AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg spørr bare, er du villig til å ta en koronavaksine som er laget i hastverk og ikke testet ut ordentlig? Før en vaksine er helt sikker, tar det minst 10 år med arbeid. Skal vi vente 10år på en korona-vaksine, eller kan vi ikke lære noe annet av den krisen vi er i, som hvordan vi behandler dyrene og planeten? OG er virkelig penger så viktig? Hvorfor borrer vi stadig opp mer olje? Nå har jo også norske oljearbeidere dratt ut av landet til India som et eksempel,for å borre opp olje der, og i India er ikke havet spesielt rent. Er du villig til å ta en korona-vaksine når bivirkningene ikke er testet fullt ut, for så å mulig ende opp med å få en sykdom som følge av den? Sykdommen kan like så være ms, me, eller narkolepsi, migrene eller noe annet som gjør at du ikke kan stå i jobben, men må bli uføretrygdet? Hvordan sluttet svineinfluensaen? Gikk ikke svineinfluensa over en gang? Jeg er av mening at de tiltakene som er satt i gang av myndighetene, dem hjelper på til å bremse/stoppe viruset. Viruset kan bare overleve i 2 dager på en overflate som papir eller plast, og når folk isolerer seg, så begrenser og stoppes spredning. Så det hjelper på, det å holde avstand. En dag vil viruset gå over. Det har begynt å gått nedover i Kina i begynnelsen av mars, hvor det der startet i desember 2019. Fant en artikkel som var fra 19 mars, som sier at ingen nye smittetilfeller er registrert så denne isolasjonen den hjelper på. https://edition.cnn.com/2020/03/19/asia/coronavirus-covid-19-update-china-intl-hnk/index.html Er det da nødvendig med vaksine, eller er det vaksine-arbeidet som nå holdes på, helt unødvendig arbeid og fokus? Anonymkode: 49ad8...725 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Jeg husker alle de folkene som endte opp med ME og narkolepsi etter den svineinfluensa vaksinen, jeg er redd "nyere" vaksiner, jeg velger nesten å satse på at jeg klarer å ri denne drittkoronaen av fremfor å ta en vaksine jeg ikke vet følgene til fordi den er laget fort. Jeg er ikke vaksinemotstander. Anonymkode: 6ac1f...201 16
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg husker alle de folkene som endte opp med ME og narkolepsi etter den svineinfluensa vaksinen, jeg er redd "nyere" vaksiner, jeg velger nesten å satse på at jeg klarer å ri denne drittkoronaen av fremfor å ta en vaksine jeg ikke vet følgene til fordi den er laget fort. Jeg er ikke vaksinemotstander. Anonymkode: 6ac1f...201 Sant ja. Jeg er heller ikke vaksinemotstander som mot polio, kusma som er helt andre sykdommer enn det som korona og svineinfluensa som er en årsak som følge av hvordan vi har behandlet planeten/dyrene, men er likevel skeptisk til vaksiner som lager i hastverk. Anonymkode: 49ad8...725 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Jeg er heller ingen vaksinemotstander og tenker det samme som en over her at dette håper jeg kroppen greier å takle. Det er mange som ble varig syke av svineinflu.vaksinen. Det kommer an på om jeg ligger dausjuk, for da må jeg kanskje velge pest eller kolera. Anonymkode: 31a3b...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Det er ikke alle vaksiner som bruker minst 10 år på å bli sikre. Mange kan utvikles fra en base som allerede er sikker, og da tar det kortere tid. Dersom jeg stoler på dem som sier den er trygg om den kommer en gang, kan jeg ta den, men hvis ikke jeg stoler på dem, tar jeg den sikkert ikke. Jeg driver mye med kildekritikk i jobb. Anonymkode: ea75a...c50 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 Nei, svineinfluensaen har ikke forsvunnet, den surrer rundt enda. En bekjent fikk konstatert svineinfluensa tidligere i år. Men det var vel såpass mange som vaksinerte seg, at den ikke får ordentlig tak igjen. Jeg tok vaksinen, fordi jeg dengang som nå, var i risikogruppen. For min del , gikk det helt greit. Kommer det en vaksine mot Corona, kommer jeg også til å ta den. Valget er ikke vanskelig, når jeg er i risikogruppen og dessuten