AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #21 Skrevet 31. mars 2020 Økonomisk går det helt greit. Begge har inntektene er ikke berørt. Jeg er mer redd for egen helse da jeg er kronisk syk og dette er mer enn jeg klarer å takle i lengden. Men jeg tror dessverre det vil bli langvarig. Anonymkode: c864f...818
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #22 Skrevet 31. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at det ikke blir mer forsvarlig av å vente. Vi kan vente i en uke eller et år, korona vil fortsatt være der. Vi har ikke så mye valg egentlig. Jeg er ikke redd for min egen økonomi, men jeg er livredd for samfunnets økonomi. Ikke bare pga at næringslivet dør, massearbeidsledighet og enorme utgifter, men mest pga at oljesektoren kanskje aldri blir lønnsom i Norge mer. Lav oljepris kombinert med mye billigere utvinning andre steder. Anonymkode: e913b...fc0 Økonomien til Norge er på vei ned i en grøft. Det kommer til å bli vanvittige trange tider fremover og alle kommer til å lide som faen. Den ene konkursen kommer til å komme etter den andre og ingen kommer til å gidde å starte en bedrift i Norge når man blir ruinert ved å gjøre det. Anonymkode: 8727d...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #23 Skrevet 31. mars 2020 Jeg håper den blir stengt til sånn 01.06, så får jentungen litt tid i barnehagen før hun skal begynne på skolen til høsten. Vi er begge permitterte og jobber i reiselivsnæringen, så blir nok permittert en stund og de 3500kr vi slipper på å betale barnehagen er gull verdt nå Anonymkode: 20685...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #24 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg håper den blir stengt til sånn 01.06, så får jentungen litt tid i barnehagen før hun skal begynne på skolen til høsten. Vi er begge permitterte og jobber i reiselivsnæringen, så blir nok permittert en stund og de 3500kr vi slipper på å betale barnehagen er gull verdt nå Anonymkode: 20685...e3a Så økonomien er ikke superbra, da vi mister rundt 20.000kr i mnd, men får heldigvis betalt regningene og kjøpt mat Anonymkode: 20685...e3a
Djungelvrål Skrevet 31. mars 2020 #25 Skrevet 31. mars 2020 19 minutter siden, solietta skrev: Skoler og barnehager blir nok gradvis åpnet etter påske 😄👌 Håper virkelig vi kan få komme tilbake på jobb etter påske no 👍Lei av å gå hjem . Hvordan kan de gradvis åpne? Hva legges i det?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #26 Skrevet 31. mars 2020 Går greit. Mannen blir nok 40% permittert etter påske. Vi har nok midler som ikke er bundet opp i aksjer og fond, til å leve som normalt med redusert inntekt i 2-3 år. Håper barnehagen holder stengt. Vi har elendig barnehage, og ungen har det bedre hjemme. Vi får det til å funke så lenge vi har hjemmekontor og en jobber litt redusert. Anonymkode: 2a793...88a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #27 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Hvordan kan de gradvis åpne? Hva legges i det? De starter f eks med å åpne for 1.-4. Klasse, utenfor Oslo? Mener Finland gjorde det. Så barnehager kanskje. Tar de gruppene man antar bærer minst smitte (barn under 10), og samtidig er den stengingen som går hardest utover samfunnet (foreldre må være hjemme fra jobb for å passe åå) Anonymkode: 2a793...88a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #28 Skrevet 31. mars 2020 Økonomisk sett går vi i pluss denne perioden. Mannen har hjemmekontor og jeg er i mammaperm, så ingen endring i inntekter. Men vi sparer på stengt barnehage og drivstofforbruk som utelukkende består av en ukentlig tur i butikken. Anonymkode: 40bb1...363
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #29 Skrevet 31. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så økonomien er ikke superbra, da vi mister rundt 20.000kr i mnd, men får heldigvis betalt regningene og kjøpt mat Anonymkode: 20685...e3a Om dere kan leve greit selv om dere har mistet 20.000, så har dere god råd. Anonymkode: 8727d...7b5 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #30 Skrevet 31. mars 2020 Dere som tror at barnehagen og skolene skal være stengt lenge... Bare les denne: https://www.nrk.no/norge/sykehusene-mangler-barn-med-uforklarlige-blamerker-og-sar-1.14963483 Anonymkode: 8727d...7b5 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #31 Skrevet 31. mars 2020 33 minutter siden, Brunello said: Det å vente er jo selve ideen her. Ved å trekke ut tiden det tar for at mange blir smittet, vil man forhindre at mange blir syke samtidig og gjør sykehusene overfylte. Ja, men slik det er nå spres det minimalt med smitte. Om vi venter en måned til, hva tjener vi på det? I det vi slipper på tiltak vil smitten spre seg igjen, venter vi taper vi bare tid. Vi må jo ha mer smitte enn det vi har nå for at det skal gå fremover Anonymkode: e913b...fc0
Sansa20 Skrevet 31. mars 2020 #32 Skrevet 31. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper den blir stengt til sånn 01.06, så får jentungen litt tid i barnehagen før hun skal begynne på skolen til høsten. Vi er begge permitterte og jobber i reiselivsnæringen, så blir nok permittert en stund og de 3500kr vi slipper på å betale barnehagen er gull verdt nå Anonymkode: 20685...e3a vil nok bli åpnet før den tid 👌😄
Sansa20 Skrevet 31. mars 2020 #33 Skrevet 31. mars 2020 41 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvordan kan de gradvis åpne? Hva legges i det? Åpne for barnehagebarn og for 1-4 klasse . 5-10 klasse kan ha skoledag annenhver dag og i delte grupper og der klassene er halve dagen hver altså kortere skoledag kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #34 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg 😢 Før dette her så lengtet jeg etter ferie, reise, shopping +++. Nå vil jeg bare ha den normale hverdagen igjen 😩 Skal iallefall ikke ta det for gitt etter dette her. Anonymkode: a782e...a7e Den normale hverdagen er borte for en god stund. Anonymkode: df8cc...053
Rucula Skrevet 31. mars 2020 #35 Skrevet 31. mars 2020 Både jeg og mannen har hjemmekontor, vi har fulle jobber. vi har veldig romslig økonomi. Jeg har uansett kun 1 mnd igjen på jobb før jeg går ut i permisjon.
malifika Skrevet 31. mars 2020 #36 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er klart at det ikke er de som sliter økonomisk som vil at barnehager og skoler skal åpnes om et år. Jeg ser for meg at barnehageansatte som nå sitter med full lønn mens barnas foreldre gjør jobben deres i tillegg til sin egen, f.eks. er blant dem som gjerne vil at situasjonen skal fortsette slik for evig. Permitterte og dem som står i fare for å miste jobben på sikt ønsker nok naturligvis brød på bordet, først og fremst. Anonymkode: 9b48d...9ab Får barnehage ansatte som ikke er på jobb full lønn? Er ikke de permitert på lik linje med alle andre som er hjemme?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #37 Skrevet 31. mars 2020 Vi ligger vanlig ann, helt gjennomsnittlig. Om skoler/bhg er stengt påvirker ikke oss økonomisk. Vi harhjemmekontor og snudd litt på arbeidstiden (jobber mye sent på kvelden itillegg til dag med hjemneskole) Anonymkode: dcf45...c64
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #38 Skrevet 31. mars 2020 Jeg håper barnehager og skole holdes stengt til vi begynner å få kontroll på viruset. Ingen behøver at barn skal gå rundt som smittebomber, som er vanskelig å oppdage pga. lite symptomer hos barn. Økonomisk sett er det jo ingen suksess her i huset. Vi risikerer begge å bli permittert, men jeg vil heller det enn å øke risikoen for at noen nær oss skal bli syke eller dø. Vi sparer inn penger på parkeringsavgift, svømmehall og take-out, siden vi holder oss mest mulig hjemme nå. Anonymkode: 75227...09f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #39 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, malifika skrev: Får barnehage ansatte som ikke er på jobb full lønn? Er ikke de permitert på lik linje med alle andre som er hjemme? Ingen i bhg til barnet mitt er iallefall permittert enda og skolen jeg jobber på har heller ikke permittert noen lærere (disse jobber jo like mye nå) , men det blir diskutert om de som jobber på SFO blir permittert. Anonymkode: 4f64b...23d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #40 Skrevet 31. mars 2020 Selv om jeg tror skoler og bhg vil være stengt en god stund til så håper jeg det absolutt ikke! 62% av min faste inntekt er ikke nok til å dekke de utgiftene jeg har i lengden. Anonymkode: 4f64b...23d
Fremhevede innlegg