Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal søke på studier til høsten. Er litt usikker på hva vil bli. Vurderer å bli ingeniør. Er ikke interessert i å studere i 5 år, ønsker helst å jobbe etter 3 års studie. 

Dere som har fått jobb etter å bli ferdig med bare bachelor, hva er dere utdannet som? 

Anonymkode: 1effe...99e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Byggingeniør gir deg garantert jobb!

Anonymkode: 1a4d3...e12

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, vernepleier, farmasøyt, alt som har med helse å gjøre

Anonymkode: 97f77...9e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier! Det er og masse videreutdanning å velge i, og du kan jobbe i alt fra hjemmesykepleie, skolehelsetjeneste, til spesialiserte sykehusavdelingen. Lønna er selvsagt ikke noe du blir rik av, men du har en sikker jobb i hele arbeidsaktiv alder, skikkelige ansettelsesforhold og en utfordrende, interessant og givende jobb. Men også slitsom og krevende. 

Anonymkode: 545ad...374

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleier! Det er og masse videreutdanning å velge i, og du kan jobbe i alt fra hjemmesykepleie, skolehelsetjeneste, til spesialiserte sykehusavdelingen. Lønna er selvsagt ikke noe du blir rik av, men du har en sikker jobb i hele arbeidsaktiv alder, skikkelige ansettelsesforhold og en utfordrende, interessant og givende jobb. Men også slitsom og krevende. 

Anonymkode: 545ad...374

Jobb får du, men hadde aldri anbefalt sykepleie-, eller annet pleieyrke. Absolutt nederst på rangstigen-, være seg lønn, arbeidstid, stress, utakknemlighet fra pasienter/ledelse/pårørende, manglende tid til å gjøre en god jobb mm. Hadde før valgt byggingeniør, økonomi/regnskapsfører, ergoterapeut, bioingeniør, pedagog eller farmasøyt. 

Anonymkode: 57ed3...de6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så interessert i å bli sykepleier. Det er altfor slitsomt og har hørt at man får ikke like bra betalt av det arbeidet man gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er du interessert i da? 

Anonymkode: 2d5fb...984

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt.. er du flink i realfag?  

Anonymkode: d3ee2...aee

AnonymBruker
Skrevet

Var mer om folk ville si noe om dere har fått jobb etter bare bachelor og i så fall hva studerte dere. 

AnonymBruker
Skrevet

Bhg utdanning, sosionom, tolkeutdanning, psykologi, journalistikk

Anonymkode: d100c...4d6

Skrevet

Garantert jobb?  Forsvaret.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange bachelorgrader som kan gi deg jobb kjapt:

• Sykepleien
  • Vernepleien
  • Sosionom
  • Bioingeniør
  • Barnehagelærer
  • Tannpleie
  • Farmasi

Dette er bare noen alternativer som jeg kom på akkurat nå, og som du ser er det mye innen helse, pleie og omsorg. Men det viktigste er hva du er interessert i.

Anonymkode: c9391...fd8

AnonymBruker
Skrevet

IT

Anonymkode: f57a4...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet vernepleier i fjor, og hadde en 100% stilling som ventet på meg da jeg gikk ut. Veldig fornøyd med utdannelsen, og det er bare å spør om du lurer på noe. 

Anonymkode: b7fdf...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltids et kundesenter som vil ha deg og bachelorgraden din. 

Anonymkode: 6ff03...245

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...