AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jaja, da fikk jeg SMS i dag fra Bjørknes om at det ikke blir noen eksamen i april. Jeg har ikke før i mai, men nå tror jeg faktisk løpet er kjørt, de kan vel ikke opprettholde bare noen eksamener? Noen her som har fått samme beskjed og skulle hatt eksamen i april? Anonymkode: c8402...867
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Det er fylke som arrangerer eksamen for privatister. Hva bjørknes måtte finne på å gjøre spiller ingen rolle. Anonymkode: 73eec...386
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er fylke som arrangerer eksamen for privatister. Hva bjørknes måtte finne på å gjøre spiller ingen rolle. Anonymkode: 73eec...386 De skriver at det er beskjed fra privatistkontoret, altså ikke bare noe som Bjørknes har funnet på.... Anonymkode: c8402...867 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fylke som arrangerer eksamen for privatister. Hva bjørknes måtte finne på å gjøre spiller ingen rolle. Anonymkode: 73eec...386 Det er fylke som har avlyst eksamen (om du blar deg inn på Oslo Kommune sine hjemmesider så står det at de avlyser alle eksamener i april fordi at de ikke kan gjennomføres på en forsvarlig måte og avventer mer informasjon fra Kunnskapsdepartementet om veien videre). Bjørknes er nok bare en som videreformidler til sine elever. Anonymkode: 71e70...693
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Har en eksamen 29.04 som ikke gjennomføres, men de skrive at de håper at den kan gjennomføres senere i år. Utsatt på ubestemt tid. Er vel så de slipper tilbakebetale for avlyst eksamen. Det er privatistkontoret som har avlyst, ikke den enkelte skole. For min del er smittevern viktigere enn å ta eksamen nå i vår, men synes det er vanskelig når det et så usikkert. Anonymkode: f44ea...5e8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Syns dette begynner å bli tåpelig. I første omgang gjelder dette kun privatister i Oslo som har fått satt opp eksamen i april. Jeg er en av dem. Enten så må alle privatister i landet få gjennomføre (via Teams f.eks når det kommer til muntlig) eller så gjør ingen det. Kan ikke være sånn at noen ikke får søkt utdanning fordi de uheldigvis fikk eksamensdato i april, mens andre som var heldig og fikk dato i mai og juni får gjennomføre og dermed søkt. Alle eller ingen er det eneste rettferdige (etter min mening). Anonymkode: 665b9...5ae
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns dette begynner å bli tåpelig. I første omgang gjelder dette kun privatister i Oslo som har fått satt opp eksamen i april. Jeg er en av dem. Enten så må alle privatister i landet få gjennomføre (via Teams f.eks når det kommer til muntlig) eller så gjør ingen det. Kan ikke være sånn at noen ikke får søkt utdanning fordi de uheldigvis fikk eksamensdato i april, mens andre som var heldig og fikk dato i mai og juni får gjennomføre og dermed søkt. Alle eller ingen er det eneste rettferdige (etter min mening). Anonymkode: 665b9...5ae De forsøker å finne best mulige løsninger ut fra den situasjonen vi i. Per nå ser de ikke at det er forsvarlig ut fra et helsemessig ståsted å avholde eksamener i Oslo i april, men vi får kanskje hatt den senere på våren. Det er selvfølgelig kjempe kjedelig for oss som er berørt, men det er mange som er berørt nå på ulike måter over hele landet (og verden), men det er ikke som de avlyser bare for å være kjipe. Er for øvrig helt uenig med deg om at det bør være alle eller ingen. For helheten er det bedre om noen for avlagt eksamen enn ingen. Skulle man brukt logikken din burde firmaer heller permittere alle ansette, selv om de kan holde det gående dersom de kun permitterer noen? Anonymkode: f44ea...5e8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De forsøker å finne best mulige løsninger ut fra den situasjonen vi i. Per nå ser de ikke at det er forsvarlig ut fra et helsemessig ståsted å avholde eksamener i Oslo i april, men vi får kanskje hatt den senere på våren. Det er selvfølgelig kjempe kjedelig for oss som er berørt, men det er mange som er berørt nå på ulike måter over hele landet (og