Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dattern min er midt i en "behandlingsperide" for kviser og bruker MD Formulation Glycare Lotion i tillegg til rens fra samme merket. Hun bruker en dagkrem fra Avene. Hun er veldig fornøyd med resultatene og jeg ser huden er blitt finere.

Jeg er litt redd for at noe "galt" skal skje, siden jeg har hørt at man egentlig ikke bør bruke MD Formulation Glycare Lotion og utsettes for sollys samtidig. Datteren min har ikke lyst til å slutte med dette produktet om sommeren siden det hjelper såpass godt på huden hennes.

På flasken står det at man skal bruke SPF 15 eller stekere solfilter under bahandling. Er dette nok? Kan datteren min bruke solkrem/dagkrem med SPF 15(eller mer) og være trygg?

Er det noe annet hun bør huske på iforhold til dette og sol?

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen er vel at det er syre i dsse produktene, som gjør at huden er ekstra utsatt for å bli brent. Selv bruker jeg bare maska, men bruker den ikke på morgenen dersom jeg skal ut i sola, da venter jeg heller til kvelden. Vil tro, men kan ikke garantere selvfølgelig, at faktor 15 er tilstrekkelig, for det er jo det det står på pakningen. Men jeg ville nok hørt med hudpleieren i og med at hu bruker så mye i serien. Kanskje hun kan bruke rensen ( de av produktene som skylles av igjen), men droppe kremen når det er finvær? Lykke til!

Gjest Gjesta
Skrevet

Dagkrem med faktor 15 er ikke nok!!! Da kan hun bli alvorlig brent. Hun bør bruke en separat solkrem, aller helst med faktor høyere enn 15, også pga faren for pigmentflekker. Kanskje helst så høy som faktor 30. Hun bør kanskje ikke ligge noe særlig i sola. Bruker hun glycare både natt og dag? Kanskje kutte ned til bare å bruke om kvelden?

Selv bruker jeg MD Formulations mot tørr hud, og tar rett og slett en pause i sommermånedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...