Gå til innhold

Samboer har alle symptomer, vi er ikke i karantene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt for å stenge skolene og alle de andre tiltakene som er blitt gjort. Jeg mener definitivt at alt som er gjort for å forhindre spredning er riktig avgjørelse. 

MEN! Akkurat nå føles det helt bortkastet. Alle de som mister arbeidsplassene sine og taper bedriftene sine, alt er bare tull. Fordi, nå har samboer fått alle sympomene. Det startet med hodepine, gikk over i hoste, smerter i kroppen, han sluttet å lukte bæsjebleiene til minste, likter ingenting, er tungpustet, kan ikke lene seg framover for da får han ikke puste. Han er slapp og sover mye. Samtidig er 5 stk på arbeidsplassen nå hjemme med samme symptomer som han, samtidig. 

Han er selvfølgelig i karantene. Vi har vært i kontakt med lege fordi han er i et samfunnskritisk yrke blant annet. Han fijk jo selvfølgelig ikke testet seg. Og han fikk beskjed om at han ikke måtte gå ut, bare være hjemme. Men meg og barna? Vi kan ha våre 5 venner som vi kan besøke, dra på butikken, leve vårt vanlige liv, så og si. Hadde han testet positivt? Da hadde resten av oss blitt satt i karantene vi også. Men fordi de ikke tester, så kan vi bare løpe rundt som vi vil. 

Dette er så sinnsykt idiotisk. Vi har heldigvis vett til å ikke dra noen plass eller møte andre, men de aller fleste vil jeg tro driter i det for de er jo tross alt ikke i karantene. For alt vi vet så drar vi med oss smitte overalt nå. 

Og da føles det virkelig helt idiotisk å stenge ned hele Norge. 

Anonymkode: 960a9...49d

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje tenker man at man lar være å besøke de 5 vennene man kan besøke når noen i husstanden er syk. At folk kan tenke selv kanskje.... 

Anonymkode: 1180d...735

• Liker 38
Skrevet (endret)

Det er lov å bruke hue selvom det ikke er satt regler for det, sunn fornuft. 

Endret av Nerine_
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

de aller fleste vil jeg tro driter i det for de er jo tross alt ikke i karantene

De som seriøst mistenker korona isolerer seg vel, det er verre med alle de som ikke har så klare symptomer som samboeren din.

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat nå føles det helt bortkastet. Alle de som mister arbeidsplassene sine og taper bedriftene sine, alt er bare tull.

Det kan godt være mange av tiltakene ikke har vært verdt det, det får vi nok svar på om et år eller to. Vanskelig da, ingen har gjort noe slik før. Isolasjon ved sykdom, det å unngå eldre, og social distancing tror jeg har vært lurt. Mye av det andre er nok mer tvilsomt

Anonymkode: d80ee...00b

AnonymBruker
Skrevet

Man besøker ikke 5 stykker om man har  en mann med symptomer, det er lov til å tenke selv. DE HAR IKKE NOK TESTER TIL Å TESTE 5 MIILIONER NORDMENN!   Du og ungene skal holde dere langt fra andre, inkludert butikken.  

Anonymkode: 545cf...bd4

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man besøker ikke 5 stykker om man har  en mann med symptomer, det er lov til å tenke selv. DE HAR IKKE NOK TESTER TIL Å TESTE 5 MIILIONER NORDMENN!   Du og ungene skal holde dere langt fra andre, inkludert butikken.  

Anonymkode: 545cf...bd4

Selvfølgelig gjør vi det, men direkte sitat fra legen var altså det jeg skrev. At vi ikke trengte å gjøre noe annerledes. At vi ikke var i karantene. At vi fortsatt kunne møte "våre 5 venner". Noe vi ikke har i utgangspunktet. 

Og dere som tror folk tar ansvar selv har jo virkelig ikke fått med dere noe som helst i det siste. Folk som gjør hva som helst for å sno seg unna reglene. Brytere karantener, drar på fest med korona, endrer adresse til hytta, nekter å dra hjem når de får beskjed om det, stikker til sverige og handler, går til og med igjennom skogen for å slippe grensevakta. 

Folk er jo virkelig helt tilbakestående. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig så har jeg heller ikke nevnt noe om å teste 5 millioner mennesker, så det var jo litt spesielt at du følte du måtte utheve det med caps lock.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan være enig med deg i at det er litt merkelig med at ikke hele familien havner i karantene. Men av innlegget ditt oppfatter jeg også at mannen din virker å være ganske dårlig, er han blitt verre med tungpustheten? Har han høy feber?

Anonymkode: fbefb...b25

Gjest supernova_87
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør vi det, men direkte sitat fra legen var altså det jeg skrev. At vi ikke trengte å gjøre noe annerledes. At vi ikke var i karantene. At vi fortsatt kunne møte "våre 5 venner". Noe vi ikke har i utgangspunktet. 

Og dere som tror folk tar ansvar selv har jo virkelig ikke fått med dere noe som helst i det siste. Folk som gjør hva som helst for å sno seg unna reglene. Brytere karantener, drar på fest med korona, endrer adresse til hytta, nekter å dra hjem når de får beskjed om det, stikker til sverige og handler, går til og med igjennom skogen for å slippe grensevakta. 

Folk er jo virkelig helt tilbakestående. 

Folk flest gjør sånn som deg. Tenker selv og holder seg hjemme og isolert fra andre de kan smitte. Men mediene skriver ikke om disse. De skriver om koronabrudd og bøter på 20 000 for å få enda flere til å holde reglene. 

Bra du tenker selv, og bra dere tar nødvendige hensyn! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan være enig med deg i at det er litt merkelig med at ikke hele familien havner i karantene. Men av innlegget ditt oppfatter jeg også at mannen din virker å være ganske dårlig, er han blitt verre med tungpustheten? Har han høy feber?

Anonymkode: fbefb...b25

Nei han har ikke feber og sliter ikke veldig, litt som å ha gått opp en trapp. Det går fint men er jo ubehagelig selvfølgelig. Takk for omtanken ❤️

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å lese. Vi er nok mange som er frustrerte for tiden. Håper de får kontroll fort. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du tru. Hvem i dette landet skal masseprodusere en slik test?

Vi har minimalt med produksjonskapasitet til noe som helst her i landet. Alt av produksjon settes til utlandet (som vi nå ikke kan gjøre). I andre land har de farma industri som kan lage slikt, og de har bilindustri og annet som kan begynne å lage respiratorer, ol. Mens her har vi ingen ting.

Anonymkode: 6b331...503

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje tenker man at man lar være å besøke de 5 vennene man kan besøke når noen i husstanden er syk. At folk kan tenke selv kanskje.... 

Anonymkode: 1180d...735

Ja, la oss basere smitteverntiltakene våre på dét 😂

Anonymkode: ba05a...6c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mannen din disse symptomene er han i isolasjon ( ikke karantene) og dere som bor sammen med han er i karantene ( hvis dere ikke har symptomer) og isolasjon hvis dere har symptomer! 

Anonymkode: ad45b...8d5

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mannen din disse symptomene er han i isolasjon ( ikke karantene) og dere som bor sammen med han er i karantene ( hvis dere ikke har symptomer) og isolasjon hvis dere har symptomer! 

Det er ikke det som er de offisielle rådene dersom man kun har symptomer, men ikke påvist smitte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ss82 skrev:

Det er ikke det som er de offisielle rådene dersom man kun har symptomer, men ikke påvist smitte.

Jo, hvis du har disse klare symptomene og ikke er i gruppen som er prioritert testet, så regnes du som positiv og skal i isolasjon! Jobber med smittevern om dagen... Har skjema foran meg akkurat nå... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helse og livet i seg selv er ikke viktigere, enn jobben. Se på den krisen vi alle er i nå, på hvordan oppdage livet på nytt. Det er en enorm mulighet her nå, til personlig vekst og nye skapelser.

Hva med å skape nye og helt andre jobber, som ingen vet om ennå? Finn på noe nytt.

Anonymkode: 5f4f5...4b0

Skrevet

Jeg har stusset på det samme. Har hatt samme symptomer, og fikk beskjed av legen at mannen min ikke trengte å være i karantene. Vi tok likevel hensyn og holdt oss for oss selv så langt som mulig. Men lurer litt på tanken bak dette. For det første så ville jo en svært stor del av befolkningen måtte være i karantene dersom alle som bor sammen med noen som har influensasymptomer må isolere seg. For det andre er jo smitten allerede løs, så myndighetene tenker kanskje at litt smitte må man regne med? Brems-taktikk, men ikke stopp? Vet ikke svaret jeg altså, men håper jo de har en bevisst strategi med dette.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, hvis du har disse klare symptomene og ikke er i gruppen som er prioritert testet, så regnes du som positiv og skal i isolasjon! Jobber med smittevern om dagen... Har skjema foran meg akkurat nå... 

Dette står på helsenorge.no:

.Dersom du har symptomer på luftveisinfeksjon skal du holde deg hjemme til én dag etter at du har blitt frisk. De du bor sammen med kan fortsatt gå ut, men må følge med på egne symptomer. Dette gjelder også for helsepersonell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i følge legen og ikke i følge helsenorge.no..

Det hadde jo absolutt vært det logiske. 

TS

• Liker 1
  • Opprett ny...