verden), men det er ikke som de avlyser bare for å være kjipe. Er for øvrig helt uenig med deg om at det bør være alle eller ingen. For helheten er det bedre om noen for avlagt eksamen enn ingen. Skulle man brukt logikken din burde firmaer heller permittere alle ansette, selv om de kan holde det gående dersom de kun permitterer noen? Anonymkode: f44ea...5e8 Som jeg skrev i innlegget mitt håper jeg at det kan gjennomføres ved hjelp av digitale løsninger som Teams eventuelt og at dermed alle får gjennomført. Når det kommer til parallellen du trekker mellom det jeg skrev og permittering så skjønner jeg hvor du vil og er delvis enig med deg. Men jeg hadde heller foretrukket en løsning hvor man kuttet i lønnen til samtlige i bedriften tilsvarende det man ville spart seg for ved å permittere noen få. På den måten ville man sluppet unna å permittere noen. Men dette er uansett veldig hypotetisk men understreker bare mitt syn på saken; å etterstrebe løsninger som gjør minst mulig skade for flest mulig. Anonymkode: 665b9...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan ikke være sånn at noen ikke får søkt utdanning fordi de uheldigvis fikk eksamensdato i april, mens andre som var heldig og fikk dato i mai og juni får gjennomføre og dermed søkt. Alle eller ingen er det eneste rettferdige (etter min mening). Det skjønner jeg godt, at du mener det. Men hvis man ser litt på samfunnsnytten det faktisk er å få i det minste en del av elevene/studentene videre på studier eller ut i arbeid (fordi de får avsluttet studiene), så er det mye bedre enn at vi skal nekte alle eksamen fordi det blir mest rettferdig. Det er noe dritt på enkeltpersonnivå, men hvis man ser litt større på det så er det en selvfølge at vi må prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. At noen går videre, er bedre enn ingen - selv om det helt klart er urettferdig. Håper virkelig de får arrangert alternativer til måter å ta eksamen på, samt utsette eksamener til utover sommeren. Anonymkode: b8a38...8a3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev i innlegget mitt håper jeg at det kan gjennomføres ved hjelp av digitale løsninger som Teams eventuelt og at dermed alle får gjennomført. Når det kommer til parallellen du trekker mellom det jeg skrev og permittering så skjønner jeg hvor du vil og er delvis enig med deg. Men jeg hadde heller foretrukket en løsning hvor man kuttet i lønnen til samtlige i bedriften tilsvarende det man ville spart seg for ved å permittere noen få. På den måten ville man sluppet unna å permittere noen. Men dette er uansett veldig hypotetisk men understreker bare mitt syn på saken; å etterstrebe løsninger som gjør minst mulig skade for flest mulig. Anonymkode: 665b9...5ae OK, jeg seg poenget ditt Henrik Aasheim sier på Debatten at privatisteksamener skal avholdes som normalt. Så enten vet han noe vi ikke vet enda mtp på løsning, eller så sover han i timen om han ikke har fått med seg at 2000 eksamener er avlyst i Oslo i dag. Håper det er førstnevnte. Anonymkode: f44ea...5e8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK, jeg seg poenget ditt Henrik Aasheim sier på Debatten at privatisteksamener skal avholdes som normalt. Så enten vet han noe vi ikke vet enda mtp på løsning, eller så sover han i timen om han ikke har fått med seg at 2000 eksamener er avlyst i Oslo i dag. Håper det er førstnevnte. Anonymkode: f44ea...5e8 Når sa han det? Anonymkode: 77fe8...3b5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når sa han det? Anonymkode: 77fe8...3b5 Debatten som gikk i kveld. Han har også svart det på et innsendt spørsmål, forsøker legge ved skjermbilde. Anonymkode: f44ea...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Debatten som gikk i kveld. Han har også svart det på et innsendt spørsmål, forsøker legge ved skjermbilde. Anonymkode: f44ea...5e8 What jeg blir så forvirret! Anonymkode: 77fe8...3b5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Fikk SMS istad om at eksamen skal gjennomføres som planlagt her (Innlandet). Så jeg er happy Anonymkode: 2a74b...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå