AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Er dette egentlig greit? Jeg ser det hver dag, når jeg går tur med babyen min. De er alltid alene ute og leker. Har aldri sett foreldrene... Anonymkode: 623e1...737
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Nei ring barnevernet asap Anonymkode: 18212...c87 1
Noldus Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Mine har også vært alene ute på den alderen. Jeg var som oftest på kjøkken og hadde grei oversikt. Tenker det har mye å si hvor en bor? 5
Mrs Robinson Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Hadde ikke turt med en toåring. En femåring klarer fint leke alene ute, men hvem er ansvarlig hvis det skulle skje noe med 2-åringen? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Hvor lang tid bruker du på å gå forbi der da? Her jeg bor kunne jeg nok latt toåring med storesøsken sitte aleine i sandkassa eller i hagen en stund mens jeg rydda litt f.eks. Har full oversikt fra vinduene. Og storesøskenet sier alltid ifra om det er noe mens jeg ikke er rett ved dem. At de er ute alene mens du går forbi betyr ikke at de er ute alene i flere timer. Anonymkode: f0ffc...748 10
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Det er heilt normalt her ute på bygda. Ikkje trafikk, løshunder, vann eller elver. Normale barn oppsøker og vaksne etter ei stund, fleste familiar har og ein dagsrytme, så dei reke ikkje rundt ute å leika i timesvis utan å få kjærlighet, mat og oppdragelse. Ville ikkje turd det i ein by. Anonymkode: 2a401...a68 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Mine er det. Blindvei og kan se hele hagen innenfra. Så hvorfor ikke? Hadde det der i mot vært rett ved en stor vei og mulighet før å løpe på veien eller noe hadde jeg lært det være Anonymkode: d817c...996 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Jeg bor i byen i er stort borettslag, ikke så uvanlig her heller Anonymkode: 790cb...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Femåring er greit til en viss grad, men ikke i disse dager. Her ser jeg daglig barn i alderen 5-10 som får være ute alene. Foreldrene sender ut ungene mens de sitter inne og jobber. Og ungene leker 10-15 stykker sammen. 🙄🙄🙄 Har spesielt lagt merke til en niåring som jeg i løpet av siste uka har sett leke diverse leker der han og ti ulike venner har mye fysiske berøringer. Lurer på i hvilken grad foreldrene er klar over det. Her kan jeg ikke sende ut tiåringen alene fordi diverse gutter i klassen ikke respekterer avstandsregelen. Anonymkode: 27d03...e89 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Sikker på at de er 2 år og 5 år? 😅 mine på 9 år og 5 år leker alene sammen, men begge er veldig lav (9åringen er lavest i sin klasse), så alle tror de er små helt til de hører dem prate. Anonymkode: 3f5e6...e86 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Femåring er greit til en viss grad, men ikke i disse dager. Her ser jeg daglig barn i alderen 5-10 som får være ute alene. Foreldrene sender ut ungene mens de sitter inne og jobber. Og ungene leker 10-15 stykker sammen. 🙄🙄🙄 Har spesielt lagt merke til en niåring som jeg i løpet av siste uka har sett leke diverse leker der han og ti ulike venner har mye fysiske berøringer. Lurer på i hvilken grad foreldrene er klar over det. Her kan jeg ikke sende ut tiåringen alene fordi diverse gutter i klassen ikke respekterer avstandsregelen. Anonymkode: 27d03...e89 Det kommer jo an på hvordan man bor da. Jeg har to 5-åringer, og de er ute i hagen alene, også i disse dager. Jeg ser hele hagen fra vinduet, det er gjerde rundt den, og ingen kommer dit. Og om det skulle komme noen har de fått beskjed om å komme inn med en gang, dessuten både ser og hører jeg det siden jeg har vinduet på gløtt. Anonymkode: b8a8e...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 3-åringen min leker alene i hagen, men vi har jo dører åpne og kikker ut innimellom. Hun stikker ikke av, kommer inn til oss hvis det er noe. Anonymkode: fe391...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at de er 2 år og 5 år? 😅 mine på 9 år og 5 år leker alene sammen, men begge er veldig lav (9åringen er lavest i sin klasse), så alle tror de er små helt til de hører dem prate. Anonymkode: 3f5e6...e86 Ja, jeg har snakket med dem. Anonymkode: 623e1...737
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 Det spørs veldig hvor man bor. Her hadde det ikke vært trygt fordi her er flere plasser en toåring kunne skadet seg. Men hadde ikke hatt problemer med å sitte inne og følge med de dersom vi bodde en "tryggere" plass. Anonymkode: e7d45...58c
Vera Vinge Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 En 2-åring er så klart for liten til å leke alene uten noen form for oppsyn. Spørsmålet er jo om du vet at ikke foreldrene sitter inne og ser på dem. Mine barn har lekt ute alene tidlig, men det er jo da snakk om at de er i sandkassa i hagen vår, med fullt oppsyn fra kjøkkenvinduet når jeg står og lager middag. Og ingen trafikk, vann e.l. i nærheten. Sønnen min på straks 2 kan leke litt ute alene hvis han sitter stille i sandkassa og jeg står og kutter grønnsaker på kjøkkenbenken og dermed ser ham hele tiden. Ellers kan han være litt ute ellers i hagen mens 8-åringen min passer på. Mens jeg syns 6-åringen min er for liten for et slikt ansvar. Mao syns jeg en 5-åring er for liten til å passe en 2-åring, det sier seg selv. Men som sagt, om foreldrene sitter og drikker kaffe rett innenfor stuedøra e.l. blir jo saken en helt annen. Derimot, en 2-åring og en 5-åring som styrer rundt helt på egenhånd dag etter dag, er det jo grunn til å bli bekymret for. 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 En 5-åring kan fint leke ute alene. En 2-åring er for liten, med mindre det er snakk om en hageflekk hvor det er gjerder rundt hele og ikke mulig for ungene å komme seg ut (mange med små barn som lager seg slike). Men hvor farlig det er kommer veldig an på hvor man bor og hvor lenge de er uten tilsyn. For alt du vet holder foreldrene konstant øye med dem fra vinduet.
pjusk94 Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 5 åringen her får gå å leke alene (men gidder aldri) men 3 åringen ikke 😂 hun får gå til nabojenta alene da, jeg ser henne fra vinduet men mine er så rampete å finner på mye rart både ute å inne 😂 litt kreative sjeler..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 De fleste 5 åringene tenker jeg fint kan leke ute. Men en toåring, nei. Anonymkode: d8997...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå