AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Del Skrevet 31. mars 2020 Er det noen grunn til at de ikke setter ned renten? Da jeg tok opp boliglånet markedsførte de seg med at den hadde gunstig rente. Siste året har både naboen og mannen hatt bedre rente enn meg, i lokalbanken. Men nå hadde jeg nesten forventet at de ville senke renten. Anonymkode: 52e40...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Del Skrevet 31. mars 2020 Jeg fikk tilbud om bedre rente via gjensidige og YS, så jeg droppa spk. Gjensidige har nå satt ned renta med 0,51% og skal sette ytterligere ned i morgen. Er du organisert kan det lønne seg å sjekke om du får meldemspriser i andre banker. Anonymkode: 3cd45...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Del Skrevet 31. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen grunn til at de ikke setter ned renten? Da jeg tok opp boliglånet markedsførte de seg med at den hadde gunstig rente. Siste året har både naboen og mannen hatt bedre rente enn meg, i lokalbanken. Men nå hadde jeg nesten forventet at de ville senke renten. Anonymkode: 52e40...bb2 Rentene følger normrenten, og den har vanligvis forsinkelse iforhold til banklån. https://www.spk.no/Boliglan/slik-beregnes-renten/ Anonymkode: 310eb...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zerocool1984 Skrevet 1. mai 2020 #4 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) Hvis du sjekker ut historiske boliglånspriser via finansportalen.no (https://www.finansportalen.no/bank/boliglan-historikk), og sammenligner SPK med andre (for eks. Nordea direct YS eller UNIO etc), vil du se at SPK gjør det faktisk bra. Du får mer stabile renter, og er alltid lavest i forhold til veldig mange andre banker ( ja til og med de som har andre fagforeninger). Jeg har lån i SPK, og avventer hvor mye renten blir fra 01 juli ( man får vite det i løpet av mai mnd). Jeg er UNIO medlem, og det er kommet en ny avtale med Nordea Direct, men jeg avventer. Det er alltid bra renter i starten så vet man aldri (Unio hadde en lignende avtale med Storebrand som ikke varte lenge).. men SPK kan du forvente at renten ligger alltid lavt! Kan hende at veldig få avtaler ligger litt under SPK sin rente, men er det da noe poeng å flytte lånet hvis du tjener 1000 kr i året? Det gjør jeg ialfall ikke. Endret 1. mai 2020 av Zerocool1984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Del Skrevet 1. mai 2020 Renteendringene i SPK har alltid fulgt normrenten, så om det er renteoppgang eller nedgang så vil det være forsinkelse i forhold til bankene. Men ingen klager vel når renteendringen gjelder oppgang....... Totalt sett så er lån i SPK veldig gunstig. Anonymkode: 3cc9b...b96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zerocool1984 Skrevet 1. mai 2020 #6 Del Skrevet 1. mai 2020 Helt riktig som du sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Del Skrevet 2. mai 2020 Lån i spk var gunstig for en del år siden, men det er lenge siden nå, når de fleste får lån til under normrenten andre steder. Anonymkode: 92bd3...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå