Gå til innhold

Tynn vegg mellom leieleiligheter. Hvordan løse problemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, viser seg at leiligheten jeg nå leier har en heller tynn vegg mot naboer. Vi deler vegg mellom kjøkken og stue og det er veldig lytt her altså! :) Det frister ikke å ha noen sofa eller spisebord helt inntil veggen for lydene er så kraftige fra naboer og flere ganger både rister og dirrer veggene. 

Jeg har kontaktet både utleier og styret på bygget, men utleier er av typen som ikke vil gjøre noe for å utbedre det, og styret vet jeg ikke om de ber nabo ta mer hensyn eller ikke, da jeg ikke har fått noen respons på henvendelsen min.

Jeg lurer på om det er noen andre her som har samme problemet, og hvordan dere har valgt å løse dette? Tror dere at en høy plantevegg stående på hjul på gulv inne hos meg kunne avdempet noe av støyen? Dvs høye platreplanter som evt henges etter snor i taklister eller lignende?? ( Langs vegg mot nabo )

Er desperat etter en løsning som gjør det lunt og trivelig her, samtidig som det demper lyder fra naboer. Det er ikke aktuellt for meg å legge ut noe fra egen lomme på konstruksjoner eller tapeter da jeg kun leier her.

Anonymkode: 6daf9...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ikke bygge på veggen eller lignende så tror jeg at det er ikke noe du kan gjøre. 

Planter stopper ikke lyd. 

Anonymkode: 10005...c75

Skrevet

Hjelper ikke med planter, og det hjelper ikke med tapet. Veggen må fores ut, isoleres og gipses. Eneste som hjelper

AnonymBruker
Skrevet

Støydempende hodetelefoner.

Anonymkode: 5c9d2...d40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som kan dempe litt, er å henge et stort teppe på veggen.

Anonymkode: 183e4...34f

• Liker 1
Skrevet

Teppe hjelper på romklang fra egen støy, ikke fra lyd som går gjennom vegger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...