alenemor til små barn. Tenker at de slipper ikke løs en vaksine hvis den er livsfarlig. Noe Corona muligens ville være hvis jeg fikk det. Men jeg synes alt som sprøytes inn i kroppen og forblir der, er litt skummelt. Anonymkode: 4ac7c...37a 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 Nei, ikke faen! Er i mot vaksiner generelt. Anonymkode: e0b49...475 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke faen! Er i mot vaksiner generelt. Anonymkode: e0b49...475 Tenk om alle hadde vært det. Da hadde det ikke vært så mange gamle og svake folk her, og færre hadde sikkert blitt alvorlig syke av korona. Anonymkode: ea75a...c50 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 Jeg er en av dem som ble skadet av vaksine mot svineinfluensa (dog ikke godkjent fra Norsk Pasientskadeerstatning) men hadde tatt vaksine. Jeg kan da ikke være så uheldig å få vaksineskade igjen. Anonymkode: b331e...c6d 2
Gjest Tamsi Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om alle hadde vært det. Da hadde det ikke vært så mange gamle og svake folk her, og færre hadde sikkert blitt alvorlig syke av korona. Anonymkode: ea75a...c50 Nei, og det hadde nok ikke vært så mange av oss yngre heller, siden en mye større av foreldrene våre hadde dødd av barnesykdommer Vet ikke om jeg ville tatt den, kanskje om jeg hadde vært gammel eller i risikogruppe. Var det andre retningslinjer ved svineinfluensaen forresten? Det tok vel ikke over et år å lage den?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 Vaksiner taes ikke i bruk før man vet de er sikre. Det gjelder også coronavaksine. Det går raskere å få den testet, fordi man ikke går så mange runder med dyretesting på den, som ved andre. Man begynner med smådyr, så tester man på mennesker. Folk med vaksineskrekk tror på mye rart om vaksiner, som ikke har hold i virkeligheten. De som er «misjonerende» vaksinemotstandere kan ødelegge både liv og helse til andre. Jeg har selvsagt tatt alle vaksiner som anbefales å ta, og jeg har også tatt influensavaksine et par ganger jeg ikke hadde tid å bli hjemmeværende i et par uker. Jeg antar at vaksinemotstandere nå kommer til å skrike og bære seg mot meg. Eller verre, trolle. Det nytter ikke på meg. Jeg kommer ikke til å svare dere. Anonymkode: 5a4ec...93f 9
Helena0102 Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Det er et vanskelig dilemma med vaksine Vs ikke vaksine, jeg er i utgangspunktet kritisk, MEN noe som burde komme mere frem er at også mange av de som får virus ender opp med kroniske sykdommer som i værste fall kan føre til uføretrygd. Så det er ikke bare vaksinen som kan føre til det. Hvis man ser på de forskjellige virusinfeksjoner som gir kroniske symptomer, etter definisjon +6 måneder etter: EBV: 11% Q fever: 11% Ross River Virus: 11% West Nile Virus: 31% SARS: 87% Ebola: 90% COVID-19: Vi aner ikke. Jeg kjenner ikke tallene for kroniske symptomer forårsaket av vaksine, men dette er tallene på kroniske symptomer forårsaket av viruset i seg selv! Corona er ikke bare et spørsmål om liv og død, eller et virus som går hardt utover bare de eldre. Jeg syns man også må begynne å forske på ettervirkningene som kan ødelegge mange år av et liv, eller for mange resten av livet, og ikke bare spørsmålet om liv og død. De kroniske symptomene som kan oppstå av disse virusinfeksjonene er særlig hodepine, muskelsvekkelse, leddsmerter, energisvikt/alvorlig utmattelse, brystsmerter, synsproblemer og andre nevrologiske og autoimmune lidelser. Det er noe unge bør tenke mere på før de sier at viruset er mest farlig for eldre, beskytt dere, for dere vil ikke miste livet til kronisk og funksjonshemmende sykdom. Over til det andre temaet i HI: Ja jeg håper at menneskeheten begynner å tenke på en annen måte nå, mindre kapitalistisk og mere miljøvennlig, dyrevennlig og menneskevennlig. Verden må gå rundt på en annen måte. Jeg syns serien Line fikser maten var veldig interessant og inspirerende om alt fra mat til industri til miljø til fremtiden! https://tv.nrk.no/se?s=line-fikser-maten 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Nei, det får risikogruppen ta. Jeg tar kun vaksiner som er nødvendige. Anonymkode: 4aaa5...d43 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 Jeg tar ikke vaksiner som ikke er nødvendige for MEG. Jeg jobber i helsevesenet og vi ble prakket på oss influensa vaksine. Jeg nektet å ta den da 3 stk ble drit syke etter vaksinen. Hadde jeg selv vært i risikosone for å dø av influensa hadde jeg tatt den. Men jeg ofrer ikke min egen helse for noen som alerede er syke, ja, så egoistisk er jeg. Jeg hadde heller ikke tatt korona vaksine, hadde heller satset på å enten ikke få korona i det heletatt, eller overleve den. Jeg ofrer som sagt ikke mitt liv som en frisk person for noen som er syke og muliggens ikke har veldig mange år igjen uansett. Jeg er ikke vaksine motstander og tar alle vaksiner som er godt utprøvd. Har tatt HPV vaksinene, og alle obligatoriske vaksiner, men utover det, nei. Stappe ting man ikke vet hva er inn i kroppen? Nei takk ass! Anonymkode: 56223...c65 4
Silva Pluvialis Skrevet 1. april 2020 #17 Skrevet 1. april 2020 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som ble varig syke av svineinflu.vaksinen. Anonymkode: 31a3b...bbc Mange? Færre enn 0.01% av de 2.2 millionene som tok svineinfluensavaksinen ble dokumentert varig syke. Det var også mange som ble varig syke av svineinfluensaen som ikke tok noen vaksine, for å ikke nevne de som døde, stort sett bare barn og unge voksne, så det er jo også en faktor. Sjansen for å få Covid-19 før eller siden er ca 50/50. Det snakkes allerede om en lang rekke potensielle senskader hvis man har fått viruset og overlevd. Skal man bruke svineinfluensavaksinenen som argument for at en Covid-19 vaksine KAN være like skummel, men sannsynligvis er langt tryggere basert på tidligere erfaringer og bedre teknologi, så bør altså sjansen for å få Covid-19 å ikke få noen som helst alvorlige senskader eller død eller risikere å smitte noen andre som heller ikke kan få noen skader eller død, altså være mindre enn 0.01%. Det regnestykket går ikke i vaksinemotstanderene sin favør for å si det slik. Anonymkode: fc889...7b7 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av dem som ble skadet av vaksine mot svineinfluensa (dog ikke godkjent fra Norsk Pasientskadeerstatning) men hadde tatt vaksine. Jeg kan da ikke være så uheldig å få vaksineskade igjen. Anonymkode: b331e...c6d Det er fordi produsenten som solgte vaksinen hadde fått en avtale med norske myndigheter, som fraskrev dem alt ansvar ved eventuelle skader, slik at de slapp å få erstatningskrav hvis det ble aktuelt. Produsenten het glaxosmithcline (vet ikke om jeg stavet det helt riktig), men har nå skiftet navn. Anonymkode: 16ac1...49a 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tar ikke vaksiner som ikke er nødvendige for MEG. Jeg jobber i helsevesenet og vi ble prakket på oss influensa vaksine. Jeg nektet å ta den da 3 stk ble drit syke etter vaksinen. Hadde jeg selv vært i risikosone for å dø av influensa hadde jeg tatt den. Men jeg ofrer ikke min egen helse for noen som alerede er syke, ja, så egoistisk er jeg. Jeg hadde heller ikke tatt korona vaksine, hadde heller satset på å enten ikke få korona i det heletatt, eller overleve den. Jeg ofrer som sagt ikke mitt liv som en frisk person for noen som er syke og muliggens ikke har veldig mange år igjen uansett. Jeg er ikke vaksine motstander og tar alle vaksiner som er godt utprøvd. Har tatt HPV vaksinene, og alle obligatoriske vaksiner, men utover det, nei. Stappe ting man ikke vet hva er inn i kroppen? Nei takk ass! Anonymkode: 56223...c65 Anbefaler deg å finne deg en jobb utenfor helsevesnet. Du er tydeligvis ikke informert nok on hvorfor man tar vaksinen. Det er for flokkimunitet og for å vmbeskytte pasienten dine. Tenk om du møter på jobb og har begynnende influensa og smitter noen, som kan få alvorlige senskader eller dø av det? Anonymkode: b0a5a...398 9
Anbefalte innlegg