjøre i butikken,de er ikke velkommen før karantenen er over. Det samme står det på apotekene at folk som er i karantene ikke får gå inn på apoteket. Anonymkode: 629d2...255 Herremin, er du høy på noe? Du forstår at det er mer enn én butikk her i landet? Og de forskjellige butikkene kan ha forskjellige regler? Klarer du å se for deg dette scenarioet: Butikken DU går på tillater ikke folk i karantene. En ANNEN BUTIKK (altså ikke den butikken du går på) tillater folk i karantene, så lenge de vasker seg og holder avstand. Jeg skal gi deg noen minutter. 10
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Å folk lurer på hvorfor det sprer seg så fort..Svaret er nok fordi idiotene som er er i karantene ikke er smart nok til å skjønne at de KUN skal holde seg hjemme når de er i karantene!! Anonymkode: 629d2...255 Men man behøver jo ikke å være syk for å sitte i karantene, dessuten sprer det seg ikke spesielt fort, snarere tvert imot. Anonymkode: 591b2...001 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Å folk lurer på hvorfor det sprer seg så fort.. Anonymkode: 629d2...255 Er det virkelig noen som lurer på det?! Det har jeg faktisk ikke sett et eneste spørsmål om, selv ikke her inne på forumet.. Anonymkode: 1a609...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 5 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Herremin, er du høy på noe? Du forstår at det er mer enn én butikk her i landet? Og de forskjellige butikkene kan ha forskjellige regler? Klarer du å se for deg dette scenarioet: Butikken DU går på tillater ikke folk i karantene. En ANNEN BUTIKK (altså ikke den butikken du går på) tillater folk i karantene, så lenge de vasker seg og holder avstand. Jeg skal gi deg noen minutter. Det er like regler over hele landet så trenger ikke prøve deg på dumme løgner! Anonymkode: 629d2...255 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men man behøver jo ikke å være syk for å sitte i karantene, dessuten sprer det seg ikke spesielt fort, snarere tvert imot. Anonymkode: 591b2...001 Nei men du er i karantene av en grunn så hvorfor ta sjansen på å smitte mange andre?? Foreldrene mine kom nylig hjem fra Spania som har veldig mange smittende,vil du virkelig møte på de på butikken mens de er i karantene?? Det vil hvertfall ikke jeg,for de KAN være smittet. Heldigvis tar de karantenen på alvor å får mat/varer levert på døren til karantenen er over. Anonymkode: 629d2...255
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er like regler over hele landet så trenger ikke prøve deg på dumme løgner! Anonymkode: 629d2...255 Lær deg å lese! Ta på deg briller! Les nedenfor! Det er de reglene som står nedenfor som gjelder! Anonymkode: 3dd91...ea6 6
Anbefalte innlegg